fbpx

“מה זה משנה אם כולנו בסופו של דבר אחים”

"זה לא משנה מאיפה באת או מי אתה, כי ברגע שנכנסת לחדר אתה חלק ממקום מכיל ומקבל, וזה בדיוק המקום שלך להיות אתה". גל אלפרוביץ' גילה בסן פרנסיסקו את המשותף לאנשי דת ולקהילה הגאה
%d7%92%d7%9c%d7%90%d7%9c%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%91%d7%99%d7%a5

בימים שבהם אנחנו מפולגים לחלוקה של דתים וחילונים, טובים נגד רעים, מצאתי את עצמי בבית כנסת להט”בי ברחובות סן פרנסיסקו.

תמיד ראיתי את הקהילה הלהט”בית כמשהו מרוחק מהדת, לא הגיוני שיהיה קשר בין השניים- הם אוסרים עלי לאהוב גבר, אז מי הם בכלל שאקשיב להם?

והנה אני, בבית כנסת יהודי, כשמשמאלי יושבות זוג לסביות, מקדימה זוג הומואים, ומימני בחורה טראנסית.

הרב מקריא את התפילה לקבלת שבת- מקדש את היין, המוציא, אוכלים חלה, ממש כל הטקס אחד לאחד.

כשהם מקריאים את התפילות, הם מציינים ללא הרף את הערכים שהתורה מנסה ללמד אותנו: קבלת האחר, כבוד האדם, חשיבות המשפחה ועוד.

לקראת סוף התפילה הרב עוצר ומבקש מהאנשים בקהל לשתף משהו מרגש שחוו לאחרונה, מישהו לאחל לו רפואה שלמה, או אפילו רק לציין שם של יקר שאבד לו או לה. וזה חשוב לשתף, הוא אומר, אנחנו משפחה ואין סיבה שנרגיש לא בנוח אחד עם השני. זה לא משנה מאיפה באת או מי אתה, כי ברגע שנכנסת לחדר אתה חלק ממקום מכיל ומקבל, וזה בדיוק המקום שלך להיות אתה. ופתאום הכל נורא מתחבר גם לערכים של הקהילה הגאה שאני מאמין בהם וחי על פיהם.

הטקס מסתיים, כולם קמים לברך אחד את השני בשבת שלום, מחבקים ומתנשקים, אוהבים אחד את השני, מכבדים את כולם למרות השוני- כי מה זה משנה בעצם אם כולנו בסופו של דבר אחים.

והנה אני, בבית כנסת יהודי, כשמשמאלי יושבות זוג לסביות, מקדימה זוג הומואים, ומימני בחורה טראנסית. הרב מקריא את התפילה לקבלת שבת- מקדש את היין, המוציא, אוכלים חלה, ממש כל הטקס אחד לאחד.

אז למה לשנוא?
למה תמיד אנחנו אוהבים לראות את העולם בראיה סטריאוטיפית אם אנחנו כל כך שונאים ששופטים אותנו מבלי שבאמת מכירים אותנו. למה אפילו לחשוב למחות בבני ברק בשבת אם זה האמונה של אותם אנשים?

לאנשי דת, כמו לאנשים בקהילה הגאה, יש טווח רחב של אמונות- מהקיצוני ביותר למתון ביותר, את אלו שיפרשו דברים בצורה אחת, וכאלו שיפרשו דברים בצורה אחרת. אין כן או לא, יש יותר או פחות. ואם הסקאלה הזו באמת קיימת, אז גם יש מקום לדו-שיח של קיום משותף של כל האמונות שקיימות והצבעים השונים.

עוד בנושא:  הפולמוס

בדיוק כמו שאותו הומו בבית כנסת ישב בספסל משותף עם בחורה טראנסית ויחד הם ציינו את יום השבת, ככה גם הם יכולים לעשות עם סטרייט, חילוני, שחור או לבן.

הלוואי שיום אחד כולנו נוכל להקשיב אחד לשני, להפסיק להסתכל על הסובבים אותנו עם דעות קדומות מבלי שנתנו להם אפילו לפצוח את הפה.

וכרגיל, רק ברגע שנוכל ליישם את זה על הקהילה שלנו, נוכל להגיע ליעדים רחבים וגדולים יותר.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן