fbpx

להפוך את המשרות הקיימות לטרנס*פרנדליות

פרויקט ABSOLUT RAINBOW COMMUNITY יעניק לא.נשים המשתייכים לקהילה הטרנסית קורסים מקצועיים במגוון תחומים | הפרויקט הוא נדבך נוסף בעבודה החשובה שעושה מרכז התעסוקה הטרנסי של המרכז הגאה בליווי וקידום ההתפתחות המקצועית של חברי וחברות הקהילה
30706420_2062553857122033_8242807465227587893_n_i
צילום: יח”צ המרכז הגאה

אחרי מסורת ארוכה של תמיכה בקהילה הגאה ובאירועי הגאווה, המותג אבסולוט משיק את פרויקט ABSOLUT RAINBOW COMMUNITY במסגרתו יוענקו מלגות לא.נשים המזדהים על הקשת הטרנסית.

במסגרת הפרויקט, בשיתוף עם המרכז הגאה גן מאיר ת”א והמרכז לתעסוקה טרנסית, יוענקו לא.נשים המשתייכים לקהילה הטרנסית קורסים מקצועיים במגוון תחומים לבחירתן, במטרה להעניק להן כלים חדשניים, להרחיב את הכשרתן המקצועית ולעודד חשיבה היצירתית.

תהליך ההרשמה לקבלת המלגות יתבצע על ידי מרכז התעסוקה הטרנסי במרכז הגאה בגן מאיר. מקבלות המלגה ייבחרו על סמך קריטריונים שיקבעו מראש ובהתאם לדרישות לכל תחום.

מרכז התעסוקה הטרנסי של המרכז הגאה עובד תחת הקליניקה לייעוץ וטיפול ועובד בשיתוף העו”ס של המרכז הגאה והמנטוריות המלוות נשים טרנסיות. הוא מיועד ופונה לא.נשים מהקשת הטרנסית* מעל גיל 18.

להרשמה לתכנית המלגות לחצו כאן


“מרכז התעסוקה הוקם לפני יותר משנה והוא ממשיך ומתפתח בהתאם לצרכים שעולים”, מסבירה נופר שדה, מנהלת המרכז, “המרכז מלווה א.נשים מהקשת הטרנסית במציאת עבודה, החל מדברים טכניים, דרך בירורים איזו עבודה מתאימה להן ואילו אופציות יש להן ועד תכניות ארוכות טווח כמו לימודים שמאפשרים להם להתפתח מקצועית. בנוסף, כמו כן, מרכז התעסוקה לטרנס* עובד בשיתוף פעולה עם הקליניקה לזכויות עובדים באוניברסיטת ת”א ומציע ייעוץ עם עו”ד וסטודנטים למשפטים בכל נושא זכויות בתעסוקה. כחלק מפעילות זו נוצר גם הזכותון הייעודי לקהילה הטרנסית.

במקביל מרכז התעסוקה פועל מול מעסיקים קטנים ובינוניים ממגוון תחומים הנחלקים ל-3 רמות טרנס* פרנדליות – נמוכה, בינונית וגבוהה, ודרכם מציע משרות תוך תיווך בין המעסיקים לבין מחפשות העבודה בדיוק מירבי, גם כדי שהעובדת תישאר בעבודה כמה שיותר זמן וההשמה תהיה יציבה ומיטבית”.

מהם הקשיים העיקריים של חברי קהילת הטרנס במציאת תעסוקה?
“הקשיים העיקריים עימם הן מתמודדות הם קודם כל החוויה שלהן בעולם – לפעמים זה קשה אפילו לצאת מהבית כשהעולם מרגיש לך עוין ולעיתים גם אלים, לפעמים נסיבות חיים הביאו אותן לגילאי 30-, 40 ו-50 ללא ניסיון תעסוקתי רשמי או ידע שנחשב “בסיסי” כמו עבודה על מחשב, למשל. מרכז התעסוקה עובד כדי לצמצם את הפערים הללו, ואני יכולה להגיד בביטחון – שעובדות טרנסיות\טרנסים הן עובדות נאמנות, מסורות, שמעריכות את מקום עבודתן ומוכנות להשקיע הרבה יותר מהאדם הממוצע”.

עוד בנושא:  הכל נשאר בקהילה – פרויקט ABSOLUT RAINBOW COMMUNITY מעניק מלגות לחברי וחברות הקהילה הטרנסית

להרגיש שיש לך מקום בעולם הזה

לפי הדו”ח המסכם של משרד הכלכלה ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה בנושא תחושות וחוויות אפליה של מועסקים מקהילת הלהט״ב בשוק העבודה בישראל – דווח שטרנסג’נדרים.ות חוו אפליה בשיעורים גבוהים הרבה יותר מכל אוכלוסייה אחרת – בין מחצית לשני שלישים, וזאת בתהליך חיפוש וקבלה לעבודה, פיטורים או איום בפיטורים ובנושאי קידום בעבודה.

קרוב לחצי מהנשאלים.ות דיווחו על כך שסבלו מהומור על חשבונם מצד עמיתים לעבודה וכ-23% דיווחו כי סבלו מהומור מצד הממונה. וזה לא נגמר רק בהומור פוגעני – כחמישית דיווחו על הטרדות, כינוי גנאי או איומים מילוליים לעיתים קרובות או קרובות מאד.

מקרים של עמיתים ששיתפו אחרים במידע חסוי, פניה בלשון מגדרית לא נכונה באופן מכוון, מניעת גישה לחדר השירותים המתאים ודרישה להתלבש בהתאם למין המקור.

המרכז לתעסוקת טרנס של המרכז הגאה לא מסתפק בסיוע במציאת עבודה, אלא גם פועל מול המעסיקים על מנת לוודא שהם מספקים משרות טרנס*פרנדליות. במידת הצורך מסייע מרכז התעסוקה למעסיקים להרחיב את הידע שלם בנושא באמצעות העברת סדנאות המועברות על ידי חברי המרכז או ארגונים קהילתיים דוגמת חוש”ן.

את מרגישה שהפעילות שנעשית עם העסקים מקדמת גם את המודעות שלהם לנושא?
“אני מאמינה שזה הולך ביחד. יש מעסיקים שפונים אלינו ולא מספיק מכירים את הקהילה הטרנסית, ואז הם עוברים הכשרה דרכנו, או דרך חוש”ן או מעברים. אני חושבת שלהעסיק מישהו מהקהילה הטרנסית עוזר גם לעסק, כי זה פותח עוד קהל של לקוחות כי אנשים מהקהילה ירגישו בנוח יותר להיות לקוחות של מקום כזה ולשים את הכסף שלהם שם, וזה גם תורם להיכרות עם הקהילה ולסובלנות, ככל שרואים אנשים עם נראות טרנסית בעוד ועוד מקומות ומקצועות זה טוב לכולם”.

“עבודה זה דבר שחשוב לא רק כלכלית, אלא גם כדי להרגיש שיש לך מקום בעולם הזה”, מסכמת נופר, “מקום בו את.ה יכול.ה להגשים את הפוטנציאל שלך ואת תחומי העניין שלך, ולהכיר אנשים. זה חשוב לעבוד בעבודה שאת.ה מרגיש.ה איתה שלם כמה שיותר, זאת הדרך הטובה ביותר בעיניי לפנות לעצמך מקום בעולם, שלא תמיד נותן לה מקום מיוזמתו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Ccyclist הגב

    לצד תעסוקה צריך לעודד גם יזמות עיסקית. לחמנינה היא דוגמה לרשת משגשגת בת כמה וכמה סניפים שאחת ממקימות העסק היא אישה טרנסית. עסקים בבעלות קהילתית הם יותר מהוכחה שאפשר להעסיק להט”בים – הם הוכחה שלהט”בים יכולים להיות הבוס.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן