fbpx

“להראות שיש כמה מודלים של משפחה”

פרוייקט הצילום של הצלמת ליזה שצ׳טינקוב מציג מגוון תאים משפחתיים להט"בים במטרה לחזק את הנראות לזוגיות ומשפחה להט"בית
שקד ויוני

משפחות להט”ביות הן כבר חלק בלתי נפרד מתמהיל האוכלוסיה במדינת ישראל. זוגות מכל המינים והסוגים, יחידים הבוחרים במסלול של הורות משותפת, נשים לט”ביות שהופכות לאמהות באמצעות תרומת זרע, זוגות המשתמשים בשירותי פונדקאות ועוד.

הצלמת ליזה שצ׳טינקוב יזמה פרוייקט צילום של זוגות ומשפחות להט״ב, במטרה לחזק את הנראות לזוגיות ומשפחה להט”בית.

“היו לי שלושה יעדים מאוד ברורים אותם רציתי להשיג באמצעות הפרוייקט”, היא מסבירה, “המטרה הראשונה הייתה לתת לזוגות ומשפחות אלו מקום לספר משהו על עצמם מזווית הראייה האישית שלהם. המטרה השניה הייתה מבחינתי להראות שיש כמה מודלים של משפחה ולא רק אחד ולחזק את המודעות והפתיחות לכך, והמטרה השלישית הייתה, שבעזרת התמונות והסיפורים, אנשים שעוד לא יצאו מהארון, יקבלו השראה וחיזוק לחיות את חייהם”

אחרי שצילמה את הזוגות, ביקשה ליזה מהזוגות לכתוב טקסט קצר על עצמם. “היה לי חשוב לא להנחות אותם בכתיבה, כדי שלכל זוג ומשפחה יתאפשר לבחור במה רוצים לשתף”.

התוצאה לפניכם:


יוני ושקד

יוני ושקד התחתנו באוקטובר האחרון בניו יורק, עם צפי לאירוע חתונה פה בארץ. לחתונה בניו יורק קדמה ׳סאגה׳ קטנה שנמשכה שנתיים-שלוש בשאלה של “מי יציע למי?”.

במהלך הלימודים לתואר לשניהם היה ברור דבר אחד – לא מתחתנים ולא מציעים נישואין בזמן הלימודים. לסטודנטים אין זמן או כסף לכל זה. מה שכן, בשלב מסוים עלתה השאלה: מי יציע נישואין? לטענתו של יוני, זה היה ברור ומוסכם שהוא יציע מזה חודשים רבים ואין בכלל וויכוח. שקד לא היה מוכן לקבל את הקביעה הזו שיוני מציע כי הוא ״המבוגר״ יותר.

למרות שסך הכל העולם התקדם, אצל זוגות סטרייטים עדיין יש חלוקת תפקידים ברורה בתחום הצעות הנישואין (וחבל), אבל הויכוח הזה נמשך אצלם בערך שנה וחצי שנתיים. זה לא ששקד הרגיש שהוא חייב להיות זה שמציע כמו שהוא לא אהב את הקביעה תלוית הגיל. בסוף, בשנה האחרונה של שקד ללימודים הוא החליט לוותר ליוני – מה אכפת לו שיפנקו אותו בהצעה מושקעת כמו שרק יוני יכול ליזום?

מאותו רגע שבו שקד וויתר לחלוטין, ובידיעה מלאה שאין לו למה לצפות להצעה עד לאחר סיום שנת הלימודים, הוא נכנס למוד ״קר לי באצבע״. בכל חתונה של מכרים או חברים שקד הקפיד להצטלם שותה מכוס היין בחופה (הידועה כבעלת סגולות לבריאת הצעות נישואין) ושלח עם חיוך ליוני או בקבוצות חברים משותפות כדי להציק ולתזכר שתכף ההצעה צריכה להגיע????

עוד בנושא:  צובעות את העולם - סדרת חוברות צביעה על נשים פורצות דרך

יוני הציע לשקד נישואין בט״ו באב בקיץ האחרון, ביום מלא פעילויות ומקומות ששניהם אוהבים.

נ.ב. אם תסתכלו היטב, תוכלו לראות כי לשניהם יש שרשרת זהה, שרשרת מההצעה .


יפתח וצור

היסטוריה זמנית

על תנועת נוער,
סיפור אחד ושני נערים
שתי שכבות גיל,
היסטוריה משותפת.
אחד בחוץ, אחד מסתתר
אחד רוצה, השני מתחבט
היסטוריה זמנית.
10 שנים חלפו, הם כבר גדולים ובוגרים, אחרי תואר ראשון, כל אחד כבר הספיק לחוות דבר אחד או שניים על החיים.
לאחר שיכנוע ארוך וממושך, פתח צור פרופיל באפליקציית היכרויות וקיבל הודעה לא צפויה.
״עכשיו אתה פנוי?״ כתב יפתח.
הם נפגשו לראשונה מזה שנים על בירה בתל אביב, בירה שגלשה לארוחה במסעדה וארוחה שהפכה לאהבה שנמשכת עד היום. אהבה שהתחילה לפני 10 שנים.
הם נישאו בניו יורק בפברואר האחרון ומתכננים חתונה בארץ שתתקיים בקיץ הקרוב.


מיקי ואדם

מיקי זאידל (בי/פאנסקסואל) ואדם אורבך (פאנסקסואל טרנסג’נדר), גרים באשדוד, ביחד קצת יותר משנתיים 🙂

הקשר שלנו התחיל מרצף של טעויות ואי הבנות, כשכל צד חושב ומבין אחרת את השני 🙂 והנה, כעבור שנתיים, אנחנו מביטים אחורה בצחוק ונחת, מחייכים אחד לשני, מבשלים, אוכלים ושותים משהו טבעוני וממשיכים לבנות חיים משותפים.


ליאור, דורית ודויד

״נפגשנו על המדרגות של סוויסה בנפאל, זו הייתה התאהבות אבל בשלב הזה רק דורית הבינה לאן זה הולך.
שנה אחר כך התחיל הרומן באמת עם זוג כרטיסים לסרט בקולנוע. אחרי חודשים של חיזורים וייסורים, ליאור נתפסה ברשת ויצאה מהארון.

מאז חלפו להן שבע שנים של זוגיות אוהבת. התחתנו בערב הכי מטריף שהיה לנו, והחלטנו לעבור לגור בלוד. בלוד הצטרף למשפחה אוזו הגור המגודל. לפני שנה וקצת נולד לנו בננו הראשון, דויד. עכשיו כבר מדובר בחמולה רשמית, משפחת שלום״.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן