fbpx

חברת הפרלמנט התאילנדי הטרנסית: “אני לא כאן לקישוט”

בחודש מרץ האחרון נבחרה טאנווארין סוקהאפיסית לחברת פרלמנט תאילנד והפכה לחברת הפרלמנט הטרנסית הרביעית במספר, במדינה בה הקהילה הטרנסית זוכה להזדמנויות תעסוקה מועטות, בעיקר במגזר הציבורי | "אני רוצה לכתוב היסטוריה פוליטית חדשה לתאילנד"
טאנווארין
צילום: פייסבוק

בשנים האחרונות עובר היצוג הלהט”בי בתאילנד מהפיכה. א.נשים טרנסג’נדרים מופיעים בפרסומות, בסרטים ובעמודים הראשונים של מגזיני האופנה בתאילנד.

אחד ההישגים הגדולים הוא הפרלמנט התאילנדי, שהחל מחודש מרץ האחרון מונה ארבע חברות פרלמנט טרנסיות. הבולטת שבהן היא טאנווארין סוקהאפיסית, חברת פרלמנט מטעם מפלגת העתיד המתקדמת (FFP), ואחת מארבע חלוצות בחברה בה האפליה בחינוך ובתעסוקה נמשכת.

אך למרות זאת, הקהילה עדיין עומדת בפני מכשולים גדולים בממלכה השמרנית בעלת הרוב הבודהיסטי, והמתמודדות טוענות כי הסובלנות כלפי קהילת הלהט”בים אינה תואמת את ההזדמנויות הנפתחות בפניהן בחיים הציבוריים.

“יש כיום אנשים טרנסג’נדרים שעובדים כרופאים, אנשי עסקים או מורים, אך הם עדיין מעטים מדי”, מסבירה טאנווארין, “רוב הטרנסג’נדרים מוצאים את עצמם עוסקים בעיקר בתחום הבידור ותעשיית המין, וזוכים להתעלמות כשהם מנסים להתקבל לעבודה כמורים או עובדי מדינה”.

השאיפות הפוליטיות של טאנווארין הגיעו לאחר קריירה מצליחה כבמאית קולנוע. אחד הסרטים שלה, “חרקים בחצר האחורית”, יצא בשנת 2010 והוצג בעולם, אולם בתי המשפט בתאילנד צינזרו את הסרט ואסרו את הקרנתו בתאילנד בגלל “פגיעה במוסר הטוב”. רק לאחר מאבק משפטי בן חמש שנים והסרת סצנת עירום של שלוש שניות, שודר הסרט העלילתי בממלכה.

אבל טאנווארין – שמביימת כעת מחזה בשם “טרנס, אני”, אמרה שהקריירה האמנותית לא הספיקה לה כדי לדחוף לשינויים במסגרת המשפטית השולטת בחיים של חברי הקהילה הלהט”בית.

“היינו צריכים להיכנס לפוליטיקה,” אמרה, “אני לא כאן לקישוט, אני רוצה לכתוב היסטוריה פוליטית חדשה לתאילנד. התאילנדים מקבלים את הקהילה אך אינם רואים אותם כשווים או זכאים לשוויון זכויות”.

הנוכחות הציבורית של טאנווארין גררה הערות בוטות וארסיות ברשתות החברתיות, ועוררה ויכוח חשוב. אך טאנווארין אינה נרתעת ואפילו מתענגת על האתגר. “אני לא חוששת”, היא אומרת, “אני כאן כדי לעורר מודעות למי שלא מבין”.

המטרה הראשונה שלה היא לשנות את ההגדרה החוקית של זוג נשוי ל”אדם לאדם” במקום “גבר לאישה”, מה שעשוי להביא לכך שתאילנד תהפוך למדינה השנייה באסיה, אחרי טייוואן, המאפשרת נישואים גאים. הצעת חוק נישואין לבני זוג מאותו המין כבר הועלתה בתאילנד, אך סעיפיה שונו ועוצבו על ידי המתנגדים השונים, כך שגם אם תעבור היום, היא אינה מאפשרת לזוגות מאותו המין להביא ילדים לעולם או לאמץ.

עוד בנושא:  יום הנראות הטרנסי בפסטיבל הקולנוע הגאה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן