fbpx

ח”כ אמיר אוחנה מונה לשר המשפטים

אמיראוחנה
מבזק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) ייכנס לתפקיד שר המשפטים במקום איילת שקד.

ההחלטה למנות את ח”כ אוחנה לשר המשפטים התקבלה לאחר הביקורת הציבורית שהופנתה כלפי נתניהו על כך שאינו יכול להחזיק בתיק המשפטים בעצמו, גם לא באופן זמני, זאת לאור העובדה שהוא עומד בפני 3 כתבי אישום בכפוף לשימוע.

מינויו של ח”כ אוחנה לשר המשפטים מהווה נקודת ציון היסטורית עבור הקהילה הגאה בישראל- אוחנה הוא הלהט”ב המוצהר הראשון שיכהן כשר בממשלה.

עו”ד אמיר אוחנה נבחר לראשונה כחבר מן המניין בכנסת ה-20 הפך לח”כ הגאה המוצהר הראשון בקואליציה המגיע ממפלגת ימין.

אוחנה, שהגיע למקום ה-32 ברשימת הליכוד לכנסת לאחר שנבחר כנציג מחוז תל אביב, הוא עורך דין פלילי במקצועו וממקימי “גאווה בליכוד” – התא הגאה של המפלגה.

אוחנה הגיב למינוי וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: “כיהודי, כישראלי, כבן זוג של אהבת חיי הנצחית אלון חדד ואבא לאלה ודוד שהם המשפחה שלי, כמזרחי, כליכודניק, כבאר שבעי וכליברל (מה בא קודם? הכל בא יחד!), כמי שבעברו אלפי שעות בית משפט החל מהתמחותי בפרקליטות ועבור דרך תפקידי כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים. תודה לראש הממשלה על האמון העצום שבמינוי, ותודה למברכים, החברים והתומכים היקרים. ריגשתם אותי כולכם”.

באגודה למען הלהט”ב הגיבו למינוי: “אוחנה הוא הלהט”ב המוצהר הראשון שיכהן כשר בממשלה, זו ללא ספק נקודת ציון היסטורית עבור הקהילה הגאה בישראל. יש לפחות שלוש הכרעות חשובות עבור הקהילה הגאה שנמצאות כעת תחת סמכותו ואינן דורשות חקיקה או החלטה ממשלתית: שינוי הנהלים הפוגעניים כלפי טרנסג’נדרים בועדה להתאמה מגדרית, הטמעת נוהל חדש לצו הורות שיחליף את הנוהל המפלה הקיים והובלת מהלך בין-משרדי שיאפשר ללהט”ב והורים יחידניים לאמץ ילדים מחו”ל. אנחנו באגודה למען הלהט”ב סומכים עלייך ומצפים שלא תסתפק בתואר השר הלהט”ב הראשון, אלא גם תדאג לנצל את ההזדמנות הזו כדי לקדם, לשנות ולהביא להישגים מהותיים עבור הקהילה.

תגובת עמותת אבות גאים: “ברכות לשר ההומו (וגם אב גאה) הראשון בהיסטוריה הפוליטית בישראל וחבר בקבינט המדיני בטחוני. במהלך כהונתו כחבר כנסת הצביע נגד חוק הפונדקאות המפלה ואף שילם על זה מחיר פוליטי. עוד הוביל שינוי בדעת הקהל של הציבור הימני ותמיד היה לנו אוזן קשבת ויד לעזרה. אנו מקווים שהשר אוחנה יפעל במסגרת תפקידו החדש לקידום חקיקה פרו להטבי”ת ולתיקון העוול שבחוק הפונדקות ובחוק האימוץ”.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן