fbpx

לראשונה – זוגות גאים השתתפו בחתונה צבאית המונית בטייוואן

החתונה הצבאית ההמונית שמקיים צבא טייוואן בכל שנה, כללה השנה לראשונה שני זוגות גאים, שהשתתפו בחתונה כשהם נושאים דגלי גאווה | "הצבא מעניק את ברכתו לכל הזוגות, ללא קשר להעדפותיהם המיניות"
חתונהצבאיתטייואן
צילום: עמוד הפייסבוק ROC.armyHQ

בכל שנה עורך צבא טייוואן חתונות ענק במסגרתן נישאים עשרות ומאות אנשי הצבא הטייוואני בטקס המוני. השנה, בפעם הראשונה בהיסטוריה של הצבא הטייוואני, כללה החתונה ההמונית גם שני זוגות גאים.

בחתונה שנערכה ביום שישי האחרון, נישאו שתי קצינות בצבא הטייוואני לבנות זוגן וסימנו ציון דרך נוסף בזכויות הלהט”ב באסיה.

הטקס התקיים בבסיס צבאי בעיר טאויואן שבצפון המדינה. הוא נפתח במצעד בו השתתפו כל הזוגות, ולאחריו נערך טקס החלפת טבעות מול קהל של בני משפחה וקציני צבא בכירים.

כשהן לבושות במדי הקצונה ואוחזות בידיהן דגלי גאווה, צעדו רס”ן וואנג ווי וסגן צ’ן יינג-שואן יחד עם בנות זוגן ו-188 זוגות נוספים.

“הצבא הטייוואני מאוד פתוח ומכיל”, אמרה סגן צ’ן יינג-שואן, “מאז שהצטרפתי לצבא, תמיד הייתי גלויה בנוגע לזהות המינית שלי ותמיד קיבלתי יחס שווה מכולם. אנו מקוות שהחתונה שלנו תעודד עוד חיילים להט”בים לצאת מהארון ולשרת בגלוי כלהט”בים, כי הם לא לבד”.

“אני מקווה להגביר את הנראות הגאה כדי שאנשים יבינו שאנחנו חלק מחיי היומיום”, אמרה רס”ן וואנג ווי, לאחר שקיבלה את תעודת הנישואין שלה בטקס.

צילום: עמוד הפייסבוק ROC.armyHQ

משרד ההגנה של טייוואן כינה את החתונה “מהלך פתוח ומתקדם” ונתן את ברכתו לכל 188 הזוגות שנישאו במהלך החתונה ההמונית השנתית בטייוואן, הנחשבת כמגדלור של ליברליות באסיה.

בצבא טייוואן הסבירו כי שילוב זוגות גאים בטקס השנה משקף את עמדתו “הנאורה והמתקדמת של הצבא”, וכי הצבא מעניק את ברכתו לכל הזוגות, ללא קשר להעדפותיהם המיניות. תמונות של שני הזוגות הגאים פורסמו בעמוד הפייסבוק של הצבא הטייוואני וזכו למסרים חמים מהגולשים.

בשנה שעברה נרשמו שלושה זוגות גאים להשתתפות בחתונות השנתיות של הצבא. אך בסופו של דבר הם נסוגו מההשתתפות בשל “לחץ חברתי”, כך על פי הדיווחים של מהדורות החדשות המקומיות שציטטו מקורות צבאיים.

בשנת 2017 קבע בית המשפט החוקתי בטייוואן כי לזוגות חד מיניים יש את הזכות להינשא כדין. החלטתו של בית המשפט נתקלה בתגובה ציבורית, כאשר רוב האזרחים הביעו את אי הסכמתם להכרה בנישואים חד מיניים. כתוצאה מכך, החליט הפרלמנט הטייוואני שלא לשנות את ההגדרה הקיימת לנישואין במשפט האזרחי ובמקום זאת לחוקק חוק מיוחד לנישואין בין בני זוג מאותו המין.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

מאז אושר החוק בשנה שעברה, נישאו באי 4021 זוגות גאים, כ-70 אחוז מהן זוגות נשים. יחד עם זאת, בשל להעובדה שמדובר בחוק נפפרד, הזוגות הללו עדיין אינם נהנים מהזכויות המלאות הניתנות לזוגות הטרוסקסואלים ועומדים בפני כמה מגבלות, כמו למשל היכולת להינשא רק לזרים ממדינות בהן מוכרים גם נישואים גאים. הם רשאים לאמץ רק את ילדיהם הביולוגיים זה של זה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן