fbpx

מופע שובר שיאים – גור רוזן מסכם את חצי הגמר הראשון

אירוויזיון 2019 יצא לדרך עם מופע חצי גמר ראשון ששבר שיאים חדשים, טובים, רעים ומכוערים. גור רוזן, צופה אירוויזיון ותיק ומשתתף עבר, לא הצליח להרדם אחרי חצי הגמר הראשון, אז במקום לישון הוא כתב לנו ביקורת מהממת על המופע
Capture2

היה קשה לתפוס אוטובוס חזור אחרי חצי הגמר הראשון של האירוויזיון. איך שהגעתי הביתה מיד התיישבתי לכתוב, כדי שלא אשכח שום דבר. עד שהביקורת שלי תעלה כאן זה בטח יהיה כבר אחרי שכולם יכתבו, אבל מה אכפת לי אני?

אז היום אדבר על חצי הגמר הראשון, ביום שישי על חצי הגמר השני, וביום שבת אחרי החזרה הגנרלית בצהריים אשתדל לכתוב מהר ביקורת כדי שהיא תעלה עוד לפני הגמר. כי ביום ראשון נשכח כבר שהיה פה בכלל אירוויזיון.

גילוי נאות 1: ראיתי את כל האירוויזיונים מאז שישראל התחילה להשתתף בהם, כלומר מ-1973 ועד היום. ב-1999 הייתי כבר עיתונאי אז הוזמנתי גם לחזרה הגנרלית וגם להופעה עצמה, אז יש לי למה להשוות.

גילוי נאות 2: הופעתי בשני קדם-אירוויזיונים כרקדן וזמר ליווי.

גילוי נאות 3: לא קראתי שום ביקורת באף אתר, עמוד פייסבוק או בלוג מעריצים. כתבתי הכל ממוחי הקודח. זה דיון פתוח, ואתם ממש מוזמנים לחלוק עלי בתגובות למטה.

ועכשיו לביקורת.

הטוב:

וואו, איזו הפקה מטורפת! הבמה, התאורה, המסכים הזזים, משולשי הלדים, האש, הזיקוקים, הפרופסים, הצילום, האפקטים (ראיתם את הריבועים הצבעוניים בשיר של צ’כיה?). פשוט הכל. מפגן של טעם טוב. מה זה טוב? מעולה! לידי ישבו עיתונאים ובלוגרים מכל העולם, שהתעלפו בכל נאמבר ונאמבר. ברגע שהם שמעו שאני מישראל הם עפו עלי עם מחמאות, ואמרו שזו ההפקה הכי טובה של האירוויזיון אי פעם. ואני בהחלט מסכים איתם.

והגלויות המדהימות. ישראל מעולם לא נראתה טוב יותר (ותגידו לי בבקשה איפה האי הזה באמצע ים המלח. איך מצאתם את הלוקיישן הזה? אני חייב לדעת).

ונטע. הסרטון המרגש בהתחלה הוביל לנאמבר המטורף של נטע המדהימה. הלבוש שלה, החתול הענק ברקע, הרקדניות, הרקדנים על העקבים. מרהיב.

ודנה אינטרנשיונל. אחלה עיבוד, אחלה ביצוע, אחלה שמלה. מקסים.

ואוסטרליה, אוסטרליה, אוסטרליה. הזמרת על המוט ושתי רקדניות על קפיצים גבוהים שנעו לכל הצדדים. אין דברים כאלה.

והזמרת המהממת מקפריסין (שלחו בדיוק את אותו שיר כמו שנה שעברה, רק עם זמרת אחרת…). וההורס מאסטוניה שנראה כמו ג’ובאני רוסו.

הרע:

רוב השירים. חצי הגמר הראשון התאפיין בשירים גרועים במיוחד, והעשרה שעלו לגמר הם הרע במיעוטו. ויסלחו לי אלה ששרופים על “סיי נה נה נה” של סן מרינו שמסתמן כלהיט של הקיץ (יורופאלש כבר בטח עמלים על ביצוע שלו…) אבל האיש מזייף ברמות קשות. עבדו איתו שעות באולפן והצליחו להוציא להיט זכיר אבל זה שידור חי מותק, אז תשיר בבקשה בסולם הנכון.

המכוער:

הפולניות. אני צריך להוסיף? אם מישהו מכם נרדם אתמול בעמידה אז שמנו לכם וידיאו למטה כדי שתבינו לבד על מה אני מדבר.

ההונגרי, שכולנו היינו שמחים לפגוש בביף, עשה גולגול מוזר על הראש וגם שכח את הנעליים בבית. יחף? באירוויזיון? סיריוסלי?

הזמר מפינלנד עלה בג’ינס משופשף שראה כבר הרבה כביסות בחיים שלו. לי זה לא הפריע כי הוא ממש חתיך, אבל קוקו הצלם שישב לידי אמר שזה ממש לא מכובד.

קרדיט: ערוץ Eurovision Song Contest ביוטיוב

וגולת הכותרת – פורטוגל. זמר בסרבל ירוק מבריק עם וולנים וזקן שחור מפלסטיק. גם אותו היינו שמחים לפגוש בביף, אבל עם זקן אמיתי וסרבל טייסים, אם כבר. המלווה החתיך שרקד על עקבים בווירטואוזיות עשה כמיטב יכולתו כדי להציל את המצב, אבל שום דבר לא היה יכול להציל את הקרפד הירוק הזה. באופן מפתיע כל הזמרים הנ”ל גם לא עלו לגמר. בפעם הבאה תבקשו מז’אן פול גוטייה שיעצב לכם את התלבושת ואז נדבר.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

ועכשיו לזוועה. איסלנד. אלוהים ישמור. אותם ממש לא הייתי רוצה לפגוש בביף, כי ראיתי שם מופעי סאדו-מאזו הרבה יותר מוצלחים. העיתונאית הסרבית שישבה לידי תפסה לי את היד וצעקה “הם מפחידים אותי”. תכלס – צודקת. גם אותי. אך על אף הזוועה הם דווקא עלו לגמר. בעיקר בזכות הבילד-אפ המטורף שעשו להם, כילדים הרעים של התחרות. נקודה לזכותם – הם הניפו דגלון גאווה כשצילמו אותם בגרין רום. שאפו.

שלוש זמרות שדווקא עלו לגמר על אף טעויות מלתחה נוראיות הן: הזמרת של ביילרוס, שהתלבשה כמו אריאנה גראנדה לעניים. הזמרת מסרביה, בשמלה שחורה עם שסע גבוה ורגל ימין שמבצבצת ממנה לאורך כל השיר, משל היתה אנג’לינה ג’ולי בלוק הזכיר שלה מטקס האוסקר. והיווניה, שהשמלה של מאיה בוסקילה בגמר “הכוכב הבא” מחווירה לעומת השמלה הלבנה מאלנבי שהיא שמה עליה.

לשיפור:

ארז, תן לנו בראש עם צרפתית. פעם היו מתרגמים את הכל לשלוש שפות ואתמול זה היה בעיקר באנגלית, אבל בצרפתית הכל נשמע יותר טוב. אז תן קצת יותר.

בר יקירתי, כשאת יושבת בגרין רום עם המשלחות קחי בחשבון שהשמלה שלך מאוד מאוד קצרה. אז או שתשלבי רגליים או שתבקשי שיצלמו אותך במדיום שוט. כל הגברים בשורה שלי קיוו שיציץ שם משהו למטה, ואני החזקתי אצבעות והתפללתי שלא יראו כלום.

מה שמביא אותי ללוסי. אמא’לה, הסיבובים שלך הצידה בשמלה הפתוחה מהצד. עוד סיבוב אחד והיה שם ניפ סליפ. במזל גם זה עבר בשלום.

ואסי – היית מקסים, קולח ומשעשע. באמת. אבל למה להיכנס לבר לתוך הפריים פעמיים בדיוק כשהיא מנסה לדבר באנגלית? תמצא רגעים אחרים להצחיק כי זה הוציא אותה מריכוז ושיבש לה את האנגלית, וחבל.

לשימור:

כמה שיותר מרימי. שמתם לב שכשהראו חתיכה מהשיר הספרדי, הצרפתי והישראלי נתנו ל-Home יותר זמן מסך? אז ככה צריך. כי כרגע בהימורים הוא מקום 26 (AKA אחרון) וזה זמן פציעות. אז בחייאת, תדחפו עוד קטע ארוך של מרימי בחצי הגמר השני. קצת יותר מהשאר, אף אחד לא ירגיש.

ועכשיו לשוס – תמונות בלי (הרבה) בגדים של הזמרים מהאינסטגרם שלהם. למה שהדאחקה שאסי העביר עם הספרדי ההורס לא תהפוך למציאות? מעבר לזה שזו פעם ראשונה שעושים את זה באירוויזיון, כל החתיכים הם בחצי הגמר השני.

חצי הגמר הראשון התאפיין בעיקר בילדים יפים שבקושי עברו את גיל ההסכמה. יש לי חברים שאוהבים את זה, אבל אני ממש לא שם.

אז אנחנו מתים לראות את השבדי, השוויצרי, ההולנדי, האיטלקי והאזרי בתמונות עם מינימום בגדים, והבנות בוודאי ישמחו לראות את הקפריסאית, היווניה והסרבית.

ובשביל ההשראה אני משאיר אתכם עם הסרטון של האזרי, שעבר כשדה קוצים ברשת. לא נגענו – הוא צילם בעצמו. תיהנו!

קרדיט: ערוץ Esc Cyprus ביוטיוב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אמיר סימן טוב הגב

    גור, סיכמת באופן קולע ומשעשע! תודה.

  2. תמי צוברי הגב

    גור – מדויק שאתה לגמריייייי נכון . מחכה כבר לגמר

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן