fbpx

לראשונה בישראל: פסטיבל האמנות הרוסית M.ART

בשבוע הקרוב יערך לראשונה בישראל פסטיבל M.ART, שיביא לישראל את התרבות אותה חי ונושם העולם דובר הרוסית היום | בין ההופעות - אמני האופרה הצעירים של תיאטרון הבולשוי בקונצרט גאלה מיוחד בתל אביב ומופע הבלט "פקיטה" של תיאטרון האופרה והבלט יקטרינבורג בתאטרון הבימה
MART
Rychkov

פסטיבל M.ART הוא פסטיבל רב-תחומי המציג את הנוף המגוון והמרגש של התרבות הרוסית העכשווית. הפסטיבל נוסד על ידי פרויקט M.ART, המקדם את התרבות הרוסית העכשווית בבריטניה, ישראל וארצות הברית, והוא מאחד בתוכנית אחת את כל הדברים החשובים ביותר בתרבות דוברת הרוסית כיום.

במשך שבועיים שלמים יארחו תיאטרון הבימה, מרכז סוזן דלל, בית האופרה הישראלי, הקונסרבטוריון ומוזיאון תל אביב לאמנות יצירות של השמות הבולטים ביותר של העולם דובר הרוסית, כמו ולדימיר מרטינוב, אנדריי מוגוצ’י וטטיאנה בגנובה. מטרת הפסטיבל היא להביא לישראל את התרבות אותה חי ונושם העולם דובר הרוסית היום.

אמני האופרה הצעירים של תיאטרון הבולשוי בקונצרט גאלה מיוחד בתל אביב

מיטב אמני האופרה הצעירים של תיאטרון בולשוי האגדי יגיעו לישראל לקונצרט גאלה מיוחד שיתקיים ב-3 למרץ, במסגרת פסטיבל התרבות M.ART בתל אביב. זוהי הופעתם הראשונה של אמני האופרה הצעירים בישראל, והזדמנות ייחודית עבור קהל הישראלי לצפות בסולני העתיד המובילים של תיאטרון הבולשוי. האירוע מתאפשר הודות לתרומתו הנדיבה של מר רומן אברמוביץ‘.

קונצרט הגאלה יכלול אריות של צ’ייקובסקי, מוצרט, רוסיני, שטראוס ורבים אחרים, ויתקיים בבית האופרה הישראלי בליווי התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.

תכנית האופרה הייחודית, שהוקמה בתיאטרון בולשוי בשנת 2009, מזמינה זמרים ופסנתרנים צעירים להצטרף להכשרה מקיפה בת שנתיים בתחומים שונים, במהלכה הם רוכשים כישורי קול, במה ומשחק, וכן שפות זרות. האמנים הצעירים לומדים מהשמות הטובים ביותר בתעשיית הבידור ומשתתפים בכיתות אמן המועברות על ידי זמרים ומאמנים מהשורה הראשונה.

3 במרץ, 20:00, בית האופרה הישראלית תל אביב | כרטיסים 96 ₪- 126 |  לרכישת כרטיסים

Rychkov

פקיטה – בלט בשלוש מערכות של תיאטרון האופרה והבלט יקטרינבורג

הדמות הראשית של הבלט “פקיטה”, שם קיצור ל”פרנצ’סקה”, היא יתומה צוענייה יפהפייה בעלת ילדות עשוקה, המגלה את שורשיה האציליים ומוצאת אהבת אמת עם קצין צעיר. הבלט הוצג לראשונה בפריס בשנת 1846, אך זכה להצלחה רק בשנת 1881 כשהוצג בסנט פטרבורג לכוריאוגרפיה של מריוס פטיפה.

הגרסה המקורית בעלת שלוש המערכות היא הבסיס להפקה מעודכנת זו, שיצרו מבקר המחול פאבל גרשנזון והכוריאוגרף סרגיי ויחרב – שיחד הגדירו מחדש את הסטנדרטים לעיבודים מחודשים של יצירות קלאסיות. הביקורות בעיתונות תיארו את המופע כ”בכורת הבלט המרכזית של העשור”.

יוצרי המופע עיבדו מחדש את הכוריאוגרפיה מ-1881 כשהם מתבססים על רשימות והערות שנשמרו באוסף תיאטרון הרווארד, ועדכנו את הליברית המקורי ברוח התרבות של המאה ה-20. המוסיקה המקורית של אדוארד-מארי-ארנסט דלדווז הולחנה מחדש על ידי יורי קרסווין.

תיאטרון האופרה והבלט אוראל הוקם  ביקטרינבורג בשנת 1912 והעלה תוך שנתיים את בכורת הבלט הראשונה שלו. פרק חדש בתולדות התיאטרון נפתח בשנת 2012 כשהכוריאוגרף ויצ’סלב סמודורוב הצטרף לתיאטרון כמנהל אמנותי. עבודת התיאטרון מתבססת על שימור ופרשנות מחודשת לקלאסיקות הבלט מן המאה ה-19, העלאה מחודשת של היצירות החשובות ביותר של המאה ה-20 ויצירת עבודות חדשות במאה ה-21. התיאטרון זכה בפרסי “מסכת הזהב”, ה”אוסקר” של עולם התיאטרון ברוסיה, ומופעי הבלט של התיאטרון מוצגים בפסטיבלים בינלאומיים ומשודרים בערוץ Mezzo TV.

5-6 במרץ, 20:00, תאטרון הבימה | כרטיסים מ־ 256 עד 356 ש״ח | לרכישת כרטיסים

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן