fbpx

לראשונה בישראל: BEARTA – סופ”ש של גאוות דובים

פסטיבל דובים ראשון בישראל מציב במרכז את קהילת הדובים הישראלית, עם תחרות מיסטר Bear ישראל, פיקניק קהילתי, שחייה משותפת, מפגשים ורבי שיח על נראות דובית בקהילה הגאה. "העולם צריך לדעת שאנחנו שמחים במעטפת הפיזית שלנו, מטפחים אותה, ואוהבים לחבור לעדר"
berta2017
צילום: אלי בוחבוט

בחול המועד סוכות יתקיים, לראשונה בישראל, פסטיבל אשר שם את קהילת הדובים הישראלית במרכז.

הפסטיבל, הנושא את השם BEARTA, יתקיים ב -5-7 לאוקטובר ויכלול מגוון ארועים המציגים את הגברים היותר גדולים, יותר שעירים, אולי אפילו יותר ‘גבריים’ של הקהילה הגאה.

במהלך שלושת ימי הפסטיבל יתקיימו מגוון ארועים תחת הכותרת “ברוכים הדובים”, הבאה לציין את רצף האירועים כמקום למפגש חברתי, מקבל, משפחתי, מאחד, מוגן ומפרגן לכל גבר ולכל דוב.

במרכז תוכנית הפסטיבל עומדת תחרות בחירת “מיסטר BEAR הישראלי” שייצג את הקהילה המקומית בתחרות הבינלאומית באירופה. לקהל תינתן אפשרות בחירה במועמד המועדף עליהם. המתמודדים מכל רחבי הארץ יתחרו על התואר ויפגשו את קהל הבוחרים בארוחת ההשקה במסעדת קוקיצה הקהילתית, בבר ‘יהושוע’ השכונתי, וב 3 מסיבות שונות בגגרין (ליין ה UNIBEAR ביום חמישי) ובמועדון הדופלקס (ליין ה BEEF ביום שישי וערב ההכתרה במוצ”ש).

כמו כן, יארח המרכז הגאה בגן מאיר ביום שישי פיקניק דובים, ביחד עם בני המשפחות (מיועד גם לילדים), המשולב ברב שיח בנושא גאוות גוף ונראות דובית בקהילה. סדנת העצמה אישית בעזרת אמנות פלסטית והפעלות ספורט. ביום שבת, בין מסיבה לאירוע, מוזמנת קהילת הדובים הישראלית ‘להשתלט’ על חוף הילטון לשחייה ושיזוף משותפים.

את פסטיבל BEARTA יזם תומאס שמש איש חיי הלילה, והבעלים של המותג הבינלאומי BEEF, אשר חבר לכפיר שמגר, מנהל קבוצת הפייסבוק “דובים ללא גבולות” ואור ארז, מעצב מסיבות, ואשר יחד חברו לתדהר בן דויד, שימי סולימאני ויונתן קובני מליין מסיבות הדובים UNIBEAR שהתחיל לפעול לאחרונה בסצנת המסיבות. אליהם הצטרפה חבורת מתנדבים, ויחד ובשיתוף המרכז הגאה נרקם הפסטיבל.

“כאיש חיי לילה שעסוק בהובלת שינויים חברתיים בקהילתי למען קבלת השונה, ולאחר 8 שנים של פעילות מוצלחת של קבוצת ה-BEEF, הרגשתי שזה הרגע הנכון ליצירת אירוע מלכד בתחום גאוות הגוף, ולהמשיך לתרום באופן חברתי”, מסביר תומאס שמש, “זהו הפסטיבל הראשון בקהילה שפונה ומוציא מהמערה את הדובים ותומכיהם לפעילות חברתית, ונראות פוליטית, והיחיד שפונה אליהם באופן מעריך ומוקיר עם רצון ללכד אותם תחת מטרייה אחת של גאווה, שמחה, העצמה וקבלה עצמית. העולם צריך לדעת שאנחנו שמחים במעטפת הפיזית שלנו, מטפחים אותה, ואוהבים לחבור לעדר. כמו בטבע. בלי מתכוון, בשל גודלנו, אנחנו אוהבים להשאיר טביעות אצבע, לחיות חיים מתוקים כמו דבש, ולעשות רעש”.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

להיות גאה בחזות הטבעית והמחוספסת שלך

המונח BEAR מגיע מארה”ב והוא מתייחס לתת-קבוצה של גברים מהקהילה הגאה המזהים את עצמם לפי המראה החיצוני כגון שפם או זקן, גוף גדול מימדים מלא ו/או שרירי ובעיקר שעיר. קהילת הדובים נושאת דגל גאווה משלהם (המורכב מ-6 צבעי השיער של בני האדם בצירוף טביעת רגל של דב (החיה עצמה). קהילת הדובים יוצאים כנגד ‘אידיאל הגבר ההומו’ החטוב והחלק.

“קהילת הדובים היא קבוצה של גברים שחובבים גברים, ולא סתם גברים אלא גבריים”, מסביר תדהר בן דוד, מצוות ה UNIBEAR, “כאלה עם שיער על החזה, כרס עגלגלה או מסת שריר גדולה. זקן שגם הוא מאוד מחמיא. מכל טוב הסממנים הפיזיים שגברים מתהדרים בזכות אלפי שנות אבולוציה ומשתבחים איתם עם הזמן”.

“שנים לפני שעלה נושא ‘גאוות הגוף’ לשיח ציבורי וצרכני, קהילת הדובים ומחזריהם כבר הניפו דגל בעולם ויצרו תרבות שלמה בעלת אפיון בילוי, צרכנות, התנהגות סוציאלית ואף לקסיקון שלם משלהם”, מוסיף תומאס שמש, “לב הרעיון בלהיות דוב הינה העובדה שאתה גאה בחזות הטבעית והמחוספסת שלך שלא עומדת תמיד בקנה אחד עם אותה תפיסת חיים טווסית ומוחצנת של השתעבדות לאיזו מטרה פלסטית להשגת הגוף החלק ונטול השומן”.

יוזמי הפסטיבל התל אביבי מקווים לייצר ארוע בינלאומי שנתי של תרבות, אמנות ופנאי, שיוכל בעתיד להביא לתל אביב בתקופת הסתיו אלפי אורחים מכל רחבי העולם, ממש כמו שבוע הדובים של סיטג’ס או פסטיבל הדובים מד-בר (MADBEAR) במדריד, ועשרות פסטיבלים דומים הנערכים בערים שונות ברחבי העולם.

“פסטיבל דובים הוא מקום מפגש להתחבר, להכיר, לדבר ולהתחבק”, מסכם מסביר תדהר בן דוד, מצוות ה UNIBEAR, “אנחנו מכוונים לקהל מגוון מכל רחבי הארץ, ולצידם מספר לא מבוטל של תיירים. התקווה היא שבשנה הבאה האירוע שלנו יעלה על מפת אירועי גאוות הדובים העולמית ודובים וחובביהם יגיעו ויהנו מהפסטיבל וממה שיש לחום הישראלי להעניק להם, כאן בתל אביב”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ערן הגב

    כאילו אין דובים נשיים,או שנשיים לא חלק מהקהילה ויש להדיר אותם. לחלאס

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן