fbpx

לוח השנה של קולקטיב הבוש: להוציא את ההיסטוריה מהארון

יוצרות הבוש חוגגות שנה של עשייה אומנותית להט"בית פמיניסטית וקווירית, שנועדה לפרוץ את גבולות השיח האטרונורמטיבי האפור והמדכא: לוח השנה שלא יפחד מהמחזור שלך
bush_cal

קולקטיב הבוש, שחגג החודש שנה של עשייה להט”בית, פמיניסטית וקווירית, משתמש באמנות כדי לפרוץ את גבולות השיח המגדרי הישן, שמסרב להבין שכבר פחות זורם לנו איתו. אחרי שישה פנזינים, ששילבו יצירות של עשרות אמניות ואמנים, ושידורים קבועים של “שקיעה עם הבוש” ב-halalit.tv, ארבע היוצרות שיר ניומן, נגה אור ים, פאינה גאורגייש ושיר חכים החליטו לחגוג את השנה החדשה – ואת יום ההולדת הראשון של הקולקטיב – עם לוח השנה המלא באמנות והיסטוריה משנות מציאות.

“יצרנו את הפנזין מתוך ראייה של נתינת במה ליוצרות שעוסקות בתכנים כאלה, כדי לאפשר חופש אמנותי”, הסבירה שיר ניומן. לוח השנה הייחודי כולל צילומים, ציורים וטקסטים של כ-20 אמניות ואמנים, לצד תאריכים חשובים בהיסטוריה הפמיניסטית והלהטב”קית. כל דף בלוח השנה נפרד ויכול להפוך ליצירה שניתן לתלות. לדברי נגה, “המחשבה הייתה להכין יצירה המקיימת עצמה, שברגע שנגמר חודש היא לא נזרקת – אלא הופכת לחלק מהבית”.

“תוך כדי החקירה בהיסטוריה, הבנתי את השורשים שיש לזהויות שלי כאישה וכלסבית”, הוסיפה פאינה, “זה נתן לי אישור לכך שלמאבקים שבהם בחרנו להשתתף יש יסודות עמוקים ומנהיגות שלחמו עבורם, למרות המחיר הכבד. זה נותן תחושה שאנו לא לבד”. בהתייחסות למאבקים של הקהילה בארץ, היא הבהירה: “דרך התאריכים, הצלחנו לראות תהליך קטן שעברנו כחברה, שיש לה עוד הרבה מה לעבור”.

דרך לוח השנה, יוצרות הבוש שמות דגש על לתת בה לאומנות להטב”קית פמיניסטית צעירה, והרווחים ממכירתו הולכים להמשך קיום הפעילות של הקולקטיב. בעמוד הפייסבוק של הבוש ניתן להתעדכן על הפרויקט הזה ופרויקטים נוספים, ואת לוח השנה ניתן למצוא ברחבי תל אביב (בסלון ברלין, האחים גרים, בנסיך הקטן, באלבי, במגדלור, בסיפור פשוט ובמשק ברזילי) ובירושלים דרך חן עמרם במייל chen.amram@mail.huji.ac.il.

יוצרות הבוש, שלא ממש אוהבות לנוח, כבר מתחילות לעבוד על הפנזין הבא, וממשיכות לחפש שיתופי פעולה עם יוצרים ויוצרים מתחומים שונים. אם יש לכן מה להגיד לעולם ותרצו להציג בגיליון הבא או בתכנית של הבוש בחללית, ניתן לפנות ליוצרות בדף הפייסבוק או במייל bush.fanzine@gmail.com.

עוד בנושא:  מלאכים באמריקה חלק ב' – אירוע תיאטרוני נדיר
לוח השנה של הבוש
לוח השנה של הבוש

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן