fbpx

לא אבא ולא אמא – כחול לבן החליטו להעדר והצעת החוק להתאמת טפסים ממשלתיים נפלה

הצעת החוק שיזם חה"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד-תל"ם) להתאמת טפסים ממשלתיים לכלל סוגי המשפחות בישראל נפלה במליאה ברוב של 48 נגד ו-25 בעד לאחר שחברי כחול לבן החליטו להעדר מההצבעה | "בסך הכל ביקשתי שיכירו במציאות הקיימת, אבל כנראה שגם זה כבר גדול עליהם"
יורבהרצאנו
צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

לא הלכתית, לא פוגענית  ולא עולה כסף, ובכל זאת – הצעת החוק להתאמת טפסים ממשלתיים לכלל סוגי המשפחות בישראל נפלה במליאה ברוב של 48 נגד ו-25 בעד.

הצעת החוק שיזם חה”כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד-תל”ם), ביקשה להורות על שינוי בטפסים הניתנים על ידי גוף ציבורי או על ידי גוף פרטי המציע שירות לציבור, כך שבמקום במונחים “שם האב” ו”שם האב” יופיע המונח “שם ההורה”, כך שיתאימו גם למשפחות של שני אבות או שתי אמהות.

כשלונה של ההצבעה היה ידוע מראש, לאחר שעוד טרם ההצבעה הודיעו חברי כחול לבן כי לא יצביעו בעד ההצעה בשל המשמעת הקואליציונית.

למרות הלחץ שהפעילו חברי יש עתיד-תל”ם על חברי כחול לבן, בדרישה שיצביעו בעד ההצעה, החליטו חברי כחול לבן להעדר מההצבעה ולהתקזז עם חברי כנסת מהאופוזיציה, מלבד ח”כ איתן גינזבורג שהפר את המשמעת הקואליציונית והצביע בעד ההצעה.

בין הנעדרים בלטו גם ח”כ איציק שמולי שנעדר מההצבעה, יו”ר מרץ ניצן הורוביץ וח”כ נפתלי בנט שרק לפני מספר ימים הודיע כי הוא תומך בזכויות מלאות לקהילה הגאה ואף אפשר חופש הצבעה לחברי סיעתו בנושא. מלשכתו של בנט נמסר כי הוא מאושפז ולכן לא הגיע להצבעה. בין המתנגדים להצבעה היו ח”כ בצלאל סמוטריץ’ וחברי הכנסת של הרשימה המשותפת.

“לא ביקשתי שוויון זכויות ולא ביקשתי לברוא מציאות” אמר ח”כ יוראי להב הרצנו מיד לאחר ההצבעה, “בסך הכל ביקשתי שיכירו במציאות הקיימת, לפיה יש בישראל כל מיני סוגים של משפחות. אבל כנראה שגם זה כבר גדול על כחול לבן והליכוד, גם את המינימום הזה לא יכלו לתת לנו. בפעם הבאה שבני גנץ ואבי ניסנקורן יבואו לבקש את קולם של חברי הקהילה הגאה – זיכרו את היום, זיכרו כיצד הפילו את החוק”.


“נבדוק את ביצוע השינוי ללא חקיקה”

בנאום שנשא לפני ההצבעה פנה ח”כ להב הרצנו לחברי כחול לבן ואמר: ” בני גנץ, הסתכלת לי בלבן של העיניים והבטחת להביא שוויון. הסתכלת לבוחרים של כחול לבן בלבן של העיניים והבטחת להביא שוויון. אני ראש הממשלה החליפי, הבטחת. בני גנץ, איפה אתה? אבי ניסנקורן, אתה שר המשפטים של מדינת ישראל. התיקון הזה יושב בתחומי משרדך. איפה אתה? אסף זמיר, אתה הובלת את התיקון של הטפסים בת”א, בוא ונעשה את המהלך החשוב גם ברמה הארצית. היום כנסת ישראל היום אנחנו חברי הכנסת עומדים למבחן האם סוף כל סוף נכיר במציאות כפי שהיא ונתקן את הטפסים כך שיכירו במציאות כפי שהיא או שנמשיך לקבור את ראשינו בחול”.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב בשם הממשלה: “אני כשליח ציבור וכשר משפטים במהות תומך באופן חד משמעי בזכותו של כל אדם לחרות ולשוויון, בזכותו של כל אזרח בישראל להיות הורה ובחובתם של הרשויות להכיר בכך. במסגרת תפקידי כשר המשפטים אני פועל בנושא הזה רבות וכפי שכבר הבהרתי כאן במליאה אני נחוש לקדם את עקרון השוויון בחקיקה בכל תחומי החיים לכל אזרח ישראלי ודאי של חברי קהילת הלהט”בים ואני אעשה כל מאמץ לקדם מהלך כזה בהסכמה רחבה. אני חושב שהקואליציה צריכה להצביע תוך הסכמה רחבה ולאחר שהדברים אושרו בוועדת שרים לחקיקה, דבר שלא נעשה במקרה הזה. במצב זה, ללא הסכמה רחבה בקואליציה, אני לא אוכל לתמוך היום בהצעה הזאת. בבדיקות שקיימתי בימים האחרונים עם הצוותים המשפטיים במשרדי עולה כי כבר כרגע יוכל כל שר לבחון את האפשרות לעדכן טפסים השייכים למשרדו, כל עוד לא מדובר בטפסים שמקורם בחקיקה ראשית. אני מדבר גם על משרד המשפטים וגם על משרדים אחרים. ככל הנראה לבצע את השינוי גם ללא חקיקה וכבר כעת, ואני מתכוון באמת לפעול ולראות איזה טפסים ניתן לשנות כבר כעת. אני אציע לכל אחד משרי הממשלה לבצע את הבדיקה במשרדו, בוודאי לשרי כחול לבן”.

לאחר ההצבעה נה ראש האופזיציה יאיר לפיד לשר המשפטים בנאום במליאה ואמר: “אדוני שר המשפטים, אתה ואני יודעים שהצעת החוק הזאת היא היא בערכים שלך. אתה מאמין שזה הדבר הנכון ורק עלית הנה לדוכן להגיד אני יודע מהו הדבר הנכון, ואני לא אעשה אותו. יש איזושהי נקודה, שבה אדם אמור להגיד לעצמו או קי אם אני ממשיך לפעול נגד מצפוני, נגד ערכיי, נגד מה שאני חושב שזה נכון אני לא בנאדם טוב, אני לא הבנאדם שחשבתי שאני. אתם מתקרבים לנקודה הזאת קרבה מאוד מסוכנת. הצעת החוק הזאת היא דוגמא מובהקת מפני שלא ייגרם נזק בשום צורה שהיא לאף אחד כולל לשלמות הקואליציה הזו אם היא תעבור”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

4 תגובות

  1. יקי הגב

    הקאלציה הזו לא פועלת למען כלל האזרחים והצעת החוק שנפלה לצערנו היא חלק בעבר הליכוד ודובריו אמרו שיפעלו למען כל הציבור או כלל הציבור נכון כרגע אין וועדת חוק ומשפט אך בכל עת יש עיכוב חוקי או מניעה חקיקתית וזו השאלה הבחירות בפתח כולם מבטיחים ובסוף כמו בלון פורח מה קרה לכחול לבן הכל למען שימור הקואלציה ?התקציב נחוץ בוודאי אך שינוי חקיקה גם נחוץ מאוכזב מאוכזב ומאוכזב

  2. דתיה גאה הגב

    ברור שיש קושי כקואליציה להצביע בעד, ואין מה לעשות, צריך לבחור את המלחמות.
    ואם אכן ישנו את הטפסים במשרדו, אני לא מרגישה נפגעת..

  3. גנץ גנב קולות הגב

    במקום הורה א’ – מפלגה סוג ז’.

  4. במקום הורה א’ – אזרחים סוג ב’ – שבל | shovalgroup.org הגב

    […] אתמול נפלה בכנסת הצעת חוק. הצעת חוק לתיקון טפסים ממשלתיים. חוק שבו במקום “שם האב” ו”שם האם” יהיה כתוב “הורה א” “הורה ב”. […]

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן