fbpx

לקראת מצעד הגאווה בירושלים: נשיא המדינה נפגש עם נציגי הבית הפתוח

נשיא המדינה נפגש עם משלחת נציגי הבית הפתוח, לפתיחת אירועי הגאווה והסובלנות בירושלים ולקראת מצעד הגאווה והסובלנות ב-2 באוגוסט | "הדרך עוד ארוכה, אך היום מתקיים דיון הרבה יותר פתוח מבעבר"
צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן | לע”מ

נציגי הבית הפתוח נפגשו אתמול עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בבית הנשיא בירושלים, במפגש חגיגי ומרגש לפתיחת אירועי הגאווה והסובלנות בירושלים, ששיאם מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים בסימן מורשת ותיקי וותיקות הקהילה, תחת הכותרת “גאווה בזהב”.

בין המשתתפים היו גם אורי בנקי, אביה של שירה בנקי ז”ל שנרצחה במצעד הגאווה והסובלנות 2015, וינאי פרישר גוטמן, בן זוגו של אמיר פרישר גוטמן ז”ל שהלך לעולמו השנה ובנם רוי. אמיר ז”ל שאמור היה להנחות את מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, פעל רבות למען הקהילה הגאה בישראל מאז שיצא בעצמו מהארון.

“כל אחד יכול לאהוב כפי שהוא רוצה, וכפי שהוא מרגיש”, אמר הנשיא בדבריו לנציגי הבית הפתוח, “טבע האדם, הוא טבע שאיתו הוא נולד ואליו הוא נולד, וחופש הבחירה והרצון והנטייה של כל אדם ואדם כאדם חופשי, בחברה, בעולם כולו הוא דבר חשוב”

הנשיא התייחס למאבק הגאה בישראל ואמר: “היו רגעים לא קלים במאבקים של כל אחת ואחת מכם וכל אחד ואחד מכם וכולכם יחד עם החברה הישראלית. אני חושב שהייתה לנו התקדמות משמעותית בשנים האחרונות, אני יודע שרבים מכם חושבים שהיא לא מספקת. הדרך עוד ארוכה, אך היום מתקיים דיון הרבה יותר פתוח מבעבר. אנחנו מתפללים לעתיד שבו נוכל לפתור בעיות ולהגיע לקיום ערכים משותפים של כולנו בדרך של הידברות, כולנו יחד גם תוך אי הסכמה”.

נשיא המדינה הדגיש את המשמעות הנוראית של דעות קדומות והסתה, כפי שבאו לידי ביטוי בטרגדיות שפקדו את הקהילה הגאה. בנוסף, הוא שיתף אותנו באהבתו הגדולה לנחמה ריבלין והסביר כי “אנחנו חיים מתוך אהבה, והבנתי מיד שכל אחד יכול לאהוב כפי שהוא רוצה וכפי שהוא מרגיש. טבע האדם הוא טבע שאיתו הוא נולד. אני רואה את רוי, שהוא ילד מאוד מרוצה – וזה סימן שהחיים טובים. אין הוכחה אחרת מלבד התוצאה”.

באירוע נשאו דברים, לצד הנשיא, גם יו”ר הבית הפתוח ערן גלובוס ומנכ”ל הבית, עופר ארז.

“ב-2 באוגוסט נצעד בנושא מורשת – ותיקי וותיקות הקהילה, שבאומץ ליבם ובגבורתם פרצו עבורנו את הדרך ושילמו על כך מחירים אדירים”, אמר גלובוס במפגש, “אלו שבזכותם אנו עומדים כאן היום לצידך. אנחנו חייבים להוקיר ולחגוג אותם. את ההישגים ואת הקשיים. יותר מהכל – אנו חייבים לוודא שהם יזכו להגיע לארץ המובטחת. לחיות במדינת ישראל שבה הם שווי זכויות ככל אדם. שבה נוכל לחיות כולנו, לא על אף השונות שלנו, אלא בזכותה – חיים משותפים, בהרמוניה ואהבה. לא מדובר בחלום רחוק – אלא במציאות שיש בכוחנו להגשימה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

“בירושלים גיליתי קהילה אחרת”, אמר ארז, “קהילה המורכבת מכל קצוות העיר, מחילונים ודתיים, יהודים נוצרים ומוסלמים. גיליתי ארגון שעובדיו, מתנדביו ושותפיו קמים יום יום לעבודה סיזיפית – להפות אך העיר לטובה יותר, סובלנית יותר. לכזאת שבה הבית הפתוח יהיה רק חדר אחד בבית גדול יותר – בית ירושלמי, שבו כולם שווים, כולם שייכים. השנה נצעד בסימן מורשת הקהילה, מורשת שנבנתה על ידי חלוצים. כשאומרים את המילה הזאת – חושבים על יבוש הביצות. אני חושב על הגיבורות והגיבורים האלה, וגאה שאנו שמים עליהם זרקור כאן ובחודש של אירועים”.

חודש של ארועים גאים בבירה

השנה יצעד מצעד הגאווה בירושלים בפעם ה-17, הפעם בסימן ותיקות וותיקי הקהילה. במהלך חודש יולי יתקיימו מגוון ארועי קהילה ותרבות ברחבי העיר, ששיאם במצעד שיתקיים ביום חמישי, ה-2.8.

תוכנית חודש הגאווה והסובלנות בירושלים 2018 | עיצוב: איתמר בוחניק

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן