fbpx

ממגדלי הלהבה ועד הלהבה בגריינדר – ביקור גאה בבאקו בירת אזרבייג’אן

באקו בירת אזרבייז'אן היא עיר של תרבות, אוכל ושווקים, וסצנה גאה דיסקרטית ומצומצמת שאפילו האירויזיון לא הצליח להרים | נרקיס וילרוסה נחת בבאקו בירת אזרבייג'אן וחזר עם המלצות – מהמאכלים המקומיים ועד המקומיים באפליקציות
באקו2

בהחלטה ספונטנית הגענו לבאקו, בטיסה של ישראייר שהייתה טובה מאוד ויצאה כמעט בזמן (עיכוב קל בגלל עומס בנתב”ג). מנהל השירות בטיסה, בחור בשם זיו, הראה לנוסעים כיצד הופכים תפקיד מונוטני ומשעמם למשהו מצחיק, קליל וכייפי כאשר את ההנחיות לפני הטיסה עשה בסטנדאפ חביב מאוד, ובסוף הטיסה, כאשר הבין שלרבים מהנוסעים זה ביקור ראשון בעיר, שיתף מידע וטיפים עד לעצירה מוחלטת.

ברוכים הבאים לעיר הבירה הממוקמת בנקודה הכי נמוכה בעולם, 28 מטר מתחת לפני הים. ברוכים הבאים לבאקו, בירת אזרבייגא’ן.

אז נתחיל..

מידע כללי:
ויזה – ישראלים נדרשים בויזה לאזרבייג’אן, עדיף להוציא את הויזה און ליין לפני הטיסה (לא יאוחר מ 3 ימים לפני מועד ההגעה). אם לא הספקתם, מומלץ להגיע לשדה התעופה עם הסכום המדויק במזומן, 26 דולרים לאדם, בשביל לחסוך זמן.

מטבע מקומי – המטבע המקומי הוא מאנאט (1 מאנאט  שוה כ-2 ש”ח). המטבע המועדף להמרה הוא דולר אמריקאי. אפשר להסתדר גם עם יורו אבל בדולרים יהיה לכם יותר קל ונזיל.

כרטיס SIM – קנינו בשדה כרטיס של 10GB במחיר של 46 מנאט (המטבע המקומי), בהחלט הספיק.

תחבורה:
מכיוון שרכשנו את שירותי הקרקע דרך ישראייר, חיכתה לנו העברה שפיזרה את הנוסעים בין בתי המלון, חסכוני ונוח. אפשרות נוספת היא לקחת מונית משדה התעופה אל המלון במרכז העיר, בעלות של כ-25 מנאט.

מוניות – בגדול – עדיף להתמקח. כדאי לבדוק עם חברים מקומיים (שאתם תכירו בעזרת ה-10GB גלישה שרכשתם) או עם צוות המלון את עלויות הנסיעות לכל כיוון. מהמלון למרכז העיר או העיר העתיקה היה מחיר קבוע (6 מנאט) אבל בחזרה היו נהגים שניסו לקחת 20 מנאט כאשר בפועל שילמנו בממוצע 6 ואפילו 3 מנאט– אז לדעת עלויות ולהתמקח אם צריך.

לינה:
ביעד כמו באקו, הפער במחיר בין מלונות 4 כוכבים למלונות 5 כוכבים לא משמעותי, אבל הפער באיכות ובתמורה משמעותיים מאד. אנחנו בחרנו במלון Fairmont שממוקם במגדלי הלהבה – Flame Tower – שהם הסמל של העיר (נתרמו על ידי הטורקים, חכו יש עוד תרומות). מלון ברמה מצויינת – חדרים ענקים, מקלחת גדולה מאוד, כספת, מיזוג, בקומות הגבוהות תזכו לנוף מטריף, בקיצור הכל. ויי פיי יש בחדרים ובאזורים ציבוריים ברמה טובה מאוד.

למלון בריכה חיצונית ומתחם שיזוף, בריכה פנימית וספא מצויין. אבל הדבר הכי חשוב – חדר כושר מאובזר. אחד הטובים שיצא לי לראות בבתי מלון. מגוון מכשירים ומשקולות חופשיות. בדירוג שלי לחדרי כושר בבתי מלון, החדר כושר הזה זוכה ל-5 משקולות.

שירות של הצוות – באופן כללי האזרים לא הכי טובים באנגלית, בבית המלון הם מתקשרים מעולה וגם אדיבים מאוד.

אסור לפספס:
העיר נראית כאילו עברה שיפוץ כללי – הכול נראה חדש, מעודכן ונקי. מגדלי הלהבה ממוקמים ליד הפרלמנט והאנדרטה לנופלים במלחמת השחרור. לידם נמצא גם פארק איבו, שבו נקודת תצפית פנורמית מהממת על העיר – שווה להגיע בערב ולראות את מופע האורות של מגדלי הלהבה.

מהפארק אפשר לקחת רכבל (כרמלית לחיפאים שבינינו), גם הוא נתרם על ידי האוקראינים ושופץ כתרומה על ידי הגרמנים, שיקח אותכם למוזיאון השטיחים ולטיילת. 7 דקות הליכה משם ומגיעים לעיר העתיקה.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

בכללי מומלץ ללכת בסמטאות העיר העתיקה וליהנות מהאווירה. בדרך מומלץ לעצור בכמה פינות חמד של העיר: Maiden tower – מבנה עתיק עם סיפור יפה. שווה לעלות למעלה, ומסגד יום השישי (Cuma Mascidi) היפהפה, אפשר וכדאי להכנס ולהתרשם.

בתוך העיר העתיקה אפשר למצוא בתי קפה ומסעדות טובות. באופן כללי האוכל שלהם מצויין. שווה להכנס ולנסות מאכלים מקומים ולהנות – לגבי המחיר אתם עוד תצחקו.

Mugam Club בית קפה מהמם, מעין פינה כפרית ואותנטית הממוקמת בתוך מבנה עתיק ששימש בימים עברו בית המלון לעוברי אורח, סוחרים ומבקרים בעיר. מומלץ לעצור ב Mugam club לתה וקינוחים מקומיים (חייבים לנסות את ריבת המלון וריבת האגוזים).

Salam Baku –מסעדה שנמצאת בעיר העתיקה. אוכל מצויין, מנות מקומיות וגם מנות מאזורים אחרים. לרוב הם משתמשים בבשר כבש. חומרי הגלם מעולים ולכן האיכות והטעם מצויינים. אם אתם מגיעים תשאלו אם וווה (vova) המלצר נמצא, בחור ישראלי, חולוני לשעבר (תכלס אפשר להבין אותו, גם אני הייתי בורח מחולון הכי רחוק שאפשר), שחזר עם המשפחה לבאקו. הוא יוכל לתת לכם טיפים על האוכל ובכלל על העיר.

קניות:
רחוב ניזאם הוא הרחוב הראשי של מתחם הבילויים והקניות, ובו חנויות מותגים, בתי קפה, מסעדות. בערב המתחם פעיל ומלא אנשים.ושווקים

Ganjlik mall הוא קניון חביב שבו תוכלו למצא מותגים אירופאים כמו: pull and bear, zara, aldo , adidas, nike ועוד, לצד מותגים תורכיים מצויינים (למי שמכיר ומבין) Koton, Mavi, LC Waikiki. גם במתחם ניזאם וגם בקניון יש מבחר טוב ומחירים מאוד אטרקטיבים – האמת שהופתענו לטובה.

חיי לילה:
את הלילה הראשון העברנו במועדון שנקרא Infinity – מועדון בסגנון ערבי, עם מוזיקה ערבית של המפרץ, נרגילות, שתיה ואווירה מדליקה ומיוחדת. בהחלט חוויה שווה.

בעיר ישנם שני מועדונים מובילים – Elektra club ו – Barrel playground. לא יצא לנו לבקר אבל שם מתקיימות המסיבות הגדולות (של הסטרייטים). שווה ללכת לבר roof top של מלון הילטון – נוף פנורמי מדהים של העיר.

הנקודה הגאה:
כאן אני אצנן מעט את ההתלהבות – למרות שיש לא מעט חתיכים, הסצנה בעיר מאוד חלשה ודיסקרטית. מדי מספר שבועות מתקיימת מסיבה גאה שמאורגנת על ידי פעילים מקומיים, וגם בה לא קורה הרבה. הלהטב”ים בעיר מאוד נזהרים, האוכלוסיה המקומית מוסלמית חילונית, וזו חברה ותרבות מאוד פטריאכלית שלא ממש מקבלת גייז. היו קצת שינויים הודות לאירווויזיון ב 2012, אבל עדין ישנה דרך ארוכה מאוד.

הפתרון המסתמן הן האפליקציות – הרי למה קנינו sim של 10 גיגה? שלא כמו באיסטנבול, כאן האפליקציות עובדות ללא בעיה. הפעילות ביותר הן grinder ו- hornet. יחד עם זאת תראו שם הרבה פרופילים מזוייפים וגם הצעות ליווי, אבל אם יצא לכם להכיר בחורים מקומיים הם מקסימים ונחמדים ואדיבים.

לסיכום – עיר מיוחדת, מקסימה ויפה, חוויה של אוכל מצויין, תרבות שונה ואחרת וגם קניות.

יאללה ליעד הבא.


הכותב הוא מנהל קבוצת התיירות גייז בחו”ל. לטיפים נוספים לחופשות גאות – הצטרפו לקבוצת הפייסבוק 

יש לכם טיפים וספים לחופשה באתונה? הוסיפו אותם בתגובות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן