fbpx

מחאת הנוער הגדולה – צועדות וצועדים לציון תשע שנים לרצח בברנוער

ארגון הנוער הגאה חבר אל תנועות הנוער מרחבי הארץ ויקיים את מחאת הנוער הגדולה שתחל בצעידה לציון 9 שנים לרצח בברנוער ותסתיים בעצרת מחאה בככר הבימה | "קריאה ברורה של הנוער בישראל - די לאלימות, כן למרחבים בטוחים לנוער הגאה"
איגי
חניכי איגי במצעד הגאווה בירושלים | צילום: ארגון הנוער הגאה

לפני 9 שנים נכנס אדם חמוש לברנוער ורצח נערים ונערות רק כי הם שונים. 9 שנים חלפו ולא הרבה השתנה. בשבועות האחרונים התעוררה מחאה ציבורית כנגד חוסר השוויון והאפליה של הקהילה הלהט”בית בישראל. מדובר במאבק שמצטרף להיסטוריה של אלימות, מדיניות להט”בופובית ואפליה כלפי חברי הקהילה הגאה בישראל. על רקע מאבק זה, ולרגל 9 שנים לרצח בברנוער, החליט ארגון איגי ארגון הנוער הגאה, בשיתוף תנועות וארגוני הנוער, לארגן עצרת מחאה הקוראת לשים סוף לאלימות כלפי הקהילה הגאה.

במוצאי שבת ה- 11.8 בשעה 20:00 תצא לדרך מחאת הנוער הגדולה. המחאה תחל בצעידה המשחזרת את הצעדה הספונטנית שהתרחשה בליל הרצח, מבית הברנוער הישן בשד’ רוטשילד פינת נחמני, תוך קריאה ברורה של הנוער בישראל–”די לאלימות, כן למרחבים בטוחים לנוער הגאה”. הצעדה תסתיים בעצרת נוער ענקית בכיכר הבימה בהשתתפות: סטפן לגר וסתיו סטרשקו.

בין משתתפי האירוע משפחות הנפגעים בברנוער, נערים ונערות מארגונים ותנועות נוער, ביניהם: הנוער העובד והלומד, נוע”ם-נוער מסורתי, הצופים, הכנפיים של קרמבו, המחנות העולים, בני המושבים, השומר הצעיר, נחשונים, תנועת תרבות. בני הנוער יחברו יחד בקריאה לשוויון, להפסקת האלימות ולסולידריות.

במחקר האחרון שיזם מכון המחקר ע”ש מגנוס הירשפלד של איגי עולים נתונים מדאיגים אודות מצב הנוער הגאה בישראל. כ-80% מבני הנוער הגאים העידו כי הביטוי “הומו” נאמר בתדירות גבוהה כקללה, וכרבע מהם (25%) העידו כי הביטוי לסבית (כקללה) נאמר בתדירות גבוהה. עוד עלה במחקר כי שיעור החשיפה לאלימות (מילולית, מתונה וקשה) בקרב תלמידים מהקהילה הגאה גבוה פי 2 מאשר האוכלוסייה הכללית. נתון מדאיג נוסף אשר נחשף במחקר העיד כי 7.6% מבני הנוער הגאים הותקפו פיזית בגלל נטייתם המינית וכי שיעור החשיפה להטרדה מינית בקרב תלמידים בקהילה הגאה גבוה פי 3 מאשר בקרב האוכלוסייה הכללית. ממצאים אלו מעידים כי תלמידים גאים נמצאים בסיכון גבוה הרבה יותר מתלמידים אחרים לגילויי אלימות.

“הרצח בברנוער הוא פצע עמוק וכואב בהיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל”, מספרת בר חג’מה, מתנדבת בשנת שירות בארגון איגי, “הוא עיצב את האופן בו אנחנו, חניכות ומדריכות בארגון הנוער הגאה, מתכתבות עם המציאות. אי אפשר לספר את הסיפור שלנו, הסיפור האישי, החברתי, הקהילתי והחינוכי, מבלי לזכור את הקורבנות של הפרשה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

צעדה לציון 9 שנים לרצח בברנוער | שבת 11.8.18 | 20:00 | יציאה משדרות רוטשילד פינת נחמני ת”א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן