fbpx

הקרנות מיוחדות לסרט עטור הפרסים “היורשות”

הדרמה הלהט"בית עטורת הפרסים "היורשות", נציגת פרגוואי לאוסקר 2019, מגיעה לסדרת הקרנות מצומצמות בישראל לקראת | כרטיסים בהנחה לקוראי וודג'
היורשות
באדיבות TLVfest

מדי שנה מפיץ פסטיבל הקולנוע הגאה סרטי קולנוע איכותיים שסביר להניח שלא היו מגיעים למסך הקולנוע בישראל בלעדיו. יצירות כגון “הפצע”, הנציג של דרום אפריקה לאוסקר 2018, “מרחוק” זוכה פרס אריה הזהב והנציג של ונצואלה לאוסקר, ו”ויוה” הנציג של אירלנד לאוסקר, הובאו לישראל על ידי הפסטיבל וזכו להצלחה רבה בישראל.

המגמה של ייבוא קולנוע להט”בי בינלאומי לישראל נמשכת, עם סדרת הקרנות לסרט “היורשות”, הנציג של פרגוואי לאוסקר 2019, המציג דרמה שבמרכזה דמויות נשיות המתמודדות עם המציאות הכלכלית והחברתית הלא פשוטה בפרגוואי, בהחלט סיפור שנדיר לראות על גבי המסך הגדול.

צ’לה וצ’יקיטה חיות כבר שנים ביחד. במשך הזמן הן הפכו להיות מתואמות בכל דבר. צ’יקיטה המוחצנת והאסרטיבית מנהלת את חייהן ביד רמה, ואילו צ’לה מעדיפה לבלות את היום ליד כן הציור שלה. קשיים כלכליים וחוב שהולך ותופח מחייבים אותן למכור את הרהיטים היקרים שלהן, שכל אחד מהם הוא מזכרת אהובה. כאשר צ’יקיטה נשלחת לכלא בעקבות החוב, צ’לה נותרת ברשות עצמה, לראשונה מזה שנים. היא מחליטה להשתמש ברכב האספנות שברשותן כדי לספק שירות הסעות לגברות המבוגרות והעשירות בשכונה. בדרך למשחק קלפים של אותן נשים היא פוגשת את אנג’י הצעירה ומלאת החיים. לראשונה בחייה צ’לה מתחילה לגלות מחדש את הרצונות שלה.

“היורשות” הוא דרמה אינטימית עשויה בקפידה ביד האמן של הבמאי מרסלו מרטינסי. בזכות משחק מעולה של כל צוות השחקניות המבריק, הכולל את אנה ברון, מרגריטה ירון ואנה איבנובה, מרטינסי מקלף את השכבות השונות מהגיבורות שלו עד לליבתן, ובמקביל מפרק את המעמדות החברתיים השונים ויוצר תמונה עכשווית ומורכבת של פרגוואי. ברקע מתאר מרטינסי לא מעט מעגלים חברתיים שונים של נשים בפרגוואי – מבט קצר על הקהילה הלסבית, נשים זקנות בחברה הגבוהה וגם מבט על צד מרוחק ועני יותר של החברה.

ויש גם נקודה ישראלית: השיר Recuerdos De Ypacarai בביצועם של מאיה בלזיצמן ומתן אפרת הוא השיר שנועל את הסרט.

מאז בכורתו העולמית בפסטיבל ברלין 2018 הספיק הסרט לקטוף מעל 20 פרסים בינלאומיים חשובים ביניהם: 3 פרסים בפסטיבל ברלין 2018, פרס דוב הכסף למבט חדש על אמנות הקולנוע ולשחקנית הטובה ביותר וכן פרס הסרט הטוב ביותר מטעם איגוד מבקרי הקולנוע הבינלאומיים ובפסטיבלי קולנוע בינלאומיים באתונה, אמסטרדם, סידני וטרנסילבניה, וכן ציון לשבח לבימוי בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בסיאטל

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

הסרט יוצג בסדרת הקרנות מצומצמת בסינמטק תל אביב, החל מיום חמישי ה-15 בנובמבר. קוראי וודג’ נהנים מכרטיס מוזל במחיר 30 ש”ח – קוד הנחה “גיליסט”. רכישת כרטיסים באתר סינמטק תל אביב או בטלפון 03-6060800 שלוחה 9.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן