fbpx

חשיפה: המדינה מוחקת אמהות מתעודות הלידה של ילדיהן ללא ידיעתן

במהלך טיול במזרח גילו אירית ועינת צביאלי-אפרת כי תעודות הלידה של ילדיהן שונו ושמה של האם הלא ביולוגית נמחק מהתעודה של ילדי האחרת, שינוי שהוביל לכך שרשויות החוק בהודו האשימו אותן במתן מידע כוזב | "מדינת ישראל מתנהגת בצורה בריונית ובאופן שלא יתואר"
fam
משפחת צביאלי אפרת בטיול | צילום: באדיבות המשפחה

מדינת ישראל משנה תעודות לידה של ילדי חד מיניות, ומוחקת מאלה את שם האם הלא ביולוגית, הכל ללא ידיעתן או הסכמתן.

עינת ואירית צביאלי אפרת, הינן בנות זוג מזה כ-15 שנים, במסגרת הזוגיות שלהן הן הביאו לעולם 4 ילדים. אירית ילדה את התאומות עפרי והדר, בנות 13, ועינת ילדה בהמשך את אלעד,11 ואח”כ את יואב, 4.

כל אחת מהן הסידרה באמצעות צווים מתאימים של בית המשפט את ההורות שלה ביחס לילדים שילדה השניה, ולאחר מכן הסדירה את רישום הורותה כלפי הילדים במשרד הפנים. בהמשך לכך נשלחו לבנות הזוג תעודות לידה עבור הילדים, בהן צוין כי שתיהן האמהות של כל אחד מהילדים.

לפני כארבעה חודשים יצאו בנות הזוג עם ילדיהן, לטיול של מספר חודשים במזרח. בינתיים הספיקו לבקר בויאטם, קמבודיה, ונפאל.
לפני כשבועיים פנו לשגרירות הודו על מנת להסדיר ויזות להודו. בנות הזוג הבהירו כי הן בנות זוג וכי שתיהן האמהות של ארבעת הילדים. הן נדרשו להציג תעודות לידה שיוכיחו את האמור. היות ותעודות הלידה שהונפקו להן בישראל נותרו בביתן, הן פנו לשגרירות ישראל בקטמנדו וביקשו לקבל העתק של תעודות הלידה של הילדים.

כששבו לשגרירות לאחר כשבוע וחצי לצורף איסוף תעודות הלידה התברר להן לתדהמתן, כי מדינת ישראל מחקה מתעודת הלידה של כל ילד את שם האם הלא ביולוגית.

בנות הזוג הבהירו לנציגת השגרירות כי התעודות שהונפקו להן אינן העתק של התעודות שהוצאו להן ונמצאות בביתן, ללא הועיל. ובסופו של דבר נאלצו לעזוב את השגרירות פגועות ומושפלות עם ילדיהן ההמומים.

תעודות הלידה, לפני ואחרי השינוי

“הבוקר הגיעו תעודות הלידה של הילדים מישראל ולתדהמתנו גילינו שמדינת ישראל שינתה באופן חד צדדי את רישום הילדים והורידה את ההורה הלא ביולוגי”, כתבו בפייסבוק, “ז”א שבבית יש לנו תעודות לידה שקיבלנו מיד אחרי החלטת בית המשפט בהם רשום שעינת ואני האמהות של הילדים ובעותק הרשמי והעדכני של משרד הפנים כל אחת עם ילדיה הביולוגים. מדינת ישראל מתנהגת בצורה בריונית ובאופן שלא יתואר”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

בנות הזוג חזרו לשגריריות הודו עם תעודות הלידה החדשות על מנת לסיים את הסדרת נושא הויזות, שם “הואשמו” במסירת מידע כוזב ביחס להורותן כלפי הילדים. טרם הונפקו להן ויזות להודו, והן הוזמנו לבירור בשגרירות הודו טרם מתן הויזה.

“מדינת ישראל שוברת את השיאים של עצמה בהתנכלות שלה למשפחות הקהילה הגאה”, מסרה ל-WDG עורכת הדין דניאלה יעקובי שמיצגת את בנות הזוג, “מדובר במקרה חמור מעין כמוהו. פקידי משרד הפנים, פועלים במחשכים, מאחורי הגב של בנות ובני הקהילה, ללא ידיעתם ובוודאי שללא הסכמתם, ומשנה תעודות רשמיות שהונפקו לאלה על פי פסקי דין חלוטים של בתי המשפט. אין לי ספק שהמקרה של בנות הזוג צביאלי אפרת וילדיהן אינו היחיד ושבכל תעודת לידה לילד לשתי אמהות, האם הביולגית תמחק ולא תופיע עוד. מעבר לביזוי, להשפלה ולעוגמת הנפש הקשה שבדבר, המדינה מעמידה בסיכון של ממש הורים וילדים ומפקירה אותם לגורלם. במקרה של בנות הזוג צביאלי אפרת, קיים חשש של ממש כי תמנע מהן כניסה להודו בשל המידע שהן מסרו בשגרירות הודו, בהסתמך על תעודות הלידה שהיו בידן טרם השינוי עליו כלל לא ידעו”.

מרשות ההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים נמסר: “הסוגיה העקרונית מוכרת לנו ותלויה ועומדת בבג”ץ. ככלל, רישום של הורה נוסף שאינו הורה ביולוגי נעשה באמצעות צו הורות פסיקתי, או צו אימוץ ועל כן בתעודת הלידה שמשקפת את ההורות הביולוגית לא עושים כל שינוי על סמך הצו. המערכת אינה מנפיקה באופן אוטומטי תעודה כפי שנטען. לא ידוע לנו על המקרה ולא ידעו לנו על תיקון רטרואקטיבי. אם בנות הזוג יפנו את מכלול הפרטים בצורה המקובלת ולא באמצעות הרשתות החברתיות נוכל לבחון את המקרה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. QAF הגב

    מחליא, באמת מביא לתגובה פיזית.
    מבחינת עיתונות, כפרות, חיונית ומעניינת תגובת המדינה.

  2. איזבלה ארד הגב

    מחליא, מגעיל, מעורר זעם, דוחה, נגד החוק (???) וזה רק חלק מהתארים שאני כותבת – ולא, אני לא לסבית

    אבל אין לי שום בעיה לקבל משפחות חד הוריות! אני מכירה זוג – גברים- שחיים יחד כבר 25 שנה והם עברו

    תהליך מאד’ ארוך (כולל פונדקאית) שילדה להם שלישיה. והם מתמודדים עם השלישיה בכבוד הראוי לציון

    למרות שעקב כך שהילדים נולדו כשלישיה יש להם בעיות בריאות שונות. ואני מכירה זוגות של לסביות

    שמגדלות את הילדים שלהם בכבוד ואהבה. אבל גם אם הם יתגרשו- אז מה : זוגות הטרוסקסואליות לא

    מתגרשים? פשוט בא לי להקיא מהיחס.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן