fbpx

מדינת ישראל לבג”צ: להרחיב את חוק הפונדקאות, אבל לא לזוגות גברים

היועץ המשפטי לממשלה ושר הבריאות הציגו לבג"צ את עמדת המדינה בנוגע לעתירה נגד האפליה בחוק הפונדקאות. עכשיו נותר לבג"צ לקבוע מה יעלה בגורל החוק
ליצמן
שר הבריאות יעקב ליצמן | צילום: צילום מסך

מדינת ישראל הגישה את התייחסותה לעתירה בנוגע לחוק הפונדקאות, שקראה לסיים את האפליה כלפי גברים ונשים יחידנים וזוגות בני אותו המין בכל הנוגע לנגישות לפונדקאות בישראל.

היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט ושר הבריאות, יעקב ליצמן, שהגיבו בשמה של המדינה, הסכימו כי קיימת אפליה בחוק וכי יש לתקן אותה, אך התייחסו רק לאפליה כלפי נשים רווקות, ונמנעו מלהתייחס באופן ענייני לבקשת העותרים להרחיב את מעגל הזכאות לפונדקאות בישראל גם לגברים יחידנים ולזוגות בני אותו המין.

לטענתם, הרחבת מעגל הזכאים לפונדקאות גם לגברים דורש “דיון רציני ומעמיק על השלכותיו החברתיות”. היועץ המשפטי לממשלה ושר הבריאות החליטו לדחות את התייחסותם לנושא עד לאחר השלמת הליך חקיקה, הראוי בעיניהם, כדי להרחיב את מעגל הזכאות לפונדקאות לנשים יחידניות, שגם מהן מונע החוק הנוכחי את הנגישות הזו.

“תשובתה של המדינה לבג”ץ מוסיפה עוד חטא על הפשע”, אמר איתי פנקס, ממגישי העתירה, “מכירה בבעיה ומסרבת לפתור אותה. מוסיפה עוד מחיצות וגבולות בין אזרחיה, אומרת כן אבל בעצם לא. במקום להילחם מלחמה מיותרת, שרוב מוחלט בציבור לא שותף לה ושבסיסה בעבירה על יסודות המשטר, המדינה יכולה היתה לומר – טעינו, נתקן. במקום לחסוך לציבור את המאבק המשפטי חסר כל בסיס מוסרי ומשפטי, היא כאילו מתעקשת שבג”ץ יבהיר לה שאפליה בין דם לדם היא לא חוקית ואין לה מקום אצלנו”.

העתירה, שהוגשה לפני כשנה ע”י עמותת אבות גאים, איתי ויואב ארד-פנקס, סוכנות תמוז לפונדקאות בינלאומית ועותרים נוספים, נידונה בתחילת חודש מרץ בבית המשפט. במהלך הדיון נזף הרכב השופטים בנציגי המדינה על התנהלות המדינה בנושא ועל התעלמותה מדרישות בית המשפט, והעניק למדינה 3 חודשים להגיש את התייחסותה העניינית.

במהלך החודשים בהם גיבשה המדינה את התייחסותה, הופלה הצבעה על חוק הפונדקאות בכנסת. שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, שהשיב בשם הממשלה להצעת החוק אמר כי “מדובר בנושא רגיש ואני מתנגד, נקודה”.

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן