fbpx

יוצרים חיים טובים

מה מביא את חברי הקהילה לטיפול נפשי, באיזה מצבים כדאי להיעזר בייעוץ, וכיצד זה עשוי לעזור בבניית משפחה. שיחה עם ד"ר ירון נהוראי מאיר (Ph.D), הבעלים של "המרכז לגישור, אימון, פסיכותרפיה וטיפול משפחתי ורב-תחומי" | שחר בן-פורת
shutterstock_597648845
ד”ר ירון נהוראי מאיר | צילום: יח”צ

הדרך לשוויון זכויות של הקהילה הגאה עוד ארוכה. בינתיים אנו מתמודדים עם אתגרים שונים, בהם להט”בופוביה, וכל זה מביא רבים למצבי מצוקה נפשיים ולקשיים בחיי היומיום. “אנשים רבים המתדפקים על דלתות מטפלים הם חברי הקהילה. לרוב נוטים לחשוב שהצורך בטיפול אצל אוכלוסייה זו נובע מההעדפות המיניות ולעצם היותם מיעוט בחברה, אך זה לא מדויק”, אומר ד”ר ירון נהוראי מאיר. “רבים מהקהילה מגיעים לטיפול/ייעוץ,  בעיקר מכיוון שהם סובלים מקושי בהתמודדות עם יחס עוין ומנדה של המשפחה, של החברה ובכלל, זאת בגלל הנורמות החברתיות שלצערנו עדיין רואים בהם ‘שונים'”.

ד”ר נהוראי מאיר הינו הבעלים של “המרכז לגישור, אימון, פסיכותרפיה וטיפול משפחתי ורב-תחומי” שבבאר יעקב, וסניף נוסף ייפתח בקרוב בראשון לציון. הוא יו”ר לשכת המגשרים בישראל, בוגר תואר שלישי – Ph.D בפסיכותרפיה הוליסטית, לימודי פסיכותרפיה CBT, בוגר לימודי גישור, יישוב סכסוכים ומחלוקות, לימודי גישור משפחתי והתמחות בגירושים, ועוד. לדבריו, “ההתמודדות של הקהילה עם המוסכמות והסטיגמות היא קשה ומגוונת. לא מעט מהמטופלים נוטים לפקפק בעצמם בעקבות היחס של החברה, שאינה מקבלת אותם. הם סובלים מחוסר ביטחון, מעיכוב בהתפתחות האישית והמקצועית, חיים עם אשמה, פחדים, חרדות וקונפליקטים”.

לדבריו, הטיפול בחברי הקהילה הוא שוויוני ונטול דעות קדומות, והוא נועד לעזור להגיע לקבלה ולהשלמה של המיניות והמגדר ולהתמודד עם הסביבה סביב נושאים אלה, כמו גם בעיות שאינן קשורות בהכרח למיניות ולמגדר.

במסגרת פעילות המרכז מתמקדים בטיפול CBT (Cognitive Behavioral Therapy). מדובר בתהליך קוגניטיבי התנהגותי, המכוון לעבר מטרה ברורה ולאורך פרק זמן קצר בלבד. שיטה זו הוכחה כיעילה ומהירה לרוב הבעיות הפסיכולוגיות המוכרות כיום, כאשר במהלך הטיפול נבחנים תהליכי חשיבה ודפוסי התנהגות בעייתיים אצל המטופל. הטיפול פועל לשינוי תהליכי חשיבה ודפוסי התנהגות אלה ולפיתוח דפוסים בריאים, ועל ידי כך גורם לשינוי אמונות והנחות אצל המטופל, אשר ישפיעו על ההתנהגות וההרגשה שלו. “טיפול זה עשוי לסייע לחברי הקהילה הגאה לפתח אסטרטגיות, כלים ומיומנויות שנועדו לזהות, לבחון ולשנות את אמונות הליבה המזיקות להם, ולסגל מחשבות ואמונות מאזנות, המאפשרות קבלה עצמית מלאה ותחושת נוחות ופתיחות באינטראקציה עם אחרים. הטיפול מאפשר למטופל חוסן ויכולת התמודדות עם הסביבה, גם כאשר האינטראקציות עמה פוגעניות או לא נעימות”.

יוצרים תא משפחתי אלטרנטיבי

השירותים שמציע ד”ר נהוראי מאיר במסגרת פעילות המרכז, כוללים גישור זוגי-משפחתי ועסקי; גישור בגירושים; טיפול CBT; ייעוץ זוגי-מיני ומשפחתי; אימון לחיים – קואצ’ינג; אימון ילדים ובני נוער; ייעוץ וגישור בהורות/משמורת משותפת לחברי הקהילה הגאה; וכן עריכת טקסי חתונה אלטרנטיביים.

“דווקא היעדר כללי טקס קבועים מאפשר  לחתונה גאה להפוך לארוע אישי ואינטימי יותר מחתונה הטרוסקסואלית”, אומר ד”ר נהוראי מאיר. “חתונה היא סמל לאהבה ולשאיפה לחיות יחד, אך יש עוד סיבה לקיים אותה. זוגות גאים רבים מחליטים להביא יחד ילד לעולם, וחתונה מקלה על בן או בת הזוג שאינו ההורה הביולוגי לשמש כהורה לילד. אני אישית מאמין כי לכל אדם באשר הוא אדם, וכפועל יוצא מכך, עומדת הזכות למסד קשר זוגי על פי אמונתו ונטיותיו. בשל כך אני עורך טקסי חתונה אלטרנטיביים ללא עלות”.

חלק ניכר מפעילותו של המרכז עוסקת כאמור בייעוץ וגישור לאנשים הרוצים להביא ילד בהורות משותפת. ד”ר נהוראי מאיר מספר על מקרה שהפך לתקדים משפטי: “הגיע אליי זוג, הוא גיי והיא לסבית, שרוצים להביא ילד ביחד בהורות משותפת, בתהליך גישור. ההסכם ביניהם כלל הפרדה בין הרכוש ואורח החיים של כל אחד, לצד הסכמות בנוגע להורות והמשמורת המשותפת. בתי המשפט נוהגים לאשר הסכם כזה רק לאחר שהילד נולד, אך בעידודי הם פנו לבית המשפט בבקשה לאישור ההסכם עוד לפני שהילד נולד. בית המשפט לענייני משפחה קיבל את תביעתם וההסכם אושר עוד לפני הכניסה להריון”.

בכל פעילות המרכז ניתן דגש על מקצוענות, אחריות, אמינות ונאמנות ללקוחות. צוות המרכז מתאפיין בידע נרחב ועדכני, הוגנות וענווה אישית. “הגישה המנחה אותנו”, מסכם ד”ר נהוראי מאיר, “היא שימוש מאוזן בכלים המתאימים ללקוח, תוך שימוש ביצירתיות וראייה לטווח ארוך”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן