fbpx

מאבטחת בית ספר לבנות בנתניה הושפלה וסולקה על רקע נטייתה המינית

מאבטחת מהקהילה הגאה הושפלה על ידי מנהלת בית ספר לבנות בנתניה. לאחר שהסתגרה מבוהלת בביתן השמירה וספגה השפלה מתלמידות בית הספר, הורחקה בהנחיית עיריית נתניה לבית ספר אחר. "המנהלת אמרה לי שאני דמות שחורה ולא רצויה, ודרשה שלא אסתכל על הבנות"
ביתספר
pixabay | cc0

ר’, לוחמת מג”ב לשעבר, הגיעה אתמול (שלישי) בבוקר לעמדת השמירה בבית ספר לבנות בנתניה וספגה השפלה ממנהלת בית הספר לעיני התלמידות וצוות המורות.

בראיון לאתר הנתנייתי “אורנה חושפת”, סיפרה ר’ על האירוע הקשה שחוותה: “הגעתי בבוקר לבית הספר, המנהלת הגיעה והסתכלה עלי מוזר, ובלי שהציגה את עצמה אמרה לי לא להסתכל על בנות, לא לדבר עם בנות, לא להסתובב ביניהן ולא ליצור איתן קשר עין ולא כלום. שאלתי אותה למה והיא ענתה לי ‘ככה. את דמות שחורה ואת לא צריכה להיות פה’, כל זה כשכל התלמידות והמורות עומדות סביבי.”

ר’ מושפלת ובוכה הסתגרה בביתן השמירה אך גם שם לא נפסקה ההשפלה, ר’: “אחרי שהשפילה אותי כבר הרגשתי את הדמעות מתחילות לצאת, אז הלכתי לביתן לשבת ואז בנות פשוט התחילו לדפוק לי על הביתן ולצעוק לי ‘את לא בן ולא בת’. עברתי סיוט של החיים, התקשרתי למנהל שלי ואמרתי לו שיגיע דחוף כי מתרחשים פה דברים שלא אמורים להיות.”

במשך כחצי שעה ישבה ר’ המבוהלת בביתן השמירה כשהתלמידות הולמות על הקירות וקוראות קריאות גנאי. ר’ תיארה את ההמתנה הארוכה: “זה היה הסיוט של החיים שלי, פחדתי לצאת מהבודקה כי אחרי איך שהמנהלת דיברה הרגשתי שהפכה אותי לבני סלע האנס, ולא ידעתי מה יעשו לי אם אצא. חיכיתי עד שהמנהל שלי הגיע ורק אז יצאתי אליו.”

לאחר שסיפרה למנהל העבודה שלה את האירועים, נגשו יחד למשרד מנהלת בית הספר, ר’: “נכנסנו למנהלת ואז היא אמרה לו בנוכחותי שאני ‘דמות לא רצויה פה’ ותיארה אותי כאילו אני עבריינית. המנהל גיבה אותי ואמר לה ‘זאת השומרת שיש’, אבל היא לא ויתרה ואמרה לו שאני לא מהווה דוגמה טובה לבנות ושיש מורים והורים שרואים את זה שאני שם בצורה לא יפה ושהיא מעדיפה גבר זקן מאשר שהבנות יראו אותי שם.”

ר’ אשר עמדה בחדר, לא יכלה להמשיך ולשמוע את ההשפלות שהטיחה בה המנהלת בפני המנהל שלה המשיכה וסיפרה: “כבר לא יכולתי לשמוע את איך שהיא דיברה עלי, והרגשתי שאני לא מצליחה לשלוט בדמעות אז פשוט יצאתי מהמשרד שלה החוצה ובכיתי כמו שמעולם לא בכיתי.”

לאחר שמנהלת בית הספר פנתה לגורמי האבטחה בעירייה, עיריית נתניה דרשה את הרחקת המאבטחת מבית הספר לבנות ושיבוצה בבית ספר אחר. ר’ עזבה בוכייה את המקום. ר’: “כל הדרך בכיתי, אני מאבטחת בתי ספר כבר שמונה חודשים ואף פעם לא התייחסו אלי לא יפה, תמיד קיבלו אותי יפה. אני לא מצליחה להבין איך אפשר להשפיל אותי ככה ועוד ליד התלמידות, ועובדה שהתלמידות למדו מהר ודפקו לי על הבודקה כאילו רצחתי מישהו, הייתי חיילת לוחמת במג”ב שירתתי את המדינה שלי ודווקא במוסד חינוכי לראות שאין לי ערך רק בגלל הנטייה המינית שלי שבר אותי.”

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

פורום הארגונים הגאים בנתניה מסר בתגובה: “הובא לידיעתנו כי ר׳ מאבטחת במוסד חינוכי בנתניה חוותה מקרה אפליה ויחס משפיל על רקע הומופובי בעת מילוי תפקידה. מזעזע אותנו לקרוא כי דווקא בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה – יום בו אנו זוכרות את קורבנות הרדיפה הנאצית, רדיפה שהופנתה לא כנגד יהודים בלבד, אלא גם כנגד הקהילה הגאה – מתייחסת מנהלת בית ספר בצורה משפילה לאדם על רקע זהותו. הובא לידיעתנו כי עיריית נתניה גיבתה את ההתייחסות ההומופובית בכך שדרשה להעביר את ר’ למוסד חינוכי אחר, במקום להבהיר למנהלת המוסד כי ישנו חוק איסור אפליה והשפלה על רקע נטיה מינית בישראל, וכי זה לא מקובל בנתניה השואפת להיות עיר מקבלת ותומכת לכל תושביה באשר הם. אנו מציעים לר׳ לגשת לסיוע המשפטי של האגודה למען הלהט”ב בישראל, ולבדוק את האפשרות של תביעה על סעיף אפליה על רקע נטייה מינית, וכן הטרדה מינית. מעיריית נתניה ומבית הספר אנו דורשים בתוקף לקחת אחריות על המעשים החמורים, להתנצל, ולקיים יום עיון והסברה לכל העובדים בנושא קבלת הקהילה הגאה, וחוק איסור האפליה במקום העבודה.

יו”ר מועצת העירייה לשעבר וחברת מרצ, שוש ערער מסרה בתגובה: “אחד הערכים החשובים שאנחנו מקדמים זה זכויות האדם והאזרח, ללא הבדל דת, לאום, מין וכמובן נטייה מינית ואנחנו נאבקים באפלייה ואלימות נגד בני ובנות הקהילה הגאה. המאבטחת שכלפיה הופעלה אלימות זכאית לביטחון כמו כל אחת ואחד אחר, וכאשר מדובר על בית חינוך מה שקרה חמור פי כמה וכמה! היא באה לשמור על ביטחונן של בנות בית הספר, כמו ששמרה על ביטחון אזרחי ישראל בשירותה הצבאי. מה שקרה חמור מאד, כל אלימות פסולה, זו שהופעלה כלפיה בשל נטייתה המינית חמורה גם מההיבט החינוכי!”

חברת המועצה טלי מולנר מסרה בתגובה: “רשימת פעימה חדשה שחרטה על דגלה גם את קידום זכויות הקהילה הגאה בעיר רואה בחומרה כל מקרה של אפלייה של עובד על רקע מגדרי ולאור נטיותיו המיניות . עלינו לכבד כל אדם באשר הוא ולכבד את רצונותיו ובחירתו האישית של כל אדם ועובד לגבי העדפתו המינית. הקהילה הגאה בעיר הינה חלק בלתי נפרד מהקהילה שלנו בעיר ואל לנו לעבור לסדר היום בכל מקרה בו יופלה אדם במקום עבודתו רק בגלל נטיותיו המיניות בכל מקום עבודה פרטי או ציבורי”.

משרד החינוך סירב להגיב ומסר, כי המאבטחים באחריות העירייה ויש לפנות אליה לקבלת תגובה. מעיריית נתניה לא נמסרה תגובה.


פורסם לראשונה באתר “אורנה חושפת

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן