fbpx

לראשונה – הקצאת תקציבים לקהילה הגאה בהיקף של כ-10 מיליון ש”ח

שר האוצר משה כחלון הודיע על תכנית לרווחת הקהילה הגאה, במסגרתה יועברו 10 מיליון ש"ח למשרדי הממשלה השונים בתקציב 2017-2018
%d7%9e%d7%a9%d7%94%d7%9b%d7%97%d7%9c%d7%95%d7%9f

שנה לאחר פגישתם הראשונה של נציגי האגודה למען הלהט”ב עם שר האוצר משה כחלון, הודיע שר האוצר על תכנית ארוכת טווח לרווחת הקהילה הגאה, הכוללת העברת כ-10 מיליון ש”ח למשרדי הממשלה השונים כבר בתקציב הקרוב לשנים 2017-2018.

בהתאם לתכנית, יוגדל תקציב משרד הרווחה המוקדש לטובת הקהילה הגאה בכ- 1.5 מיליון ש”ח. התקציב יופנה בין היתר לטובת מרכזים של הקהילה הגאה, קבוצות תמיכה לבני הקהילה ובני משפחותיהם וכן מסגרות חירום עבור בני הקהילה שנזרקו מבתיהם. במקביל, יועברו למשרד החינוך 5 מיליון ש”ח לצורך הקמת פרויקט הסברה בבתי ספר, וכן יינתן סיוע תקציבי לתנועות סטודנטים מהקהילה הגאה אשר במוסדות ההשכלה הגבוהה, החל משנת הלימודים הקרובה.

במסגרת התכנית יוקצה גם תקציב ייעודי בסך כ- 2.5 מיליון ש”ח להסברה על מניעת אפליה כנגד חברי הקהילה הגאה, בהובלת המשרד לשוויון חברתי. תקציבים נוספים יוקצו לוועדה לשינוי מין ותינתן תוספת כוח אדם לבית החולים תל השומר על מנת להרחיב את פעילותה של הוועדה שעד כה עבדה על בסיס התנדבותי בלבד. בנוסף, תינתן למשרד הבריאות תוספת תקציבית במטרה לבחון את הרחבת קבלת תרומות דם מחברות וחברי הקהילות הגאות.

בהמשך לזאת שר האוצר הנחה את רשות המיסים לבצע הדרכות והטמעה של כללי נקודות זיכוי בגין ילדים לבני זוג מאותו מין. בנוסף סוכם ימונו אחראיות גם על מניעת אפליה על בסיס נטיה מינית במשרדי הממשלה.

הדיונים על הקצאת התקציב לקהילה הגאה החלו בחודש אפריל, לאחר פרשת “המטוס הגאה“, בה פורסם כי משרד התיירות ישקיע 11 מיליון שקלים בהבאת תיירים גאים לישראל. ראשי ארגוני הקהילה זעמו על ההחלטה להעביר תקציב גדול כל כך לייחצון הקהילה הגאה בחו”ל בעוד חברי הקהילה בארץ סובלים ממחסור בתקציב, ואיימו בביטול ארועי הגאווה. בפגישה שנערכה בין ראשי האגודה למען הלהט”ב ונציגי עיריית ת”א עם השר כחלון, הוחלט על יצירת תכנית תקציבית ארוכת הטווח שפורסמה היום.

“מדיניות ממלכתית חייבת להיות עיוורת צבעים ולשרת את האדם באשר הוא אדם ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית,, אמר שר האוצר, משה כחלון, “אני מקווה שההסכם שהושג בשיתופה של חברת הכנסת מרב בן ארי יתקן ולו במעט את העוול שנגרם לקהילה במשך שנים”

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

“השר משה כחלון מוביל מהלך היסטורי שבו הקהילות הלהט”ביות זוכות לתוספת בבסיס התקציב ולמענה ממשי לצרכים שהתעכבו שנים ארוכות”, אמר אוהד חיזקי, מנכ״ל האגודה למען הלהט”ב בישראל, “הבחירה לצבוע תקציבים עבור משרדי ממשלה שונים מאפשרת לקהילה הגאה בישראל להרחיב את העשייה בנושאים שונים שעל סדר יומנו. אנחנו מברכות ומברכים את השר כחלון ואת חברת הכנסת בן ארי על הדיאלוג שנוצר בינינו בחודשים האחרונים בתמיכת ראש עיריית תל אביב מר רון חולדאי, על הנכונות לפעול במספר מישורים במקביל ובמיוחד על הצעד ההיסטורי בהובלת קמפיין לאומי נגד להטופוביה. אין ספק כי זוהי אבן דרך משמעותית בדרכה של הקהילה הגאה לחיות בשוויון בישראל. כך מתחילה שנה טובה באמת”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן