fbpx

זוג גברים שנרשמו כנשואים ברוסיה נאלצו לברוח מהמדינה מחשש לחייהם

זוג הגברים שנישא בדנמרק, ניצל פרצה בחוק ונרשם כזוג נשוי עם חזרתו לרוסיה. השלטונות הרוסים פתחו במצוד אחר הזוג, שבינתיים נמלט מהארץ | "אנחנו עוזבים לכמה ימים, אבל אנחנו עדיין נלחמים!"
facebook-Pavel-Stotsko-8-650x433

לפני כחודש נישאו יבגני וויצ’צ’ובסקי ופאבל סטוצ’קו אחד לשני בקופנהגן, דנמרק.

כשחזרו למולדתם רוסיה, קיוו השנים, אם כי לא באמת ציפו, שהמולדת שלהם תכיר באיחוד שלהם ותרשום אותם כזוג. אולם למרבה הפתעתם, הפקיד הממשלתי אליו ניגשו עם חזרתם למוסקבה, חתם על המסמכים המאמתים את הנישואים שלהם ללא שאלות מיותרות, והטביע בדרכוניהם של השניים אישור רשמי של נישואין.

הרישום של השניים כזוג נשוי התאפשר בשל פרצה בחוק הרוסי, הקובע כי חתונות שנערכו בחו”ל הן לגיטימיות אם אין בהן “דבר המונע את אישורם של הנישואין, כפי שמפורט בסעיף 14 של קוד המשפחה”.

הסעיף אליו מפנה הקוד מכיל פרצה שהזוג הצעיר ניצל, מאחר והוא קובע כי נישואין לא יאושרו במקרה והם בין קרובי משפחה, או הורים מאמצים וילדים מאומצים, או אם אחד מבני הזוג כבר נשוי, או אם בני הזוג אינם מסוגלים לקבל החלטה בעצמם בשל מצבם הנפשי. אך אין שום דבר בחוק הקובע כי עצם העובדה ששני בני הזוג הם מאותו המין, יש בה כדי לפסול את הנישואים.


אך האשליה של חיים בצל הנאורות והקדמה התנפצה מספר ימים לאחר מכן, כאשר הממשלה הודיעה כי הדרכונים של השניים אינם חוקיים וכי הזוג ייקנס על “פגיעה מכוונת” במסמכים רשמיים של המדינה.

על פי דיווחים של רשת פעילים להט”בים רוסית, ביום שני האחרון הגיעו שוטרים לדירת הזוג בפאתי מוסקבה וניסו לשבור את הדלת. הם חסמו את היציאות, מנעו כניסה או יציאה מהדירה, וניתקו את החשמל ואת האינטרנט למשך כמה שעות.

לזוג נאמר שלא יוכלו לעזוב את ביתם, אלא אם כן יוותרו על דרכוניהם, ואם ינסו לעשות כן יואשמו בהתנגדות למשטרה. על פי הדיווחים, הרשויות גם העבירו לבני הזוג מסר מאיים, בו הבהירו שבמידה ואנשים או ארגונים אנטי-הומוסקסואלים יבחרו לנקוט בפעולות אלימות נגדם, המשטרה לא תוכל להבטיח את שלומם.

“בעקבות ההתרחשויות התקבלה החלטה כי לעת עתה, הם חייבים לעזוב את רוסיה”, הסביר דובר הרשת שסייעה לזוג לעזוב את רוסיה, “ההתפתחות הזו לא היתה מתוכננת, האיום האמיתי על החופש והביטחון של פול ויוג’ין היה הסיבה היחידה לעזיבתם”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

“הפעילים הלהט”בים הצילו את חיינו”, כתב סטוצ’קו בעמוד הפייסבוק שלו, “אנחנו עוזבים לכמה ימים, אבל אנחנו עדיין נלחמים!”

עוד חשף הארגון כי עובד משרד הפנים שאישר את המעמד המשפטי של נישואי בני הזוג בדרכונים שלהם פוטר. הארגון כינה את פיטוריו של העובד כ”צעד בלתי מקובל”, והוסיף כי ההחלטה “סותרת את קוד העבודה הרוסי והיא מהווה מעשה של הפחדה עבור כל עובדי משרד הפנים הרוסי”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Ccyclist הגב

    את נישואיהם, לא “כנשואים”. הנישואין עצמם הם נישואין חוקיים שבוצעו בדנמרק. העובדה שרוסיה אינה ששה לרשום את הנישואין האלו אינה משנה אמיתותם או תוקפם במדינות אחרות ואין סיבה שאתר במדינה כמו ישראל שבה רושמים נישואין חד מיניים בתעודת הזהות יתייחס לנישואי הזוג במילת היחס ” כ “.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן