fbpx

מערכת החינוך נגד דברי השר: מורים, תלמידים, הורים ובוגרי מכינות פתחו בקמפיינים נגד דברי שר החינוך

עשרות מורים ומורות יצאו בקמפיין תמיכה בתלמידיהם, 300 בוגרי מכינות חתמו על מכתב מחאה לשר החינוך, אלפי מורים הודיעו על כוונתם להשבית את מערכת הלימודים, אליהם מצטרפים מאות הורים שהודיעו כי לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר בתחילת השנה | "לא נוכל לעמוד מאחורי שר חינוך שמביע עמדות כאלה"
מוריםנגדהמרה1

א.נשי מערכת החינוך, מנהלים, מורים והורים לתלמידים, מגיבים לדבריו של שר החינוך רפי פרץ, שאמר בראיון לחדשות 12 כי הוא מאמין שטיפולי המרה יכולים לעזור, וכי אף ביצע כמה בעצמו.

ארגון המורות והמורים הגאות יצא למאבק שמטרתו שלילה מוחלטת של טיפולי המרה בחוזר מנכ”ל. במסגרת המאבק פתחו המורות והמורים בקמפיין רשת של אנשי ונשות חינוך, שנועד להעביר מסר של קבלה לכל התלמידות והתלמידים. במסגרת הקמפיין מצטלמים המורות והמורים עם שלט עליו נכתב “אני מורה ואני אוהבת/מקבלת את התלמידות.ים שלי בדיוק כמו שהן.ם!”, יחד עם התגית #מורהנגדהמרה.

במקביל, יקיימו ביום ראשון הקרוב מפגש פתוח לגיבוש המשך תוכנית הפעולה.

“כנשות ואנשי חינוך אנחנו מכירים מקרוב את חשיבות המורכבות, אבל עניין טיפולי ההמרה אינו מורכב”, מסבירים בארגון המורות והמורים הגאות, “התהליך הוכח כמסוכן, כפוגע וכהרסני עבור מי שעובר.ת אותו. תמיכה בטיפולי המרה זו לא דעה לגיטימית. זו דעה שמכניסה את התלמידים הלהט”בים שלנו עמוק מידי לסטטיסטיקת ההתאבדויות. לא יתכן שמערכת החינוך תאפשר לדבר הזה לקרות בין כותליה. משרד הבריאות בישראל, איגוד הפסיכאטרים העולמי ועוד רשימה ארוכה של גופים מגנים בתוקף כל נסיון “להמיר” זהות להטב”קית – אנחנו רק שומרות על התלמידות והתלמידים שלנו”.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

במכתב ששלחו לשר החינוך, הבהירו אנשי ונשות חינוך מהקשת הלהט”בית כי ישתמשו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם בכדי למחות על אמירותיו המסוכנות והפוגעניות.

“תמיכה בטיפולי המרה מהווה סכנה מוחשית לתלמידינו מכל המגזרים בחברה הישראלית. אנו קוראים לשר החינוך לחזור בו מדבריו, להתנצל ולהוכיח בשטח, מבחינה תקציבית וחינוכית, כי הוא ראוי אכן לקבל את התפקיד המרכזי האמון על חינוך ילדינו. על משרד החינוך להגביר את החינוך לסובלנות, לקבלת השונה ולגיוון מגדרי. אנו, מורים ומורות מכל רחבי הארץ, מכל קצוות הקשת הפוליטית, מכל המגזרים המרכיבים את הפסיפס הצבעוני של החברה הישראלית – לא נוכל לעמוד מאחורי שר חינוך שמביע עמדות כאלה. אנו נשתמש בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו בכדי למחות על אמירותיו המסוכנות והפוגעניות”.

גם מורים ומורות שאינם חברים בקהילה הגאה מביעים את מורת רוחם מדברי פרץ, ומאיימים כי לא יחזרו לעבודה אם לא יפוטר מתפקידו כשר החינוך.  על העצומה שהפיצו חתמו עד היום כ- 3,000 מורים ומורות מכל רחבי הארץ. “לא נמשיך ללמד כרגיל כששר החינוך מביע עמדות כאלה”, הבהירו המורים במסמך, “אם השר לא יועבר מתפקידו נקרא למורים ולמנהלים להשבית את מערכת החינוך בפתיחת שנת הלימודים”.

מנשה לוי, יו”ר איגוד מנהלי בתי הספר העל-יסודיים, הצטרף לקריאה לפיטוריו של שר החינוך. “אני קורא לראש הממשלה מר נתניהו לפטר לאלתר את רפי פרץ מתפקידו כשר החינוך ולמנות מישהו אחר, שאינו מייצג מפלגה סקטוריאלית עם דעות חשוכות והזויות בכל מה שקשור למערכת החינוך של מדינת ישראל, כשר חינוך”.

לא חוזרים ללמוד עם פרץ

אל המחאה נגד דבריו של שר החינוך פרץ הצטרפו אתמול גם תלמידים בוגרי מכינות. במכתב עליו חתומים 300 בוגרי מכינות, מבקשים הבוגרים מרפי פרץ לחזור בו מדבריו.

“אנו, בוגרות ובוגרי המכינות הקדם צבאיות והציוניות בישראל חונכנו על ערכי ההכלה, הסבלנות לקיומם של אורחות חיים שונים, על אהבת האחר ותמיכה בו”, נכתב במכתב, “אנו מגנים אמירתך זו שפוגעת ברגשות רבים, ועשויה להפוך את הפגיעה והאפליה שבשטח ללגיטימיות יותר. כשר החינוך, האחראי על ביטחונם של כל תלמידי ישראל (אם נצטט את דבריך: “באתי להיות שר החינוך של כל תלמידי ישראל. יש לי הערכה לכל תלמיד ללא הבדל של מוצא, נטייה, לאום או גזע”), כמי שאחראי על צוותי חינוך שנועדו לייצר מרחב צמיחה עבור כל תלמידה ותלמיד, וכאדם בעל שם מוערך במפעל המכינות הקד”צ – אנו קוראים לך לחזור בך מהצהרתך. מדובר בדיני נפשות של ממש”.

גם הורי התלמידים פתחו ביזמה שמטרתה השבתת הלימודים. קמפיין ‘לא פותחים שנה עם פרץ’ צובר תאוצה וקורא להורים שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר ב-1 בספטמבר, כל עוד רפי פרץ הוא שר החינוך.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

8 תגובות

  1. טלי הגב

    אשמח לשלוח תמונה

    • מערכת WDG הגב

      היי טלי
      את מוזמנת להצטלם עם המסר ולהעלות את התמונה לפייסבוק עם התגית ‫#‏מורה_נגד_המרה‬

  2. חמו חננ הגב

    אימו ראוי לתואר שר ובודאי לא חינוך.
    עליו ללכת הביתה מיד!!!!

  3. מימי הגב

    די לטרור הלהטבי. הבן אדם אמר שלדעתי אפשר לעשות טיפול כזה. אפשר. לא חייב לא רצוי. א פ ש ר. אם זו הבחירה של המתחנך . ולא נוח לו עם הנטיות שלו. וזה קורה המון החברה הדתית.

  4. שי נוי. הגב

    כול הכבוד לא להיכנע לשר הפרימיטיבי.
    לא לפתוח את שנת הלימודים עד שיוחלף בשר אחר.

  5. יובל הגב

    כל הכבוד להם

  6. סמדר הגב

    הוא התנצל,
    הסביר את עצמו. כתב מכתב למנהלים מורים ותלמידים, אבל אנחנו לא סולחים ולא שוכחים. הפכנו לציידי מכשפות ועד שלא נרמוס עד דק, לא נוותר….

  7. לילך הגב

    מה העניין הגדול, הרי זוגיות חד מינית איננה דבר טבעי, זוהי סטיה מן הנורמה אשר משום מה הלכה וצברה לגיטימציה לא הגיונית, הרב פרץ מציע טיפול לאדם ספציפי ואיזה רעש והמולה, נא להנמיך ולהרגיע ולא לצאת מפרופורציות.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן