fbpx

מפלגת יש עתיד הודיעה על צירופו של עידן רול לרשימת המועמדים של המפלגה

בארוע של המטה הגאה של מפלגת יש עתיד, הודיע יאיר לפיד על צירופו של עידן רול לרשימת המועמדים של המפלגה | פעילים להט"בים הביעו תמיהה על הבחירה, שבאה על חשבון דחיקתה מהרשימה של זהורית שורק, מקימת המטה הגאה ופעילה חברתית בולטת
עידןרול

אתמול בערב קיימה מפלגת יש עתיד ארוע במהלכו הכריזה על צירופו של עידן רול, יו”ר התא הגאה של המפלגה ומקים החזית הגאה, לרשימת המועמדים לכנסת. מיקומו של רול עדיין לא נקבע, אך גורמים במפלגה טוענים כי עצם קיום ארוע הכרזה מעיד על שיבוצו במקום גבוה.

בארוע, שהתקיים על גג עיריית תל אביב, נכחו יו”ר המפלגה ח”כ יאיר לפיד, ח”כ הכנסת יעל גרמן,  מקימת התא הגאה במפלגה זהורית שורק, ופעילים ופעילות של המפלגה.

“מטרתו האמיתית של המטה הגאה של יש עתיד, היא שיום אחד נחייה בעולם שבו לא יהיה צורך במטה הגאה של יש עתיד”, אמר ח”כ לפיד, שהכריז על צירופו של רול לרשימה, “זה בלתי נתפס בעיני שבשנת 2019 יש עדיין אנשים במדינה הזו שאומרים לעצמם “טילים עפים מעזה לאזרחי העוטף, עגלה בסופר עולה יותר מאשר בטוקיו וראש ממשלה בחקירות, אבל מה שמפריע לי זה איך שני אנשים אוהבים אחד את השני.  האנשים שיושבים ומנסים להלחם בקהילה הגאה כבר לא שונאים אתכם אלא שונאים את עצמם, הם לא פוחדים מכם, הם פוחדים מזה שהם הופכים לפחות ופחות רלוונטיים. המטה הגאה של יש עתיד מתכנס מתוך עמדת כוח, כדי שאם יש ילד אחד במדינת ישראל שעדיין מציקים לו בבית הספר, ואם יש ילדה אחת שעדיין פוחדת להגיד להוריה משהו עמוק על הזהות של עצמה, הם צריכים לדעת שאנחנו פה, אנחנו אוהבים אותו ואנחנו המשפחה שלהם”.

“זה ערב מאד מרגש עבורי”, אמר רול במהלך הערב, “הגשמת חלום שעד לפי שנתיים לא ידעתי שהיה לי. הצורך לקום ולעשות קרה באופן הכי טבעי, מתוך המסע להקמת המשפחה שלנו וכתגובה למדיניות המפלה של הממשלה כלפי קהילה שלמה, הקהילה הגאה. הבנתי שכמו רבים אחרים, גם אני נמנעתי מהזירה הפוליטית, בה הזכויות שלנו נקבעות, ושהגיע הזמן לקפוץ למים. מאז עברו על כולנו שנתיים סוערות, בהן יצאנון בהמונינו לרחובות, שכנענו כל מי שהסכים לשמוע, ואפילו שבתנו. מחאת הקהילה הגאה היא נצחון על אדישות, על ספקנות, הוכחה שאפשר לשנות, אבל הדרך עוד ארוכה. המחאה הבשילה וכעת היא עוברת לשלב הבא – לכנסת. ובכוונתי להמשיך ולקדם את המאבק שלנו משם”.

העדיפו סלב על פני פעילת שטח

ההכרזה על שיבוצו של עידן רול כמועמד הלהט”ב של המפלגה התקבלה אצל רבים מחברי הקהילה הגאה בהפתעה מהולה באכזבה. זאת מאחר ושמה של זהורית שורק, לסבית דתיה ומקימת המטה הגאה של  יש עתיד, לא הוזכר ברשימת המועמדים.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

שורק, שהקימה את המטה הגאה ביש עתיד מיד עם הקמת המפלגה, פעלה במשך כל השנים ליצירת חיבור בין הקהילה לבין המפלגה. שורק היתה אחת מהנשים במטה הגאה ביש עתיד שקישרו את הקהילה הטרנסית עם שרת הבריאות דאז, ח”כ יעל גרמן, ודאגה להכניס את הנושא הטרנסי לכל מקום תוך התייעצות עם ארגון מעברים, מתוך הבנה בחשיבותו של ארגון טרנסי.

בנוסף שורק היא ממקימות הקהילה הדתית הגאה, חברה בהנהלת בת קול (עמותה ללסביות דתיות), ופעילה חברתית בולטת. רק בשבוע האחרון סייעה בתכנון והשתתפה במחאת יום המשפחה יחד עם הפנתרות הוורודות. בבחירות 2015 שובצה שורק ברשימת המפלגה לכנסת אך לא נכנסה לכנסת.

המבקרים את המהלך ביקשו להבהיר כי הביקורת שלהם אינה מופנית כלפי רול באופן אישי, אלא כלפי המהלך עצמו אותו ביצעה המפלגה.

“כואב לי ומכעיס אותי ומקומם מאוד לראות כיצד זהורית שורק נדחקה מתפקיד שנכון היה שיהיה שלה” כתב גיל פישהוף, “אני פעיל בקהילה שנים רבות. ולאורך אותן השנים, ראיתי את זהורית עושה עבודת שטח קהילתית נמרצת, כמו גם עבודת קודש של ממש בסיוע אישי לרבים מאוד – בקהילות הגאות הדתיות ומעבר להן. במהלך עשר השנים האחרונות גם שיתפתי פעולה עם זהורית שנרתמה תמיד לסייע, בין היתר בהעברת הדרכות והכשרות על הקשיים של להט”ב דתיים, ועוד ועוד. מקומם אותי המסר הזה, שניתן להחליף אדם ברגע האחרון, להשתמש ולזרוק (מסיבות שאינן ברורות לי). מקוממת אותי הפגיעה שהמהלך הזה משית על אקטיביסטים/ים ופעילי/ות שטח, ששואלים עצמם כעת האם עבודת שטח אמיתית בכלל ‘נספרת’. ובעולם שבו נשים עדיין מופלות, שבו נדרש מאמץ לאומי להביא לשיוויון של נציגות נשים בכנסת ובמוקדי כוח אחרים, מקוממת אותי גם הדחיקה הזו של אישה לטובת גבר. גם זה חייב להיאמר (אם כי חשוב להבהיר שזהורית ראויה לתפקיד לא בשל אפליה מתקנת כלשהי). זה לא ראוי, בטח ממפלגה שערך של שוויון חקוק על דגלה. חבל”.

פנינו אל מפלגת יש עתיד על מנת לבדוק מה עמד מאחורי ההחלטה להסיר את שורק מרשימת המועמדים, ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה: “זהורית היא חלק מיש עתיד ותמיד תהיה והפעילות שלה בתוך המפלגה ובתוך הקהילה היא מקור לגאווה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן