fbpx

לסבית קטלנית הדור הבא – פסטיבל הקולנוע בסימן במאיות חדשות

פסטיבל הקולנוע לסבית קטלנית חוזר בסימן הדור הבא, עם שמונה סרטים קצרים חדשים של במאיות חדשות ועצמאיות | "שמונה במאיות שמעולם לא הציגו אצלנו, מתאחדות יחדיו לערב מרענן, בועט ולוהט"
פעימות

פסטיבל הקולנוע לסבית קטלנית, המתרחש פעם בשנה ומביא לקהל סרטים של לסביות, על לסביות ועם לסביות, חוזר לסינמטק תל אביב, לשתי הקרנות בלבד. הפסטיבל הוא אירוע התרבות הגדול והמרכזי ביותר לנשים בקהילת הלהטב”ק, ושנה אחר שנה נמכרים אליו כל הכרטיסים מראש, ומאות נשים באות לראות קולנוע שנוצר במיוחד עבורן. כבר יותר מעשר שנים שהפסטיבל מקרין סרטים קצרים וארוכים, תעודיים ועלילתיים, של נשים ישראליות: סטודנטיות ועצמאיות, במאיות שזהו סרטן הראשון, לצד במאיות מוכרות.

השנה, 2019 ,לסבית קטלנית בסימן “פרש בלד”: דור חדש, הדור הבא: מרענן, בועט ולוהט. שמונה סרטים של במאיות שמעולם לא הציגו אצלנו, ועכשיו מתאחדות יחדיו לערב שלא היה כמוהו בעבר: קצרים חדשים של במאיות חדשות, סטודנטיות ועצמאיות! הסרטים תעודיים ועלילתיים, חלקם עשו כבר סבב פסטיבלים מכובד בחו”ל וחלקם מקרינים פה לראשונה – אבל כולם מתאגדים ביחד לערב מיוחד – לסבית קטלנית, פרש בלד. הדור הבא.

שמונה סרטים קצרים יוקרנו בערב אחד, ה-30.11, בשתי הצגות בשעות 17:00 ו-20:00:

הלילה

ישראל, 2018 ,14 דקות, עלילתי. בימוי: אמילי שיר סגל
הסרט עטור פסטיבלים ופרסים הבינלאומיים (הבימוי הטוב ביותר, השחקנית הטובה ביותר).

הלילה, תום מגיעה לפגוש לראשונה את חבריה של בת זוגה שצעירה ממנה בכמה שנים. במהלך הערב היא מגלה צד שונה של בת הזוג שלה, של עצמה, ושל מערכת היחסים שלהן.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?
השואה נגמרה, ביצ’

ישראל 2019 ,13 דקות, תעודי. בימוי: אלה אלטמן
הציג בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי בתל אביב.

אלה, אמנית ישראלית, מכירה בטינדר את לולו, מוזיקאית מפולין שמבקרת בישראל. השתיים מתאהבות וחולמות לעשות סרט על רומן ביניהן בזמן השואה, שייגמר בפגישה על החוף, בת”א. במציאות לולו נעלמת ואלה שבורת הלב יוצאת למסע נקמה והפקת ענק של שיר; האם תוכל להחזיר את אהובתה?

לזרוק את הזבל

ישראל 2019 ,7 דקות, עלילתי. בימוי: בר כהן
הציג ב-TLVFEST

הילה, בחורה טרנסג’נדרית, מסתגרת בביתה ולא יוצאת החוצה. כשהשכן שלה דופק בדלת ודורש ממנה לזרוק את שקיות הזבל שהותירה במסדרון הבניין, היא נאלצת להתמודד איתו ועם העולם שבחוץ.

לא אמרתי אסור

ישראל 2019 ,17 דקות, תעודי. בימוי: מיכל בר
הקרנת בכורה!

במשך שנה וחצי צילמתי רגעים מחיי, המחולקים בין ביתי לבית הוריי. ביקשתי לעמוד במרווח בין שני העולמות, בו מתקיים הקונפליקט האישי שלי. אני מוצאת את עצמי מתמודדת ומתפשרת, נאבקת ומוותרת. באמצעות המצלמה, ניסיתי לצאת ביחד עם אבי למסע. אני לא יודעת כיצד יסתיים מסע זה, משום שבעצם, אני לא בטוחה אם אי פעם התחיל.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו
שליש

ישראל 2018 ,25 דקות, עלילתי. בימוי: דניאל שבלבוים
השתתף בפסטיבלים בינלאומיים ובפסטיבל הגאה TLVFEST .דובר רוסית.

סיפור על מערכות יחסים בין אם, בת ובת זוגה, אשר מבוסס על אירועים אמיתיים המתרחשים בעיר- נמל בגבול רוסיה וסין.

פעימות

ישראל 2019 ,14 דקות, עלילתי. בימוי: רחלי גאוי
השתתף בפסטיבלים בינלאומיים ובפסטיבל הגאה TLVFEST ,זוכה ציון לשבח בפסטיבל.

שלושה חברי ילדות מגיעים לבית החולים לבקר את חברם ניתאי לפני שהוא טס לניו-יורק, שם הוא עתיד לעבור השתלת לב. במהלך הביקור שירה, אחת החברות, נדלקת על נעמה שעובדת בקפיטריה. החברים מעבירים את הפוקוס ממצבו המחמיר של ניתאי לשירה ועוזרים לה לזכות בלבה של נעמה.

איפה ישנת בלילה?

ישראל 2019 ,14 דקות, עלילתי. בימוי: עדן רומן אשר
הקרנת בכורה!

בדירתה הקטנה והמוזנחת, שנתה הטרודה של מרים נקטעת על ידי צלצול טלפון. בצידו השני של הקו מתייפחת בתה ליאור. מרים התקיפה והמהוססת תחילה, נכנעת לתחנוניה של ליאור ויוצאת לאסוף אותה מדרום תל אביב. היא אינה יודעת לאן המסע בעקבות בתה ייקח אותה, וגם לא מה תמצא בסופו.

השכמה

ישראל 2019 ,22 דקות, עלילתי. בימוי: סיון נועם שמעון
השתתף בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי בתל אביב, זוכה ציון לשבח.

ליאור (20) היא קצינת מטה בגדוד לוחם ברצועת עזה. היא מערכתית, אוהבת את התפקיד שלה ולוקחת אותו מאוד ברצינות. בקיצור, ליאור צהובה. בלילה אחד בו ליאור עושה קצין תורן, היא רואה דרך כוונת מגדילה המחוברת לנשק שלה, מעשה אותו היא אמורה לעצור. המחיר שליאור משלמת על בחירתה גורם לה להבין שלמערכת שהיא כל כך מעריכה ומסורה לה, יש חוקים אחרים לאנשים כמוה.


פסטיבל הקולנוע לסבית קטלנית – שבת 30.11.19 | סינמטק תל אביב | כרטיסים באתר הפסטיבל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן