fbpx

יום הנראות הביסקסואלית – צאו מהמגננות שלכם ותהיו ביסים

מה זה ביסי? מתי הבנת שאת.ה ביסי, ומה המסר שלך לכבוד יום הנראות הביסקסואלית? לציון יום הנראות הביסקסואלית, חברי וחברות הקהילה הביסית עונים על שאלות ומציגים את מגוון הא.נשים, המגדרים וההגדרות של הקהילה
יוםהנראותהביסקסואלית2019

השנה אנחנו מציינים 20 שנים ליום הנראות הביסקסואלית שמצוין מאז 1999. יום הנראות, כשמו כן הוא, נועד לשים את הקהילה הביסקסואלית במרכז הבמה, לתת לה את הנראות וההתייחסות לה היא ראויה כקבוצה גדולה ומרכזית בקהילת הלהט”ב ולא כקבוצת שוליים כפי שהיא נתפסת פעמים רבות גם על ידי הקהילה ההטרוסקסואלית וגם על ידי הומואים ולסביות.

בין השאר היום הזה נועד גם לחגוג את ההיסטוריה של הקהילה הביסית שנמחקה גם היא לאורך השנים, החל מהמשוררת סאפפו מהמאה ה-7 לפני הספירה ועד ברנדה האוורד יוזמת מצעד הגאווה הראשון וחודש הגאווה ועד ימינו עם יציאות מהארון של ביסקסואלים/ות שהתקשורת עדיין מסווגת אותם כהומואים/לסביות, סתם כי זה נוח.

השנה ציינו 50 שנים למהומות סטונוול, מהומות שהובילו ולקחו בהם חלק חברות וחברים רבים מהקהילה הטרנסג’נדרית ומהקהילה הביסקסואלית. יחד עם זה נראה שמקומם של פעילים.ות אלה נמחק מההיסטוריה פעמים רבות וההתייחסות למאבק ההומו-לסבי תופסת מקום רב יותר. חשוב לשים דגש על מחיקה ביסקסואלית ועל עיוותים בתפיסה הקהילתית של ההיסטוריה שלנו גם כדי לדייק אבל בעיקר כדי לתקן ובעתיד גם לשפר.


הליין הביסי, שאני שמחה להיות ממייסדותיו, חגג השנה 3 שנים. מיד אחרי אירועי הגאווה האחרונים בחודש יוני החלטנו לקחת פסק זמן. היה ברור לנו שביום הנראות נעשה משהו, מסיבה או סרטון או גם וגם 🙂

בחרנו להזמין את חברות וחברי הקהילה ולשאול אותם.ן בעיקר דברים שקשורים לביסקסואליות כדי להנגיש את המידע, להגביר את הנראות, להציג את המגוון המהמם של הקהילה היפה שלנו ולתת במה לא.נשים בגילאים שונים, ממגדרים שונים והגדרות שונות לענות על שאלות שחלקן רציניות וחלקן הומוריסטיות ממש כמונו.

כמי שצילמה וערכה את הסרטונים זאת הייתה חוויה מרתקת, מגוונת, פותחת את הראש ואת הלב ואני מרגישה שוב שזכיתי להיות חלק מקהילה מיוחדת מאוד. המגוון של התשובות, הדעות והרעיונות שעלו בסרטונים גרמו לנו ללכת על פורמט אחר, במקום לעשות סרטון קצר של דקה וחצי כמו שנהוג, החלטנו כיאה לביסיות ללכת על 10 סרטונים (לא יודעות לבחור) שמקבצים בתוכם כ-15 דקות בהם ניתנה במה לתשובות של החברות והחברים ולרעיון של ביסקסואליות במגוון דרכים וצורות.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות



היה לנו חשוב כן לתת מקום לתוכן הזה בעמוד של הליין, למרות שהוא לא מדבר ישירות על המסיבות שלנו, אלא יותר על הקהילה שלנו, בדיוק מהמקום הזה. הליין הביסי הוא לא רק ליין מסיבות אלא מקום מפגש, מקום לראות ולהיראות, מקום שבו הקהילה יכולה להרגיש בנוח להיות מי שהיא, מרחב קהילתי בטוח ומקבל שאנחנו מקוות שאנחנו מצליחות לייצר לאורך השנים. המאבק הביסי לנראות, הכרה ומשאבים רחוק מסיום ממש כמו המאבק הלהט”בי ואנחנו נמשיך לקחת בו חלק ולתרום מהידע והמשאבים שלנו במסיבות, סרטונים, הפגנות ואירועים.

אנחנו רוצות להודות שוב לכל המשתתפים.ות בסרטונים שענו בכנות ושיתפו פעולה עם המוזרויות שלנו: יותם דרורי, מירב וייס, קול קולטון, רעות נגר, רוני יוגב, קוסטה בודרגין, אלון רייכמן, הדר קנה, ירדן יהודאי, ענת לרנר, בן ונגר, תום כהן ועלמה אוליאר. לפאי על האירוח והלוקיישן המוש, ללי אלחסיד על ההפקה והלוגיסטיקה ולקהילה הבי פאן פולי האהובה שלנו.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן