fbpx

מפלגת כחול לבן בפגישה עם נציגי הקהילה: “לא נסכים להגבלת זכויות הקהילה הלהט”בית במסגרת הסכמים קואליציוניים”

נציגי הקהילה נפגשו עם ראשי מפלגת כחול לבן והמועמדים הגאים לכנסת והציגו את כוונתם לפעול בשורה ארוכה של תחומי חיים לקידום שוויון זכויות | "אנחנו מציעים לקהילה הגאה להיות הרוב"
המטההגאהכחוללבן

מטה הבחירות של הקהילה הלהט”בית נפגש היום עם ראשי מפלגת כחול לבן בני גנץ ויאיר לפיד וכן עם שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ושרת הבריאות לשעבר ח”כ יעל גרמן. במפגש השתתפו גם ארבעת המועמדים הלהט”בים ברשימת המפלגה לכנסת: איתן גינזבורג, עידן רול, יוראי הרצנו להב וזהורית שורק.

בפגישה השתתפו נציגי הארגונים החברים במטה הבחירות המשותף לארגוני הקהילה הלהט”בית אשר הציגו לראשי המפלגה תמונת מצב עדכנית לאחר מחאת השוויון בקיץ האחרון וביקשו לשמוע מהם על מחויבות המפלגה לסיום האפליה כלפי הקהילה הלהט”בית.

חברי כחול לבן הציגו את עמדתה הנחרצת של המפלגה ואת כוונתם לפעול בשורה ארוכה של תחומי חיים לקידום שוויון זכויות. יו”ר המפלגה בני גנץ הבהיר בדבריו כי לא יסכים להגבלת זכויות הקהילה הלהט”בית במסגרת הסכמים קואליציוניים.

עוד התחייבו במפלגה להמשיך את עבודתה של השרה לשעבר ח”כ יעל גרמן למען שיוויון זכויות להקהילה הגאה ולקדם את חוק הפונדקאות.

גנץ ולפיד אמרו: “אנחנו מציעים לקהילה הגאה להיות הרוב. עם העצמה של רוב, עם הזכויות של רוב והיכולות של רוב להוביל שינוי”.

אוהד חזקי מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב: “שמענו היום אמירה ברורה על מחויבות מפלגת כחול לבן לזכויות הקהילה הלהט”בית ועל כוונתה ליישם את עמדתה גם בשלב הרכבת הקואליציה. גם בנושא ייצוג הקהילה כחול לבן מעניקה ייצוג הולם לקהילה כפי שראוי לעשות בכל המפלגות”.

[interaction id=”5c8826a718d43d5576bc1f7a”]


זוהי הפגישה הרביעית הנערכת במסגרת סבב פגישות שיזם מטה הבחירות המשותף של 16 ארגוני הקהילה, שהוקם על מנת להקים קואליצית שוויון של ח”כים התומכים בשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה ולעודד את חברי הקהילה ותומכיה להצביע רק למפלגות המחוייבות לכך.

הפגישה הראשונה התקיימה עם יו”ר מפלגת זהות, משה פייגלין, שהצהיר שיתנגד כמעט לכל חוק פרו-להטבי שיובא להצבעה בכנסת הקרובה. ההתנגדות המפורשת והמפתיעה של פייגלין לקידום השוויון ובפרט התנגדות לחוקי נישואין גאים, פונדקאות עבור זוגות גאים וכן איסור על אימוץ ללהטבים הכתה גלים בקרב הקהילה אמש.

פגישה נוספת התקיימה עם יו”ר מפלגת העבודה אבי גבאי, שהצהיר: “למפלגת העבודה יש מחויבות לשוויון מלא לקהילה הגאה. המחויבות שלנו תתבטא בדרישות ממשיות בהסכמים הקואליציוניים ולא רק בדיבורים. אנחנו מחויבים לשינוי ולהחלפת הממשלה – גם עבור קהילת הלהט”ב”.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

בפגישה השלישית, עם יו”ר כולנו משה כחלון ועם ח”כ מירב בן ארי, הסביר כחלון כי הוא מחוייב לשוויון עבור הקהילה הגאה אך לא יציב את הנושא בדרישות הקואליציוניות, וקרא ללהט”בים הימניים להצביע לכולנו: “אין לכם בית אחר”.

בפגישות לקחו חלק נציגים מטעם 16 ארגונים בקהילה הלהט”בית אשר הציגו לראשי המפלגות תמונת מצב עדכנית של הקהילה ומעמדה החוקי, את מסמך הדרישות המשותף לכלל ארגוני הקהילה ושאלות פרטניות הנוגעות למפלגה ולמחויבותה לקידום שוויון זכויות לקהילה הלהט”בית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן