fbpx

זיג”י – סדרת רשת חדשה על הקהילה הגאה

בימים אלו מצלמת איריס גורלט את סדרת הרשת החדשה שלה, אותה יזמה לאחר שבנה יצא מהארון. "זיהיתי שמעולם לא עשו סדרה שמוקדשת לקהילה על כל גווניה ומאפייניה"
zigi2

בגיל 16 יצא בנה של איריס ג׳ורלט מהארון. לאחר שהתגברה על הקושי, שהתמקד לדבריה בעיקר בפרידה מהחלום הפולני, החלה איריס ללמוד ולהכיר את הקהילה הגאה.

“עבדתי ביח”צ בבר גיורא ונחשפתי לקהילה באזור הסנטר. רציתי לעשות ליין גאה והתגלגלתי לערב התרמה לאיג”י והתמכרתי. אני בוגרת מדעי ההתנהגות ואנתרופולוגיה באונ’ בן גוריון, חוקרת חברות ותרבויות. להט”ב זו תרבות והחלטתי להתעמק בה”.

את ההיכרות שלה עם הקהילה ביקשה איריס לתרגם ליצירה דרכה תוכל להעביר לקהל הרחב את העולם החדש שנחשפה לו.
“חיפשתי הרבה זמן רעיון לסדרת רשת שתהיה מעניינת ועכשווית ותעסוק בנושאים חשובים”, מסבירה יוצרת הסדרה איריס גורלט, “בתור אמא גאה ועיתונאית בצעתי כבר לפני שנה תחקיר גדול על מצבו של הנוער הגאה והזדעזעתי לגלות את שיעורי ההתאבדות הגבוהים. ממש לא יכולתי להאמין שמה שאני רואה אמיתי והמצב כל כך נורא. בחרתי לעשות סדרה על הקהילה כי זיהיתי שמעולם לא עשו סדרה שמוקדשת ממש לקהילה על כל גווניה ומאפייניה. גם צעירים גאים אמרו לי שהרבה פעמים הגאה מוצג בטלוויזיה בתפקיד הליצן וחסרה סדרה שתטפל בנושא בצורה רצינית”.

איך התמודדת בתור הטרוסקסואלית עם כתיבה על הקהילה הגאה?
“חווית הכתיבה הייתה מאוד מעצימה. הייתי צריכה לבדוק מחדש סוגיות שקשורות במיניות שלי ושל הסובבים אותי. התחלתי לשים לב לניואנסים של חברים בקהילה ולא להתייחס אליהם כמקשה אחת. זה כמעט יומרני שלא לאמר חוצפה שהטרוסקסואלית תכתוב סדרה על הקהילה, אבל היתרון הוא שאני אובייקטיבית, לא בעד או נגד שום תת קהילה בקהילה. בלי דעות קדומות ככל האפשר ובאה באמת ללמוד. היה קשה לעשות הפרדה בין האמא הגאה לבין האמא הכותבת. חשוב לי מאוד לשמור על הגבולות של הילדים שלי, לכבד אותם, והחשוב מכל, לא לעשות להם פדיחות”.

מה החלק שהכי אהבת בכתיבה?
“הכי מעניין בלכתוב סדרה זה לברוא את הדמויות. אתה מתחפש קצת לאלוהים. בורא אנשים. מראה. אופי. סודות. פגמים. עבר. זה הדבר הכי מופלא בעיני בתסריטאות. וכך אומרת גם מורתי הנפלאה התסריטאית דניאלה דורון. עם הזמן הזדהיתי עם אסנת, דמות האם, עד שהתבלבלתי והתחלתי להתנהג כמוה. היא קצת יותר פולניה ממני”.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

יוצרת: איריס ז’ורלט
תסריט: מיה אדרי
שחקנים: גל שור, ארז קנטור

צפו בפרומו לסדרה זיגי:

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן