fbpx

לא ראוי – קצינת חינוך בצה”ל אסרה הצגת תמונות של משפחות גאות בלוח החינוך ביחידה

תכנית הבוקר של גל"צ "בוקר טוב ישראל" דיווחה הבוקר על ההוראה שקיבלה מש"קית חינוך בבסיס בצפון הארץ, להסיר ציורים בהם נראות משפחות גאות, מלוח שהוכן לכבוד יום המשפחה | בצה"ל גיבו את ההוראה ומסרו: "מדובר ביזמה מקומית שתכניה אינם בהלימה לכללים ולכן ניתנה הנחייה להסירם"
יוםהמשפחהצהל
לוח החינוך לפני שהוסר | צילום: חיילי אוגדה 91

לרגל יום המשפחה שיצוין בשבוע הבא, הכינה מש”קית החינוך בבסיס אוגדה 91 אשר בצפון הארץ לוח חינוך עליו תלתה ציורים של משפחות שונות, ומעליהן הכותרת יום משפחה שמח. בין השאר נכללו בתמונות גם תמונות של משפחות עם הורה יחיד ומשפחות גאות של שני אבות ושתי אמהות, שנלקחו מחוברת הצביעה של ארגון חוש”ן.

למרות המעשה החינוכי, היו גורמים בבסיס שראו בציורי המשפחות הגאות תוכן לא ראוי. על פי הדיווח שפורסם לראשונה בתכנית בוקר טוב ישראל בגלי צה”ל, הקצינה האחראית על מש”קית החינוך, ראתה את התמונות והורתה לה להסיר אותן מלוח החינוך בטענה כי מדובר בתוכן לא ראוי. הקצינה הסבירה שמדובר בנושא שאינו בקונצנזוס ולכן לא יכול להיות מפורסם על לוח החינוך, וכך הוסרו כל הציורים מהלוח.

על פי הדיווח של צחי דבוש, כתב גלי צה”ל, המש”קית הבינה מהקצינה כי הבעיה הייתה המצאותן של משפחות שאינן נורמטיביות. עוד הבינה מהקצינה שאם היה מדובר במשפחה רגילה זה היה לגיטימי לגמרי.

בצה”ל גיבו את הקצינה וטענו כי התכנים אינם הולמים את הכללים. על פי תגובת צה”ל, שהובאה אף היא בתכנית, “לוחות החינוך בצה”ל מיועדים להעברת תכנית חינוכיים הנגזרים מרוח צה”ל, בלוחות החינוך אשר מוצבים במרחב הציבורי הצבאי יוצגו רק תכנים על אודות מורשת צה”ל והמדינה, ידיעת הארץ, השכלה ואקטואליה, בהתאם לתחומי התוכן החינוכיים בצהל ובאישור הגורמים הממונים על כך. במקרה זה, מדובר ביזמה מקומית שתכניה אינם בהלימה לכללים אלו ולכן ניתנה הנחייה להסירם”.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. דוד מ הגב

    שימו לב לתגובת צהל .. לא נאמר שזה בעייתי כי זה משפחות גאות .. הבעיה שזה יוזמה אישית שלא מביאה כלום ממורשת צהל או שאר הדברים שרשומים בתגובה שלפי דובר צהל מגדירים מהוא לוח חינוך

  2. חיים הגב

    תברחו הומואים! תברחו! אחרי הערבים והשמולאנים אתם הבא בתור!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן