fbpx

יום אחד ביולי – יום קולנוע גאה בסינמטק ת”א

לכבוד אירועי הגאווה יתקיים ביום רביעי ה-1 ביולי יום קולנוע גאה בסינמטק תל אביב במהלכו יוקרנו ארבעה סרטים שונים בהקרנות טרום בכורה ארציות | כל ההכנסות יועברו לקופת הפסטיבל כדי לסייע בשיקום הנזק הכלכלי שגרמה מגפת הקורונה
ערבקולנועיולי

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה מציין את שבוע הגאווה במרתון הקרנות טרום בכורה של סרטים להטביים איכותיים וחדשים, בסינמטק תל אביב.

השנה לאור מגפת הקורונה הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה נדחה לתחילת החורף ויחגוג 15 שנה בין התאריכים ה-12ל-21 בנובמבר.

לכבוד אירועי הגאווה המסורתיים יתקיים ביום רביעי ה-1 ביולי, יום קולנוע גאה מרגש במיוחד בסינמטק תל אביב בסימן חזרה לשגרה, במהלכו יוקרנו ארבעה סרטים שונים בהקרנות טרום בכורה ארציות. הודות להחלטת מנכ”לית הסינמטק, דינה פלד, כל ההכנסות יכנסו לקופת הפסטיבל כדי לעזור לו להשתקם מהנזק הכלכלי שמגפת הקורונה יצרה עבורו.

בשל מגבלות הקורונה, מספר המקומות באולם מוגבל ויש צורך ברכישת כרטיסים מראש באתר הסינמטק, לא תתקיים מכירה במקום. כרטיס ב-25 ש”ח עם קוד ההנחה wdg2020 לסרטים: אמה, שתינו ושפה משותפת.

במסגרת האירוע יוקרנו ארבעה סרטים בהקרנות טרום בכורה – “הנסיך” “שפה משותפת” ו”אמה” שהוקרנו בפסטיבל ונציה 2019 והסרט “שתינו” שבכורתו התקיימה בפסטיבל טורונטו 2019.

El Príncipe הנסיך

בימוי: סבסטיאן מינוז
משחק: חואן קרלוס מלדונאדו, אלפרדו קסטרו, גסטון פולס
צ’ילה, 1152 ,29 דקות, ספרדית עם תרגום לעברית ואנגלית

דרמת בית סוהר הומו-ארוטית המתרחשת בשנות ה -01 ,ומבוססת על פאלפ פיקשן מאת מריו קרוז. העלילה הסקסית עוקבת אחר חוויותיו המיניות, האלימות, והרצחניות של חיימה, אסיר צעיר ונרקסיסט בן עשרים המפתח קשר עם פוטרו, אחד המנהיגים והאסירים המבוגרים בכלא (השחקן אלפרדו קסטרו המעולה מהסרט “מרחוק”). חיימה הדחיק את מיניותו מחוץ לכלא ואף דקר את חברו הטוב ביותר מאחר ולא ידע איך לבטא את תשוקתו אליו, ולכן נשלח למאסר. בכלא חיימה מגלה שמדובר בגן עדן מתירני עם שלל אופציות לבני זוג מתחלפים. במהרה חיימה הסקסי מוצא את עצמו בלב מאבק של משחקי כוח בין ראשי הכנופיות המנהלות את המוסד. התוצאה היא מותחן נועז ועוצר נשימה. מגיל 51 ומעלה בשל ערום, סצנות מין נועזות ואלימות.

שפה משותפת Franca Lingua

בימוי: איזבל סנדובל
משחק: איזבל סנדובל, לין כהן, אמון פארן
ארה”ב, 1152 ,12 דקות, אנגלית וטאגלוג עם תרגום לעברית

דרמה ריאליסטית עצמאית רבת עוצמה שגם עשתה היסטוריה לאחר שנבחרה לתחרות בפסטיבל ונציה 1152. לא לעתים קרובות סרט של אשת קולנוע טרנסג’נדרית שגם ביימה, כתבה ואף מככבת בסרט בתפקיד הראשי נבחר לאחד מפסטיבלי הקולנוע הגדולים בעולם. אוליביה )איזבל סנדובל( היא אשה טרנסג’נדרית פיליפינית ללא גרין קארד, שעובדת כמטפלת באולגה )לין כהן(, אישה רוסיה מבוגרת, בברייטון ביץ’, ברוקלין. דווקא כאשר האפשרויות להשגת מעמד חוקי בארצות הברית אוזלות, אוליביה מסתבכת במערכת יחסים רומנטית עם אלכס (אמון פארן), נכדה של אולגה.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

https://youtu.be/HhL-RWUq9aQ

אמה Ema

בימוי: פאבלו לארין
משחק: מריאנה די גירולמו גאל גרסייה בארנל
צ’ילה, 1152 ,511 דקות, ספרדית עם תרגום לאנגלית ולעברית

פאבלו לארין, הבמאי זוכה הפרסים שבין סרטיו “ג’קי”, “נרודה”, “לא” והסרט המשובח Club El , חוזר עם יצירה קולנועית נוספת, מפתיעה ויוצאת דופן. לאחר אירוע מזעזע המערער את חיי משפחתה ונישואיה לכוריאוגרף של להקת המחול המודרנית שבה היא מככבת, אמה יוצאת לאודיסאה של שחרור אישי. דרמה סוחפת ואנרגטית על אמנות, תשוקה והמשפחה המודרנית בסרט שחוקר ביסקסואליות ופאנסקסואליות כפי שעוד לא נראה קודם לכן על גבי המסך הגדול. התכוננו לסרט עם סצנות ריקוד מקוריות עם מוסיקה מסחררת חושים. צילומים מרהיבים ועלילה שהמלודרמות של אלמודובר מחווירות לעומתה. מריאנה די גירולמו מבריקה בתפקיד הראשי.

Two of Us שתינו

בימוי: פיליפו מנגטי
משחק: ברברה סוקובה, מרטין שבלייה, ליאה דרוקר
צרפת, 1152 ,21 דקות, צרפתית עם תרגום לאנגלית ועברית

נינה ומדלן, שתי נשים בגמלאות, מאוהבות בסתר במשך עשרות שנים. מבחינת כולם, כולל המשפחה של מדלן, הן פשוט שכנות המתגוררות בקומה העליונה של הבניין, דלת מול דלת. הן באות ועוברות בין שתי הדירות שלהן, חולקות יחד את התענוגות הרכים של חיי היומיום, עד ליום שבו אירוע בלתי צפוי משבש את שגרת חייהן, דבר שגורם לבתה של מדלן לחשוף לאט לאט את האמת אודותיהן. דרמה מרגשת עם שלוש שחקניות מעולות בתפקידים הראשיים, ביניהן ברברה סוקובה המוכרת לקהל הישראלי מתפקידה הראשי בסרט “חנה ארנדט” ומיצירותיו של ריינר ורנר פאסבינדר בראשית שנות ה-11.

יום גאווה בסינמטק ת”א – 1 ביולי 2020 החלה מהשעה 15:00 | הזמנת כרטיסים באתר הסינמטק| כרטיס ב-25 ש”ח עם קוד ההנחה wdg2020 לסרטים הבאים: אמה, שתינו ושפה משותפת

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אלירן הגב

    הקוד הנחה לא תקין

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן