fbpx

ח”כ בני גנץ בביקור בבית הפתוח: “אצלי שר החינוך ישרת את כל ילדי ישראל”‎

יו"ר כחול לבן בני גנץ והח"כים יעל גרמן, איתן גינזבורג ויוראי להב-הרצנו ערכו היום סיור במהלכו ביקרו בבית הפתוח בירושלים וב"בית דרור", פגשו נערים ומשפחות גאות וקיימו פגישה עם ראשי הארגונים | "אנו מצפות ומצפים שמחויבות זו תישאר איתנה ולא תיסוג מפני שיקולים קואליציוניים גם ביום שאחרי הבחירות"
גנץבירושלים אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה

ח”כים ממפלגת כחול לבן ערכו היום סיור מיוחד בנושא הקהילה הגאה בירושלים ובתל אביב, במסגרתו נפגשו עם ראשי הארגונים הגאים ושמעו מהם על הצרכים של הקהילה הגאה.

בסיור, בהובלתו של ח”כ איתן גינזבורג השתתפו יו”ר כחול לבן בני גנץ וח”כ יעל גרמן ויוראי להב-הרצנו.

במסגרת הסיור התארחו חברי הכנסת ב”בית הפתוח בירושלים לגאווה ולסבלנות” ונפגשו עם ראשי הארגונים העוסקים בקידום הקהילה הגאה.

בהמשך ביקרו בבית דרור בתל אביב שם נפגשו עם צעירות וצעירים טרנסג’נדרים שמתנדבים בשירות לאומי במסגרת עמותת “שלומית”. יחד עם נציגי עמותת “אותות” ועם הצוות המנהל של “הגג הוורוד” ו״אבני דרך”, שתי מסגרות נוספות שמעניקות קורת גג ובית חם לצעירים, שוחחו חברי הכנסת על התהליכים שעוברים הדיירים ועל ההתמודדות מול משרדי הממשלה בהקצאת תקנים ותמיכה.

בסיום היום פגשו גנץ וחברי הכנסת משפחות להט”ביות בחברת “נטורל אינטיליג’נס”, שהייתה החברה הראשונה שתמכה כספית בעובדיה שביקשו להביא ילד דרך הליך פונדקאות. המשפחות סיפרו על התהליך המורכב והסבוך שהן עוברות על מנת להביא ילדים לעולם וביקשו את עזרתו של גנץ וכחול לבן כולה להקל על הביורוקרטיה והתהליך הקשה.

“הבטחת נתניהו לרפי פרץ שימשיך לכהן כשר חינוך כמינוי אישי, בתמורה לדיל פוליטי היא לא טבעית, ובעולם בלי חסינות היא גם לא נורמטיבית”, אמר גנץ במהלך הביקור, “אצלי שר החינוך ישרת את כל ילדי ישראל. אני מתחייב: הממשלה בראשותי תדאג שבמשרדיה ישבו שרים שרוצים לעזור ולא להפריע. לא אתן ללחצים אישיים ואינטרסים צרים להשתלט על טובת המדינה. ברית הזוגיות, פונדקאות, ויחס שוויוני-יהיו חלק בלתי נפרד מפעולות הממשלה. כל אדם נברא בצלם, ולכולם הזכות לאהוב בדרכם. ישראל חייבת להתקדם”.

“נפגשנו היום עם נציגי הארגונים של הקהילה הגאה, עם משפחות גאות, עם בני ובנות שירות טרנסג’נדרים, ולכולם סיפור אחד על אפליה וקושי מול מוסדות המדינה, הרווחה, הצבא, מערכת החינוך” אמר ח”כ איתן גינזבורג, “בכל פינה הקהילה הגאה סופגת הדרה, אפליה וגם בריונות. שוויון היא דרישה בסיסית ופשוטה ואנחנו לא נוותר עליה. בשביל להשיג אותה – חייבים להתקדם לממשלה שנהיה גאים בה”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

ח”כ יעל גרמן הוסיפה: “היום בפגישות שלנו עם נציגי הקהילה הגאה, ראינו פעם נוספת את המצוקות של הטרנסים, את האפליה של זוגות בני אותו מין ואת תחושת התסכול של קהילה שמשרתת בצבא, משלמת מיסים ותורמת לחברה, אבל לא מקבלת את מה שמגיע לכל אחד: שיוויון זכויות. הקהילה הגאה זקוקה לממשלה שתקדם חוקים ונהלים שיעניקו לה שיוויון זכויות. צריך לקדם את ברית הזוגיות, חוק הפונדקאות, איסור טיפולי המרה ולדאוג לכך שחברי הקהילה הטרנסית יהיו מוגנים מפני אלימות והטרדות ויהיו חלק שווה בחברה שלנו”.

“אנו מברכות ומברכים על יוזמת יו”ר כחול-לבן בני גנץ להקדיש יום שלם ללימוד האתגרים והבעיות שעמן מתמודדת הקהילה הגאה, תוך יציאה לשטח ומפגש בלתי אמצעי עם להט”בים ומשפחות גאות”, אמרה יו”ר האגודה למען הלהט”ב, הילה פאר, “גנץ הביע בפנינו את מחויבותו הערכית לפעול ברוח זאת כראש הממשלה. בחירות. רק כך נוכל להביא מהפכה של שוויון ושינוי מציאות עבור מאות אלפי חברות וחברי הקהילה הגאה בארץ”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן