fbpx

חברות הספורט: תומכות בלהט”בים, מתנערות מהומופובים

מקבלי החסות של חברת נייקי זכו להבטחה מהחברה כי תמשיך לתמוך בהם גם אם יצאו מהארון. במקביל, המתאגרף הפיליפיני מצא את עצמו ללא חסות של לאחר שהתבטא בצורה הומופובית
tom_daley
Tom daleyPublic.Resource.Org | CC BY 2.0

חברות הספורט הגדולות ממשיכות לפעול על מנת לייצר מרחב בטוח ללהט”בים בספורט, ופועלות, כל אחת בדרכה, על מנת להבהיר את תמיכתן המלאה בקהילה הגאה.

ענקית הלבשת הספורט אדידס, המעניקה חסות למאות ספורטאים ברחבי העולם, הוסיפה סעיף לחוזה ההתקשרות שלה עם הספורטאים, בו נכתב כי החסות שמעניקה החברה לספורטאים לא תפגע במידה והספורטאי.ת יצאו מהארון כהומואים, לסביות, ביסקסואלים או טרנסג’נדרים.

“אדידס מכירה ופועלת בהתאם לעקרון הגיוון, שכן פעולה זו מהווה חלק מרכזי בפילוסופית קבוצת אדידס”, נכתב בסעיף, “לכן אדידס מתחייבת כי הסכם זה לא יופסק ולא ישונה במקרה בו הספורטאי/ת יחליט לצאת בפני הציבור כחבר בקהילת הלהט”ב”.

הפחד מאבדן החסות היווה תמיד שיקול משמעותי בהחלטה של ספורטאים האם לצאת מהארון, כך שלסעיף מסוג זה יש משמעות רבה עבור הספורטאים הלהט”בים. אמנם במדינות מסוימות כמו בריטניה, פיטורים של אדם בשל נטייתו המינית הם בניגוד לחוק, עדיין ישנן עשרות מדינות אחרות בעולם בהן המצב הוא שונה.

אדידס היא נותנת החסות העיקרית של ספורטאים בכל רחבי העולם, כולל מאות שותפויות עם יחידים וקבוצות בענפי ספורט רבים כגון כדורגל, רוגבי, וטניס. לפני שנתיים הצהירה החברה על תמיכה בלתי מסויגת בספורטאים להט”בים\, כשבחרה בקופץ למים האולימפי טום דיילי כפרזנטור של המותג החדש של החברה NEO.

היסטוריה ארוכה של תמיכה וקידום זכויות של הקהילה הגאה

גם חברת “נייקי” הוכיחה את מחויבותה לקהילת הלהט”ב, כאשר באקט חסר תקדים הודיעה על ביטול חוזה חסות עם המתאגרף הפיליפיני מני פקיאו, לאחר שהתבטא נגד הומואים ואמר כי הם יותר גרועים מבעלי חיים.

“האם ראיתם פעם יחסים בין זכר לזכר או בין נקבה לנקבה בקרב בעלי החיים?”, שאל המתאגרף הפיליפיני, “אם בני אדם מנהלים יחסים בין זכר לזכר או בין נקבה לנקבה, אז הם יותר גרועים מהחיות”.

פקיאו, המתמודד כעת בבחירות לסנאט בפיליפינים, אמר את הדברים במהלך ראיון טלוויזיה שנערך עימו. בעקבות התגובות הנזעמות שעוררו דבריו, מיהר פיקאו להתנצל ברשתות החברתיות, אך ללא הועיל. חברת “נייקי”, המעניקה חסות למתאגרף מזה שמונה שנים, הודיעה על ביטול הסכם החסות.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

“דבריו של פקיאו מעוררים שאט נפש” נמסר בהודעה מטעם החברה, “חברת נייקי מתנגדת נחרצות לכל אפליה שהיא, ויש לה היסטוריה ארוכה של תמיכה וקידום זכויות של הקהילה הגאה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן