fbpx

הקהילה הגאה בישראל מתגייסת לתמיכה בלהט”בים בצ’צ’ניה

מאות א.נשים השתתפו במפגני המחאה נגד שלטונות רוסיה וצ'צ'ניה והתמיכה בלהט"בים הנרדפים בצ'צ'ניה. ארגוני הקהילה בישראל שיגרו דרישה לראש הממשלה להפגין מחוייבות לקהילה הנמצאת במצוקה
הפגנהצצניה2 (2)

מאות א.נשים השתתפו בהפגנת המחאה שהתקיימה ביום שישי בבוקר מול שגרירות רוסיה ברחוב הירקון בתל אביב.

המפגינים, חברי הקהילה הגאה בישראל ותומכיה, הניפו דגלי גאווה ושלטים שנועדו לעורר את דעת הציבור להשמדה המתחוללת בצ’צ’ניה עם משפטים כמו “עוצרות את הרדיפה”, ו-“סטרייטים, מה תגידו לילדים שלכם, שלא ידעתם?”

ההפגנה, שאורגנה על ידי האגודה מען הלהט”ב, היא חלק מתוך פעולות שמבצעת האגודה במספר ערוצים מקבילים במטרה להעלות את המודעות לנעשה בצ’צ’נה ולסייע לקהילה הלהט”בית באזור. בהמשך מתכננים באגודה תיאום וקיום רצף הפגנות ברחבי העולם.

“אנו קוראים להתערבות מיידית של רוסיה בנעשה כדי להפסיק את המהלך העכור הזה”, אמרו המארגנים, “אנו יודעים כי ביכולת הנשיא פוטין לעצור את שמתרחש בצ’צ’ניה, אם רק ירצה בכך. אנו קוראים לאומות העולם לקלוט את מעט הפליטים הצ’צ’ניים המתדפקים על דלתם. בשבילם, חזרה משמעה מוות בטוח”.


לאחר ההפגנה התקיימה מסיבה מחאתית בחוף הילטון בת”א, בשיאה יצרו כ-300 רוחצים את המשולש הורוד, סמל המאבק המבוסס על הטלאי הורוד בו סומנו הומוסקסואלים במחנות הריכוז של גרמניה הנאצית.

בנוסף קיימו מארגני המסיבה, עמוד הפיסבוק משפחת אין גבול ועומר נחמני, ממקימים גאוה כחול לבן”, התרמה בחוף. הכסף שגוייס יועבר דרך האגודה למען הלהט”ב אל ארגון להט”בי ברוסיה המסייע ללהט”בים הצ’צ’ניים להמלט ממדינתם.

החובה המוסרית שלא להסיט את המבט ולשתוק

בבוקר ההפגנה שלחו ארגוני הקהילה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קראו לו לגנות את המעשים ולפעול יחד עם מדינות נוספות במישור הבינלאומי נגד מעשי הרדיפה.

“בטקס שנערך ב”יד ושם” בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה התייחסת לעובדה ההיסטורית שבעלות הברית ידעו על ההשמדה ההמונית של היהודים כבר בשנת 1942, אך לא פעלו להפסקתה”, נכתב במכתב, “75 שנים מאז, חל עלינו ועל מדינת ישראל יותר מתמיד הציווי המוסרי, אשר נצרב בטרגדיית השואה – “לא תעמוד על דם רעך!”. 75 שנים מאז, ואחינו ואחיותינו לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג’נדרים ברחבי העולם עדיין נרדפים, מעונים, מושפלים ונרצחים באכזריות. עלינו ועליך כראש ממשלת ישראל ושר החוץ, מוטלת החובה המוסרית שלא להסיט את המבט ולשתוק, ולעשות כל שביכולתנו על מנת להפסיק מעשי רצח מתועבים כנגד עמים, קבוצות ואוכלוסיות מיעוטים, בהם גם להט”בים.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

הדיווחים על פעולות השלטונות הצ’צ’ניים אומתו על ידי ארגוני זכויות אדם. ממשלות בריטניה, ארצות הברית וגרמניה וכן האיחוד האירופי כבר גינו את המעשים והחלו לפעול במישור הדיפלומטי. עם זאת, ממשלת ישראל טרם הביעה את עמדתה בעניין. אנו קוראים לך, ראש הממשלה ושר החוץ, לעשות כל שביכולתך על מנת לגנות את המעשים, לקרוא לחקירה מידית ולהתערבות של הקהילה הבינלאומית, ולפעול יחד עם מדינות נוספות במישור הבינלאומי ובכל פורום אפשרי, על מנת להביא להפסקה מיידית של מעשי הרדיפה, העינוים והטבח כנגד אחינו הנרדפים בצ’צ’ניה. פעמים רבות, לרבות על דוכן הנואמים בעצרת הכללית של האו”ם, התייחסת לקהילה הגאה כדוגמה לפתיחות של החברה הישראלית ולמחויבות שלה לזכויות אדם. אנו קוראים לך להפגין מחויבות זו גם כעת, בעתות צרה ומצוקה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Moran magal הגב

    Stop this shit.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן