fbpx

מהמרכז הגאה לאולימפיאדת ריו – יוליה צ’רנוי חותרת למדליה

יוליה צ'רנוי, פעילה בפרויקט דוברי הרוסית של המרכז הגאה, היא חלק ממשלחת ישראל למשחקים הפאראלימפיים בריו. ביום שישי תתחרה בחתירה לזוגות מעורבים בניסיון לזכות במדליה
יוליה

כהמשך ישיר לאולימפיאדת הקיץ שנערכה בחודש שעבר בריו דה ז’נירו, ייפתחו היום המשחקים הפאראלימפיים בריו. 30 ספורטאים ישראליים יגיעו לשיא אחרי שנים של אימונים, בניסיון לזכות במדליה אולימפית.

בין הספורטאים הישראלים נמצאת יוליה צ’רנוי, עובדת כמדריכה ומנהלת קורסים בחברת החשמל, ופעילה בפרויקט פעילות ואקטיביזם לדוברי רוסית של המרכז הגאה, שציין השנה 10 שנות פעילות.

צ’רנוי, שנולדה עם שיתוק מוחין, הגיעה למקום השמיני בתחרות חתירה לסירה זוגית מעורבת באליפות העולם, יחד עם שותפה ראובן מגנאג’י. בכך הבטיחו השניים את מקומם במשחקים  בריו בספטמבר.

עד גיל 30 יוליה צ’רנוי לא חשבה בכלל לעסוק בספורט. לחתירה היא הגיעה במקרה לפני 5 שנים, כשהייתה בחופשה באילת ונתקלה בקבוצת ספורטאים שהתאמנו לטריאתלון. חודשיים וחצי לאחר מכן השתתפה בטריאתלון הראשון שלה בהרצליה, ושנה אחר כך  ושנה אחר כך בשנת 2012, זכתה במדליית הזהב בפארא טריאתלון, שנערך לראשונה בתולדות אליפות אירופה באילת, וב-2013 השתתפה באליפות העולם בלונדון.

יוליהצרנויחתירה

צ’רנוי וגנאג’י בריו | צילום: התאחדות לספורט נכים

חלומה של צ’רנוי היה להגיע לריו כטריאלוניסטית, אך בשל העובדה שרק 6 נשים בכל העולם מתחרות בקטגוריה הזו, ובשל איחוד הקטגוריות, הוחלט כי קטגוריה זו לא תכלל במשחקים. צ’רנוי, ששקלה לוותר על השתתפותה, החליטה בסופו של דבר לעבור לתחום החתירה, כדי להגיע בכל זאת לאולימפיאדה.

היא צוותה לאימונים עם ראובן מגנאג’י, נכה צה”ל בניצוחה של פאולה גריזטי, שהגיעה מאיטליה לאמן את השניים. בשנה שעברה השיגו השניים קריטריון אולימפי ישראלי באליפות העולם באמסטרדם שהכניס אותם לסגל הפארא אולימפי לקראת המשחקים בריו.

משלחת ישראל למשחקים כוללת 30 ספורטאים פאראלימפיים שיתחרו ב-11 ענפי ספורט שונים – אופני יד, אתלטיקה, בוצ’יה, חתירה, טניס בכיסאות גלגלים, טניס שולחן, כדור שער, קיאקים, קליעה, שחייה ושייט.

צ’רנוי ומגנאג’י יתחרו יחד בחתירה בקטגוריית זוגות מעורבים ביום שישי הקרוב (9.9) וינסו להעפיל אל הגמר ולהוסיף מדליה נוספת אל 380 המדליות בהן זכו ספורטאי ישראל במשחקים הפאראלימפיים לאורך השנים.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן