fbpx

מסעדה בארה”ב השתמשה בתמונות של קייטלין ג’אנר לפני ואחרי השינוי לסימון שירותי הגברים והנשים

לסימון שירותי הנשים של המסעדה נבחרה תמונת השער של המגזין Vanity Fair בה מופיעה ג'אנר, ואת שירותי הגברים מסמנת התמונה של ג'אנר מאולימפיאדת מונטריאול 1976. "בדיחה שמנציחה סביבה איומה עבור כל אחד בקהילה הלהט"בית"
jenner restroom
צילום: עמוד הפייסבוק ‘דודי’ס פלייס’

מסעדת הבשרים ‘דודי’ס פלייס’ בטקסס ארה”ב, החליטה לסמן את תאי השירותים בדרך שמנהליה וודאי חשבו ליצירתית במיוחד – באמצעות תמונות של קייטלין ג’אנר, לפני ואחרי תהליך השינוי.

לסימון שירותי הנשים של המסעדה נבחרה תמונת השער של המגזין Vanity Fair  בה מופיעה קייטלין ג’אנר, ואת שירותי הגברים מסמנת התמונה של ג’אנר מאולימפיאדת מונטריאול 1976, בה זכתה במדלית זהב בקרב עשר (דקתלון).

כתב הדאלאס מורנינג ניוז, דום דיפוריו, שפרסם את התמונות בחשבון הטוויטר שלו, הסביר כי המסעדה ממוקמת באזור שאינו בהכרח מתקדם בכל הקשור לזכויות להט”ב, מה שעשוי להסביר מדוע בעלי המסעדה יצאו מגדרם כדי ללעוג לג’אנר.

עוד נמצא כי התמונות הללו משמשות לסימון תאי השירותים כבר מספר חודשים, כנראה תוצר יצירתי להתנגדות של מדינות הדרום להצעה של הנשיא אובמה, שזכתה לכינוי “חוק השירותים” מאחר וביקשה לאפשר לטרנסג’נדרים להשתמש בשירותים התואמים את המגדר אליו הם מרגישים שייכים.

שמה של ג’אנר עלה בהקשר הזה בעת קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית, כאשר דונלד טראמפ נשאל אם היה מאפשר לקייטלין ג’אנר להשתמש באיזה תא שירותים שתרצה במגדלי טראמפ. טראמפ השיב בזמנו בחיוב, אך לאחר הבחרו צמצם ממשלו של טראמפ את ההנחייה של אובמה והודיע כי המדיניות בנוגע לתאי השירותים והמלתחות תהיה תלויה במדינות השונות ולא תטופל ברמה הפדרלית.

בדיחה שמנציחה סביבה איומה

בעלי המסעדה הגיבו כי מדובר בהומור, והודיעו כי יפרסמו הודעה מסודרת בעניין, אך הגולשים שנחשפו לתמונות לא צחקו מהבדיחה, וטענו כי התמונות יוצרות סטיגמה על נשים טרנסג’נדריות, ופוגעות בלהט”בים המגיעים למסעדה.

לטענתם, השימוש בתמונתה של ג’אנר מלפני השינוי לסימון שירותי הגברים, מרמזת כי המגדר הוא רק עניין חיצוני. בעוד אנו יודעים כי אנשים טרנסג’נדרים חווים דיספוריה מינית משום שהם חווים את הזהות המגדרית שלהם מבחינה פסיכולוגית, ולא רק פיזית. במילים אחרות, קייטלין ג’אנר היתה אישה לפני שהחלה לשנות את גופה ואת שמה.

בנוסף, התמונות מרמזות על כך שנשים טרנסג’נדריות צריכות להראות בצורה מסוימת כדי להחשב לנשים, ואילו נשים טרנסג’נדריות שעדיין מתמודדות עם הזהות המיגדרית שלהן או עם תחילת המעבר שלהן, כמו ג’אנר בתצלום שלפני המעבר, נחשבות לגבריות מכדי להשתמש בשירותי הנשים. זוהי אי הבנה בסיסית של דיספוריה מינית, שעלולה לגרום לנשים טרנסג’נדריות להיות מופלות לרעה אם הן אינן עוברות.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

“ראיתי את זה כמו שאר הבדיחות שאנשים בחלק הזה של ארה”ב נוהגים לספר”, אמר דיפוריו, “סוג של בדיחות שבו אתה מרגיש שהאדם שסיפר את הבדיחה עושה זאת על מנת לחזק את נטיותיו, אבל מה שהוא עושה זה להנציח סביבה איומה לכל אחד בקהילה הלהט”בית”.

הדיון בנושא השימוש בעברם של טרנסג’נדרים וטרנסג’נדריות עלה השבוע בישראל בעקבות הפרסומת של בזק בינלאומי בהשתתפותה של דנה אינטרנשיונל. הצגתה של דנה אינטרנשיונל כילד העלתה לדיון את הלגיטימיות של הפרסומת, והאם מדובר בהומור מבורך ולא מזיק, או בטרנספוביה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. סיון הגב

    זה פוגע!!!
    ומביך

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן