fbpx

“יש דברים שצריך לעשות באזור הנוחות שלנו”

קורס הכנה ללידה להורים להט"בים מעלה את השאלה מדוע להפריד בין הורים להט"בים לאלו שלא. ג'ודי, שעברה את הקורס עם זוגתה, מסבירה כיצד ההפרדה סייעה לה ללמוד ולחוות
check this out  | miss pupik | CC BY 2.0
check this out  | miss pupik | CC BY 2.0

תהליך הלידה הוא תהליך אישי ואינטימי, אותו חולקת בדרך כלל היולדת עם שותפיה לחיים ולהבאת הילד לעולם.
גם תהליך ההכנה ללידה הוא תהליך אינטימי ברובו, מכיוון שהוא מאפשר ליולדת ולקרוביה להתכונן לרגע המיוחד ולהתנסות בכל הסיטואציות האינטימיות בהן ייתקלו במהלך הלידה.

זו הסיבה שגרמה לעדי בן משה, מיילדת מיילדת בבית החולים ליס במרכז הרפואי איכילוב ת”א, לפתוח את קורס ההכנה ללידה המיועד להורים להט”בים.

הקורס הראשון, שהתקיים לפני כחודשיים, העלה את השאלה מדוע חשוב להבדיל את ההורים הלהט”בים משאר ההורים, והאם ההפרדה הזו נכונה או מזיקה? עכשיו, אחרי שהמחזור הראשון של הקורס הסתיים עם כמה לידות מאושרות, ניתן לומר בוודאות כי התחושה של עדי הייתה נכונה, ולמשתתפות ומשתתפי הקורס אכן נוח יותר בסביבה להט”בית.

כפי שמעידה ג’ודי (33), שהגיעה עם אישתה ההרה קנדי (36) לעבור את הקורס, כשהייתה בשבוע 34.
“בהתחלה נרשמנו לקורס רגיל”, מספרת ג’ודי, “אבל אני חששתי שיביך אותי להיות בקורס כזה, ואז חשבנו שיהיה לנו נוח יותר בקורס שמיועד לחברי הקהילה”.

ממה חששת?
“חששתי מהמבוכה שעלולה להיווצר בסיטואציה הזו. העיסוק בלידה מגיע ממקום מאד אינטימי והרגשתי שאני רוצה להיות מרוכזת בקורס ולא במה שמתרחש מסביב. במהלך הקורס מתעסקים בקבוצה בנושאים כמו גוף האישה, תנוחות ללידה, עיסויים אינטימיים, והרגשתי שאני צריכה לעשות את זה בקומפורט זון שלי”.

לדברי ג’ודי, הרצון לעבור את ההכנה ללידה דווקא בסביבת הורים להט”בים לא נבע רק מהרצון לדאוג לנוחות שלה ושל זוגתה, אלא גם של הסובבים אותן.

“חשבתי כל הזמן שאולי יהיו בקורס דתיים ולא יהיה להם נעים לראות זוג נשים”, היא מסבירה, “אני יודעת שזו לא אמורה להיות הדאגה שלי, אבל היה לי חשוב לבוא וללמוד בלי שיסתכלו עלי ובלי להיות עסוקה במבטים ובמה הם אומרים. אני מרגישה שאני צריכה לייצג ואני אוהבת לעשות את זה, אבל לפעמים אני רוצה את המקום של רק ללמוד ולא להתעסק בייצוג ובהסברים, לשהות במקום שמרגיש לי בטוח ומכיל ולהרגיש חופשיה להיות אני בזוגיות שלי. וזה ממש חשוב”.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

ההחלטה הייתה נכונה?
“לחלוטין. במבט לאחור אני יכולה להגיד שלא נתקלתי בשום גורם שהווה הפרעה. גם עדי וגם יאנה היו מדהימות. וגם הייתה אווירה נעימה עם הזוגות האחרים כי הרגשנו כמו קהילה תומכת. הרגשנו נעים לשאול שאלות, גם שאלות מביכות, ולדבר בקבוצה באופן פתוח וחופשי”.

ואיך הייתה התחושה מחוץ לקבוצה?
“בסיור בחדר לידה נתקלנו במבטים שהגיעו מכיוונם של אנשים שלא רגילים לראות זוג חד מיני בחדר הלידה, אבל הקורס איזן את התחושה הזו ויצר אווירה של בית. ההשתתפות בקורס השתלמה לנו גם במהלך הלידה, קיבלנו יחס חם ונעים בלידה”.


קורס הכנה ללידה ללהט”ב | 9.9.16 בשעה 09:00 | מועדון היולדות מאמי ליס של ביה”ח ליס ליולדות ונשים | פרטים נוספים באתר 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן