fbpx

מפתח האירוויזיון הועבר לעיריית ת”א – אירוויזיון 2019 יוצא לדרך

הוא כאן רשמית - הארוע הראשון של אירוויזיון 2019 התקיים הערב בת"א עם העברת מפתחות האירוויזיון לראש העיר רון חולדאי | מה מצפה לנו ב-106 הימים הקרובים עד לתחרות הגדולה?
מפתחהאירוויזיון
צילום: Eurovision Song Contest

בעוד 106 ימים בדיוק תערך בתל אביב תחרות האירוויזיון, חגיגה בינלאומית של מוזיקה, אוונגארד וגאווה. למשך שבועיים תהפוך הבירה הגאה של המזרח התיכון לעיר של מוזיקה ומסיבות, במטרה לספק למעריצי התחרות, לתיירים החוגגים ולאירופה כולה אירוויזיון בלתי נשכח.

המעבר הרשמי של תחרות האירוויזיון אל תל-אביב יפו התקיים היום באופן רשמי עם טקס העברת מפתחות האירוויזיון מהעיר המארחת הקודמת, ליסבון, אל העיר תל-אביב יפו.

בטקס, שהתקיים בנוכחות הממונה על תחרות האירוויזיון, ג’ון-אולה סנד ומנכ”ל תאגיד השידור “כאן”, אלדד קובלנץ, העביר סגן ראש עיריית ליסבון, דוארה קורדירו, את מפתחות האירוויזיון אל ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי. מדובר במסורת שהחלה בשנת 2007, כשראש עיריית הלסינקי העביר את מפתח האירוויזיון הראשון לראש עיריית בלגרד, המארחת של אירוויזיון 2008. מאז נערך הטקס בכל שנה, במסגרתו מתווסף לצרור מפתח סמלי המייצג את העיר שארחה את התחרות בשנה היוצאת.

לאחר העברת המפתחות נערכה ההגרלה הגרלה שחילקה את 36 המדינות המשתתפות בשלב המקדים לשני חצאי הגמר שייערכו ביום שלישי, 14 וביום חמישי, 16 במאי.

עיריית תל אביב יפו ותאגיד השידור כאן עובדים במרץ על ההכנות לתחרות ולארועים הנלווים לה. מה מחכה לנו ב-106 הימים הקרובים עד שכל אירופה תצפה בנו עושים אירוויזיון?

האולם

הלוקיישן שנבחר לארח את הלילה הנוצץ הוא ביתן 2 במרכז הירידים שבגני התערוכה, ששינה את שמו לקראת התחרות ל-“EXPO TEL AVIV”. האולם הקיים יעבור מספר שינויים והתאמות כדי להתאים לתנאי התחרות, בסוף מרץ תתחיל הקמת היציעים והבמות, ובתחילת מאי יחלו החזרות בביתן לקראת המופעים החיים.

הלוגו

הלוגו עוצב בהשראת הסלוגן “Dare to Dream”, שנחשף בחודש אוקטובר האחרון, והוא מורכב מצורה קינטית מוזהבת שנוצרה מאיחוד של שלושה משולשים, שלפי דברי ההסבר של המעצב, משקפים זה את זה, זוהרים יחד כגוף אחד ומייצגים את העוצמה שבאיחוד וההרמוניה החיוניים כדי להגשים את החלומות שלנו.

מי שאמון על האריזה הגרפית הם סטודיו ST/AF של אדם פיינברג שיצר את לוגו האירוע, ו-Awesome Tel Aviv, שזכתה במכרז עם התימה הנבחרת “Dare to Dream”. המשולש הוא אחד הסמלים העתיקים והעוצמתיים בעולם – הוא מסמל קשר, והוא יסוד חשוב באומנויות, מוסיקה, חקר היקום ובטבע. כאשר שלושת המשולשים של הלוגו משתלבים זה בזה, הם הופכים ליישות מאוחדת וחדשה, כשם שבאירוויזיון, כל המדינות המשתתפות מתאחדות, זוהרות יחדיו ומקרינות אושר ואת הכוח לחלום.

הבמה

את הבמה של התחרות עיצב המעצב הגרמני-יהודי פלוריאן וידר, שנבחר מתוך עשרות מעצבי במות ישראליים, שהתחרו על התפקיד. וידר, הנחשב לאחד ממעצבי הבמות הגדולים בעולם, עיצב שלל במות של תכניות מצליחות (“אקס פקטור” הבריטית, “אמריקן איידול” ועוד) ושלל במות אירוויזיון, ביניהן גם את הבמה בליסבון.

וידר הסביר כי ההשראה לעיצוב הבמה הגיעה מהמגן דוד, וכי יש אלמנטים בעיצוב שמייצגים את 12 השבטים.

המנחים

אחרי אינספור שמועות ועצות, פורסמה בסוף השבוע האחרון הרשימה הרשמית של מנחי התחרות – ארז טל ובר רפאלי. ואילו למגישי הגרין רום, שם שוהות המשלחות, נבחרו לוסי איוב ואסי עזר.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

באודישנים להנחיית האירוויזיון השתתפו: ארז טל, ליאור סושרד, בר רפאלי, נועה תשבי, אניה בוקשטיין, אסי עזר, לירון ויצמן, ליאון רוזנברג, אקי אבני, גיא זו-ארץ, רומי נוימרק, לוסי איוב, גאולה אבן-סער ועופר נחשון.

הדוגמנית והשחקנית הישראלית גל גדות דחתה את פניית כאן תאגיד השידור הישראלי להנחות את התחרות, בטענה לעומס בלוח הזמנים שלה. גם שירי מימון ויתרה על התפקיד.

המדינות המשתתפות

42 מדינות הודיעו על השתתפות בתחרות המוזיקה הגדולה בעולם, שתערך בתל אביב ב-14, 16 ו-18 במאי 2019.

חצי גמר ראשון (14 במאי) – סלובניה, בלארוס, צ’כיה, מונטנגרו, קפריסין, סרביה, פינלנד, פולין, הונגריה, אסטוניה, פורטוגל, סן מרינו, איסלנד, גיאוגריה, אוסטרליה, בלגיה, אוקראינה, יוון.

חצי גמר שני (16 במאי) – שוויץ, שוודיה, אירלנד, אוסטריה, מולדובה, לטביה, רומניה, דנמרק, ארמניה, אלבניה, אזרבייג’ן, הרפובליקה של מקדוניה הצפונית, נורווגיה, רוסיה, הולנד, קרואטיה, ליטא, מלטה.

בנוסף, 6 מדינות שישתתפו אוטומטית בשלב הגמר ב-18 במאי: ישראל (המדינה המארחת), בריטניה, איטליה, צרפת גרמניה וספרד.

השירים

עד 10 במרץ צפויים להיבחר כל השירים המתחרים מטעמן של כל המדינות המשתתפות – ובמועד הזה הם יוגשו רשמית למארגני התחרות – נציגי איגוד השידור האירופי EBU ותאגיד השידור הציבורי “כאן”, האחראים על הפקת התחרות בישראל.

המסיבות

תל אביב מתכוננת לחגוג את אירוח האירוויזיון ולקיים מסיבות אירוויזיון צבעונית בכל רחבי העיר. בנוסף, הלילה הלבן המתקיים מידי שנה יוקדם ל- 16 במאי 2019, היום בו יערך חצי גמר האירוויזיון ויומיים לפני הגמר הגדול. התכנון הוא להקים ברחבי העיר כ-40 במות, כשכל אחת מוקדשת למדינה אחרת שמשתתפת באירוויזיון.

כפר האירוויזיון

כפר האירוויזיון (היורו-וילג’) מתקיים מסורתית בכל שנה בכל עיר מארחת. הכפר פתוח לקהל הרחב ומאפשר לחובבי התחרות, תיירים ומקומיים לקחת חלק ללא קניית כרטיסים למופע עצמו. עיריית תל אביב מתכננת את אחד מכפרי האירוויזיון הגדולים בתולדות התחרות, שיוקם בפארק צ’ארלס קלור ומתוכנן להכיל יותר מ-10 אלף אנשים.

מתחם הבילוי הענק יכלול הופעות, דוכנים וברים, ויופיעו בו זמרי התחרות ואמנים שונים במשך תקופת התחרות והחזרות (כשבועיים במאי). חצאי הגמר והגמר יוקרנו שם בלייב והכניסה תהיה כמובן חופשית.

הכרטיסים

מחירי הכרטיסים לחצאי הגמר והגמר בישראל צפויים לנוע מכ-150 ש”ח לכרטיס הזול ביותר, דרך 400 עד 600 ש”ח למקומות ישיבה באולם ועד כ-1,300 ש”ח לכרטיסים בגולדן רינג.

מכירת הכרטיסים לתחרות עדיין לא החלה, אך גם עם תחילתה הסיכויים להשיג כרטיס לתחרות קלושים למדי, זאת בשל הכמות המועטה של הכרטיסים המוצעים למכירה – בכל אחד מהאירועים בתל-אביב יש כ-3,000 מקומות ישיבה, כאשר מחצית מהכרטיסים מוקצים למדינה המארחת, והיתר מוקצה לאורחים ממדינות אחרות. מתוך מלאי הכרטיסים המוקצה למדינה המארחת, מאות כרטיסים יחולקו לתקשורת, לאורחי משרד התיירות ועוד.

אם בכל זאת תרצו לצפות במופע בלייב, תוכלו לנסות ולרכוש כרטיסים לחזרות הגנרליות, אליהן גם ניתן לרכוש כרטיסים מוזלים, או להגיע אל היורו וילג’ ולצפות בתחרויות על מסכי ענק עם עוד אלפי תיירים שנותרו בחוץ, אבל עם הרבה אנרגיות ואווירה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן