fbpx

חשופות 2019 – יום האשה

"היה ברור שאנחנו מרימות אירוע ליום האישה, בו כל אחת מהמשתתפות מקבלת דרור ליצור ולהציג את עצמה חשופה מול הקהל, כל אחת בערוץ הבינאישי שהיא מתחברת דרכו"
עדינוימן
צילום: סאשה פרילוצקי dvision studio

רעות נגר ואני מנהלות מערכת יחסים מעניינת מאז אותו יום בו נפגשנו על הכביש שחסמנו מול בניין הממשלה, יחד עם כל הפנתרות הוורודות שהגיעו באותם ימים בראשית הקיץ הקודם, שהובילו למחאה הגדולה בנושא שוויון זכויות הורות וביטחון לקהילת הלהטב”ק.

דיברנו בטלפון עוד הרבה לפני, הייתי אמורה לנגן על משאית שלה במצעד הגאווה וגם היא ראתה אותי לדבריה כמה פעמים על העמדה, אבל כנראה שהמפגש מפץ הזה היה צריך עוד זמן שבו כל אחת מאיתנו תבשיל, וגם שהתיבלון לחיבור הזה שנוצר לאירוע ׳חשופות׳ ידפוק בדלת.

כפי שאמרתי, מערכת יחסים מעניינת בין שתי נשים מהקהילה הלהט”בית, האחת פנתרה וורודה ויישות אקטביסטית מוכרת בקהילה, והשנייה, אני, אשת לילה כבר די מוכרת בת”א, בעיקר בסצנת מועדוני האנדרגראונד ויצירת אירועים בתחומי האופנה והמוזיקה.

אני לא זוכרת בדיוק מתי, אבל התקשורת הטלפונית ביני לבין רעות עברה מתדירות של פעם באף פעם לפעם ביומיים. קלטתי שאני מדברת עם אשה תמנונית שידייה מגיעות רחוק והיא מתעניינת בכל פרוייקט שרק מזכיר את המילה ״קהילה״, אבל שאף פעם לא הושיבו אותה לשיחת “בואי נעשה סדר, נתעדף, נבנה לו״ז”. הצורך הזה נבע מהזדהות, בתור a fellow תמנונית בעצמי והדבר הרגיש לי בכלל כמו שליחות שכן אני מודה כל יום לאלו שעשו, ועושים לי סדר בחיים!

מעבר לשליחות, יש לי פה חברה-אחות שאני מעוניינת לשלב כוחות איתה; שתינו בעלות אותן מטרות אבל עם אמצעים, דרכים וראיות עולם כל כך שונות. אני לומדת ממנה כל יום ואני שומעת ממנה על בסיס יומי, כך שהיה צורך לעשות סדר כדי לקדם את מערכת היחסים שלנו לשיחות על בסיס שעה עגולה!

עכשיו כששמתי את לבי על מגש אספר שהקמנו את “אשה היא אשה”, משרד הפקות שיתפקד גם כעמותה. ברגע שנולד הרעיון, לאה גירארדשטיין משלי, עורכת דין עצמאית, שהכירה את רעות על הבר לפני עשר שנים, הרימה אליה טלפון ואמרה “יש לי חלום, אני רוצה לספר את הסיפור שלי. התחלתי לקבל פידבקים מהסביבה שהוא מעניין ויכול לגעת בהרבה אנשים. מה את אומרת?”.

רעות ניתקה את הטלפון. בדיעבד סיפרה לי שחשבה באותו רגע – “מה זאתי נופלת עליי אחרי 10 שנים? מה אני אמורה לעשות ומאיפה אני מתחילה בכלל?”. אבל כשהתקשרה אלי, הציגה את זה בהתלהבות שלא הסגירה את חוסר הוודאות שאופייני להפקות לפני שגובש להן חזון, מתווה ודרך. ואני בכל אופן סומכת עליה ועלי כצוות בעיניים עצומות, והיא לא הייתה מציגה את זה בפניי סתם אז אמרתי “תארגני פגישה”.

שבוע לאחר מכן הכרתי גם את לאה תכולת העיניים, ששיתפה את הסיפור שלה. התעללות מינית בגיל 10. עליה לארץ בגיל 13 מפריז. גידלה את האחים שלה לבד מגיל 14. יותר מאוחר בחיים היא עזבה את בעלה ועבדה כמנקה רק כדי להתפרנס. כדי שתוכל לחיות את המיניות האוטנטית שלה כביסית. היום לאה עורכת דין מצליחה. לאה באה ממשפחה דתית מאוד וגם לזה יש תפקיד גדול בסיפור שלה, היא פשוט סחפה אותי.

עוד בנושא:  בחזרה לקיבוץ: מסע של שברון לב ותקווה

היה ברור שאנחנו מרימות אירוע ליום האישה כי אין דבר יותר מעצים מחשיפה אותנטית. היה לי ברור שקן הקוקייה זה החלל המושלם. אני מאמינה בעיצוב תודעה ועוררות של השראה דרך רענון פלטפורמות קיימות להעברת מידע. ליצור מהלב ומהראש ומהבטן. מוזיקה, תערוכות ושיח ער. קילוף השכבות. פריצה.

מהרגע שהחלטנו שנעשה את זה ביום האישה התכנית הייתה לצאת מהמוכר ולהכניס תוכן עם פלפל. אדג׳. אני אוצרת אירועים אורבניים שמשלבים מוסיקה, אומנות ותרבות על מנת להרחיב את תודעת האהבה המושרשת בלייפסטייל של התרבות האורבנית – היפ הופ. האירועים שאני אוצרת מקיימים את היסוד של ההיפ הופ – שינוי תודעתי באמצעות שיח חיובי שמתפתח מחוויות תרבות אורבניות של pure fun. וגם אני במהלך הערב של ׳חשופות׳ אחשוף את עצמי לראשונה מחוץ לעמדת התקלוט ואדבר על ׳פחד מהצלחה׳, אולי אצליח להזיז משהו בתודעה אצל מי שתגיע לשמוע ואעזור לה גם להגשים את עצמה כמו שעשו לי לא מזמן.

שלושתנו החלטנו פה אחד שכל אחת מהמשתתפות שליקטנו במיוחד לאירוע הזה מקבלות דרור ליצור ולהציג את עצמן חשופות מול הקהל, כל אחת בערוץ הבינאישי שהיא מתחברת דרכו באמצעות מוסיקה, הומור, תיאטרון, שיתוף סיפור אישי, דמיון מודרך ואמנות מקורית שלהפתעתנו כולן כמעט יצרו במיוחד לאירוע.

באירוע ישתתפו דפני ליף, פעילה חברתית ופוליטית אשר תדבר על המהפכה שבחשיפה, ענת אסתר חיטמן, מוזיקאית וזמרת יוצרת, בת לשושלת המוזיקאים-החיטמנים שתגיע להופיע לייב, נועה בונה, כתבת, עורכת שתציג בכורה הומוריסטית של הקטע המקורי ״מגש של כסף לעצמי״,  מיקה בן שאול, שחקנית, יוצרת ומשוררת שהפכה לסנסציה ולאושיית אינסטגרם (שירי מיקה) לאחר שיצרה את המופע המצליח ״לסביהונסט״, אפרת טילמה, המתנדבת הטרנסית הראשונה במשטרה ומועמדת להדלקת משואה בהר הרצל בחגיגות 71 שנים למדינה כתבה קטע מקורי בהשראת מונולוגים מהואגינה במיוחד למען ערב ׳חשופות׳, יעל כהן, עו״ד במקצועה שעבדה בין השאר בקרן רעות, תנובה והסתדרות הפקידים מגיעה לדבר על איך הפכה ״משברים להזדמנויות״ בשלוש פרשות דרכים משמעותיות בחייה, וגם הפתעה שטרם נחשפה.

בחלל הגלריה יציגו מימה בטון דיזיין של עדי רז, איילה ברגר, דפנה אמירה, גילי לוינסון, פמלה פומפס, 4 אמהות, מצעד השרמוטות, Murielle street design.

הערב הזה הוא הפקת הביכורים שלנו, ערכנו אותה באהבה, מחשבה וקשב פנימי והיא באה להעניק לעצמנו מתנה ליום האשה. חגיגה של אמון, חשיפה וחיבורים. ״אם יוצאים מגלים מקומות נפלאים״ (ד״ר סוס).

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. חברה הגב

    אם זה היה במחיר לכל כיס הייתי מגיעה או לפחות הכסף היה מגיע לבנות שמציגות או לתרומה.
    אבסורד שאנשים קרובים רוצים להגיע ולא יכולים להרשות לעצמם.
    בושה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן