fbpx

התארגנות חדשה של נשאי HIV בישראל

קבוצת נשאי HIV הקימה את "ארגון החיים עם HIV". המטרה: לדאוג לצרכי הקהילה החיובית ולעודד את החיוביים ליצור קהילה הדואגת לצרכיה, זכויותיה ויצוגה, בעצמה
World AIDS Day | Ted Drake | CC BY-ND 2.0
World AIDS DayTed DrakeCC BY-ND 2.0

קבוצה של א.נשים החיים עם נגיף ה-HIV הודיעו השבוע על הקמת התארגנות חדשה שתפעל לרווחתם של נשאי ונשאיות ה-HIV בישראל.

העמותה החדשה, הנושאת את השם “ארגון החיים עם HIV” ומורכבת כולה מאנשים חיוביים לנגיף, שמה לה למטרה לייצג את ציבור החיים עם הנגיף בישראל, לדאוג למעמדם, זכויותיהם ורווחתם, למנוע אפליה כנגדם וליצור קהילה תומכת של “חיוביים למען חיוביים”.

“בזכות התקדמות הטיפול התרופתי, HIV היא כיום מחלה כרונית”, מסבירים בהתארגנות, “נשאים המגיבים היטב לטיפול התרופתי הופכים לאנדיטקטבל ובעצם אינם יכולים להדביק אחרים. בכל זאת, הם סובלים מאפליה, דעות קדומות ואף נידוי. HIV היא כיום קודם כל מחלה חברתית. ההתארגנות החדשה קמה על מנת לדאוג לצרכי הקהילה החיובית שנותרו ללא מענה ועל מנת לעודד את החיוביים ליצור קהילה הדואגת לצרכיה, זכויותיה ויצוגה, בעצמה”.

מאה וחמישים אנשים החיים עם HIV, ממגזרים שונים, נרשמו כחברים בעמותה החדשה המבקשת לפעול למען כעשרת אלפים נשאים בישראל. בין שמונת מייסדי העמותה: אבינוף פרומר, מי שייסד ועמד בראש “בלה דואגת” (זרוע ההסברה לקהילה הגאה של הוועד למלחמה באיידס) ואיש התקשורת חגי אייד שמונה לדובר ההתארגנות החדשה. עוד בין חברי ההתארגנות פטריק לוי, מראשוני המאבק באיידס בישראל.

מדובר בארגון נשאים ראשון מסוגו בארץ אך המקבילות לו בעולם רבות. וכמו דומיה בעולם, גם ההתארגנות הישראלית שואפת לעבוד בתאום ובשיתוף ארגונים עם מטרות דומות, בארץ ובעולם.

“ארגון החיים עם HIV” קיבל את ברכת החברה הישראלית לרפואת איידס (איגוד רופאי HIV/איידס), אגודת הלהט”ב הודיע כי תתמוך בהתארגנות החדשה, גם חבר מועצת העיר תל אביב – יפו איתי פנקס ברך על הקמת העמותה והודיע כי יסייע לה ככל שידרש. העמותה החדשה מתכוונת להצטרף ל”אגודה לזכויות החולה בישראל” ולהיכלל כחברה ב-UNAIDS, ארגון גג בינלאומי לתחום.

ד”ר יובל לבנת, מנכ”ל הוועד למלחמה באיידס מסר: “אנו שמחים על כל פעילות שתקדם את רווחת האנשים שחיים עם HIV. אנו נמשיך את פעילותנו מזה שלושה עשורים למניעת הדבקות ב- HIV ולקידום הזכויות והאינטרסים של כלל נשאי ה- HIV במדינת ישראל – גברים ונשים, להט”בים וסטרייטים, עולים חדשים, מבקשי מקלט ועוד”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

בחודש הבא תקיים ההתארגנות את כנס היסוד של “ארגון החיים עם HIV”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן