fbpx

יו”ר המועצה הדתית רעננה תקף את הנסיון למנוע את השתתפות ראש העיר בארוע בבית הכנסת: “זו לא דרכה של היהדות”

ראש עיריית רעננה השתתף בארוע בבית הכנסת בעיר לציון חגיגות העצמאות. בתגובה תקף ארגון ליב"ה את המועצה הדתית רעננה על הזמנתו של אדם "הרומס ברגל גסה וביד רמה את מסורת ישראל ואת ערכי המשפחה היהודית, בחייו האישיים עם בן זוג, כאשר הוא דואג לתת לכך פומבי" | יו"ר המועצה הדתית בתגובה: "אינם זקוקים לעצות מארגונים כאלה או אחרים"
איתןגינזבורג
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק

ביום שבת האחרון התקיים בבית הכנסת הגדול ברעננה ארוע מיוחד לרגל חגיגות יום העצמאות השבעים לישראל, בו השתתפו גם הרב הראשי של העיר וראש המועצה הדתית.

אל הארוע הוזמן גם ראש העיר רעננה, איתן גינזבורג. ארגון ליב”ה ביקש לבטל את הזמנתו של ראש העיר גינזבורג לארוע בטענה שהזמנתו של גינזבורג, הומו מחוץ לארון, היא פגיעה ברוב הדומם במדינה ובמסורת ישראל. במכתב ששלח הארגון לרב הראשי המקומי וליו”ר המועצה הדתית, מחה הארגון על כך שראש העיר איתן גינזבורג הוזמן לאירוע המיוחד.

“בוודאי ידוע לך שראש העיר נמנה באופן מוצהר על אלה הרומסים ברגל גסה וביד רמה את מסורת ישראל ואת ערכי המשפחה היהודית, בחייו האישיים עם בן זוג, כאשר הוא דואג לתת לכך פומבי”, נכתב במכתב, “נוכחותו של אדם כזה בבית הכנסת, בפרט בתור אורח כבוד של תפילה לרגל הקמת המדינה, נותנת לגיטימציה למעשים שהם הפוכים לתפילה שכל-כולה התקרבות לה’, ואף לאופי האמיתי של חיי עם ישראל בארץ ישראל”.

לסיום הם דרשו לבטל את השתתפותו של ראש העיר במעמד, “אנו פונים אליך ומבקשים שאוזנך תהיה כרויה לרחשי ליבם של רבים מאזרחי ישראל שלומי אמוני ישראל, הרוב הדומם במדינה, אשר חשים באופן ברור כי נוכחותו של ראש העיר הנושא עמו אמירה חמורה כזאת, במעמד מרומם של תפילה, צורמת להם מאד, ותנקוט בצעדים הדרושים למנוע זאת”.

למרות ניסיונות הארגון למנוע את השתתפות ראש העיר בארוע, הארוע התקיים כמתוכנן בנוכחות ראש העיר.

הבוקר הגיב יו”ר המועצה הדתית רעננה, אריה פרידמן, לנושא וכתב: “רב העיר רעננה, הרב יצחק פרץ ויו”ר המועצה הדתית אריה פרידמן אינם זקוקים לעצות מארגונים כאלה או אחרים. המנהיגות הרבנית והציבורית ברעננה מחויבת לכללי ההלכה, והתפילה החגיגית לקראת יום העצמאות תוכננה ובוצעה בדיוק על פי כללי ההלכה. רב העיר רעננה ויו”ר המועצה הדתית בעיר עוסקים יום יום בחינוך לערכי המשפחה היהודית. גם העשייה הזו נעשית על פי כללי ההלכה – הלכות “ואהבת לרעך כמוך”, הלכות כבוד הבריות ועוד”.

פרידמן תקף גם את אנשי ליב”ה ואמר כי “מצער לראות שבמקום לעסוק במהות, בקידום ערכי המשפחה היהודית ברמה העקרונית והערכית, מעדיף ארגון ליב”ה לעסוק ברדיפה אישית. זו לא דרכה של היהדות. זו לא דרכה של רעננה”. לסיום אמר כי “ראש העיר, שנשא דברים בסיום התפילה, התייחס בדבריו לפרשת השבוע וציין את הסיבה לנגע הצרעת – לשון הרע. ודי לחכימא ברמיזא”.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

ארגון ליב”ה הוא ארגון חרד”לי מבית המדרש של ישיבות הקו (הר המור, המכינה בעלי). הוא הוביל בעבר את המאבק נגד מתווה הכותל, משתתף במאבק נגד שירות נשים בצה”ל, ופועל נגד שוויון זכויות לזוגות להט”בים. אין זו הפעם הראשונה שהארגון מנסה להדיר להט”בים מהמרחב הציבורי. לפני מספר חודשים פנה הארגון בבקשה לבטל דיון בועדת חוץ ובטחון של הכנסת בנושא להט”בים בצה”ל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן