fbpx

הקבוצות החברתיות שוטפות את הארץ

נמאס לך מפרצופים עם פילטרים? זה הזמן לצאת מהאפליקציות ולפגוש אנשים אמיתיים בכל אחד מעשרות הקבוצות החברתיות הפרושות ברחבי הארץ, מתל חי בצפון ועד באר שבע בדרום
telhai

“אין כבר איפה להכיר בנות”, “לא מתחברת לכל האפליקציות האלה”, “למה כבר אי אפשר להכיר בחור נורמלי שלא מבעד לענני העשן של המסיבה?”. המשפטים האלו מוכרים לכם? קח תרמיל, קחי מקל, ובואו נטייל בארץ ישראל. מערכת וודג’ לוקחת אתכן לסיור ברחבי הארץ וסוקרת בפניכן את שלל הקבוצות החברתיות העומדות בפני אנשים שכבר עברו את גיל איגי.

צפון

חשבתם שהצפון זה רק גלידה פיצוץ במקדונלדס של צומת גולני, או לחטוף כנאפה על הדרך? אנחנו שמחות לבשר לכן, שבנוסף לאוריאו מרוסק וקדאיף מסוכר (שכבודם במקומם מונח, ללא צל של ספק!), תוכלו למצוא באיזור הצפון גם לא מעט פעילות חברתית.

את הטיול שלנו אנו מתחילות בצפון הרחוק, כ-5 דק’ מגבול לבנון. בקצה הצפוני ביותר של המפה תוכלו לראות את פעילותה הענפה של האחווה הגאה במכללת תל חי, שמלבד המפגשים הדו שבועיים שלה גם חובקת ליין מסיבות מרשים בשם “יאחתי”.

האחווה הגאה בתל חי חולשת למעשה על כל איזור הגליל ומהווה פתרון חברתי לכל מי שמחשיב את “חדרה” במרכז הארץ.  בפעילויות של האחווה הגאה בתל חי ובפזורה – תוכלו לפגוש סטודנטים וסטודנטים של החיים (כלומר, כולנו), ולדבר על ענייני דיומא- כמו הומופוביה מופנמת, פמניזם, אקטיביזם, ושאר ארונות.

“האחווה הגאה בתל חי פועלת כבר מספר שנים”, מספרת מור צור, רכזת איזור צפון של האחווה הסטודנטיאלית הגאה וסטודנטית בתל חי בעצמה, “יוצרת פעילות ומקום מפגש לסטודנטים להט”בים בגליל העליון והיא המסגרת היחידה לבוגרים להטבים באזור. בנוסף פועלת האחווה בקמפוס לניראות להט”בית, סובלנות וקבלה”.

בנסיעה חורפית דרומה על כביש 90, נוכל להגיע תוך שעה קלה לנופיה המרשימים של הכנרת, ובצידה הדרומי חדות העין יבחינו באחווה חדשה שצצה לה בין פרחי הבר, לאחר ארוחת בוקר קלה על שולחנות קק”ל, נפנה מערבה ושם באיזור חיפה נקיים תצפית על האיזור המפותח ביותר בצפון, רוחש פעילות להטב”ית בכל ימות השבוע.

בדרכנו לבירת הגאווה של הצפון, מוזמנים להסתכל מהחלונות שלכם בעת שאנו חולפות על פניהן של האחוות הגאות במכללת אורנים ובטכניון.

חברי האחוה הגאה בטכניון

מלבד לקדם בימים אלו פרוייקט לשימור ההיסטוריה החיפאית הגאה, הקהילה המקומית מפעילה לו”ז אירועים ענף וגדוש בבית הקהילות בעיר. בבית פועלות שתי קבוצות חברתיות לגברים, קבוצה חברתית לנשים, קבוצת תמיכה לנשים בוגרות בתהליך יציאה מהארון וקבוצה לא.נשים על הקשת הטרנסית. כמו כן צפויות להיפתח בתקופה הקרובה גם קבוצת גברים לגילאי 60+ וקבוצה לנשים חיפאיות בוגרות.

“אנחנו מקיימים מספר מגוון של קבוצות חברתיות לקהילה הבוגרת שלנו במטרה לקדם הכרות בין אישית, תחושת שייכות ופיתוח הקהילות הגאות בעיר”, מסביר ארנון אלוש, מנהל בית הקהילות בחיפה, “כל מנחי הקבוצות הם מתנדבים.ות מחיפה הרואים.ות את החשיבות במענה חברתי לקהילה הבוגרת בעיר ומקבלים הדרכה מקצועית כדי לתת את ההנחיה המקצועית ביותר”.

לאחר סיבוב זריז בחנות המזכרות של הפרוייקט החיפאי נמשיך בדרכנו לעיר שלאחרונה אף הוכרזה כעיר הבירה של ישראל כולה.

ירושלים

ירושלים של זהב, ושל נחושת ושל… גייז, מסתבר. “באנה”, “ארון עתיק”, “באשרת”, “קשורימות”, “טרנסמינינג” – לא, לא מדובר ברעיונות לשמות המבצעים הצבאים הבאים של ממשלת ישראל, אלא בשמות הקבוצות החברתיות שמפעיל הבית הפתוח בירושלים.
נראה כי אם אתה להט”ב ירושלמי המחפש מענה חברתי – אתה בהחלט במקום הנכון. קבוצות לנשים, גברים, ילדים ממשפחות הקשת, טרנס*, חובבי משחקי קופסא, כתיבה קווירית יוצרת, דוברי עברית, אנגלית, וערבית – כולם יכולים למצוא את הקבוצה המתאימה להם ולקחת חלק במפגשים.

עוד בולטת על גבי נוף האבנים המסותתות- הינה האחווה הירושלמית הגאה, שמארגנת שלל אירועים בקמפוס הר צופים, גבעת רם, ובצלאל, ואף לוקחת חלק פעיל בחיי הלילה הירושלמים – עם ליין ה”נאש דידן” וה”ושתי”, ואם אתה רוצה למצוא רופא חתיך להכיר להורים, כנראה שכדאי לך לקפוץ למפגשים של האחווה הגאה בהדסה עין כרם.

ובחזרה לאוטובוס הקסמים שלנו, תחגרו חגורות כי גב’ פריזל על ההגה ואנחנו דוהרות לנו לכיוון המדבר. ציפיתן למצוא פה שממת אל-חוט, דיבורים כמו חול ואין עם מי לאכול? you cant be more wrong

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

דרום

עמותת בית גאה בבאר שבע” נותנת מענה לקהילה הגאה בדרום כולו, הן מבחינת חיי חברה ויצירת קהילה והן מבחינת אקטיביזם חברתי ופוליטי.

“אנו רואות בקבוצות השונות של הבית חלק מרכזי ביצירת המציאות החדשה באזור הדרום”, מסביר אור ארז, דובר הבית הגאה, “בה כל אחת ואחד מאיתנו, מכל גווני הקהילה, יכול.ה למצוא את המקום הנוח ביותר להצטרף לחוג חברתי אוהב, להשתתף בדיונים רעיוניים ולנהל מאבקים חברתיים שנוגעים אליו.ה באופן ספציפי וכלל קהילתי”.

פעילות סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון

בבית פועלות קבוצת סגול המיתולוגית, קבוצת הנשים, קבוצה טרנסית, קבוצת הקשת הסרוגה לדתיות ודתיים להט”ב, פעילות ילדים למשפחות להט”ב וקבוצת תיאטרון בשיתוף תיאטרון גודמן. כמו כן מפעיל הבית גם מערך שירות פסיכוסוציאלי בתמיכת עיריית באר שבע ואגודת הלהט”ב, ואף מנהל מערך חינוך לבתי הספר התיכוניים באזור הדרום.

אחרי שנתנו קפיצה זריזה גם לאחווה הגאה בבן גוריון, דפקנו צייסר בביאליק 26, ועשינו סלפי עם גמל (מה, חובה…), אנחנו ממשיכות בסיור שלנו ועולות צפונה לכיוון מרכז הארץ. כן כן, גם שם יש להט”ב, אל תדאגו.

מרכז

בדרכנו למרכז, במקביל לעצירת שירותים + טילון פקאן בגודל לא סביר, נוכל לראות מבעד לחלונות את האחווה הגאה בפקולטה לחקלאות ברחובות, והאחווה במכללה למנהל.

עם הכניסה לתל אביב מכיוון דרום – כבר נוכל להבחין בשינוי הנוף, ונעצור לעצירת קפה וכנאפה ביפו, ונזכה לאירוח חם מהילה אסיה, מנחת האחווה באקדמית ת”א יפו שתראה לנו את האיזור הפורח.

“המכללה האקדמית ת”א יפו ממוקמת בלב יפו, וכוללת בתוכה מגוון חברתי של סטודנטימות. ככזו, לאחווה בתוכה יש הזדמנות ליצור פסיפס קהילתי מהמם, שמצליח להכיל בו קולות שונים ולקדם הלך רוח להטב”י, פמניסטי, הומני, שוויוני, מקבל וקורא לפעולה”.

הקבוצה, כמו שאר קבוצות האחווה הסטודנטיאלית הגאה, מקיימות מפגשים אחת לשבועיים ובנוסף מארגנות מפגשים פתוחים לקהל הרחב שמטרתם הגברת הניראות, ויצירת שיח סביב נושאים להט”בים שונים. אחוות נוספות הפועלות באיזור המרכז הינן האחווה בבית ברל, האחווה בבינתחומי בהרצליה, ובסמינר הקיבוצים.

אם הנכם נמנים על הציבור הדתי, סביר להניח שלא תרצו לסיים את הטיול שלנו לפני שקפצתם לביקור באחוות הגאות באוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת אריאל – שם מקיימים מפגשים המותאמים לקהל זה.

“אנחנו באחווה הגאה באוניברסיטת בר אילן מאמינים שהקהילה הגאה היא חלק אינטגרלי מהקהילה הדתית, והקהילה הדתית היא חלק אינטגרלי מהקהילה הגאה”, מספרת יעל אייזיקס, מנחת האחווה הגאה בבר אילן “יש אצלנו לא מעט חברים דתיים ו/או שמרנים, שלא חושבים שיש סתירה בין הזהות הדתית לזהות הגאה שלהם, וההבנה הזאת מכה גלים דווקא מתוך מעוז השמרנות האקדמית. רוב הסגל האקדמי בבר אילן תומך באחווה הגאה ובמטרות שלה, כולל לא מעט אנשים דתיים. הנראות שלנו בקמפוס יוצרת שינוי אדיר בחברה הישראלית דווקא במקומות שהשינוי בהם יותר איטי ומורכב. אם באתם או באתן לבר אילן ואתם.ן חלק מהקהילה הגאה, אני בטוחה שהאחווה הגאה תהווה עבורכם בית חברתי, ומקום להתפתח ולפעול ממנו”.

מפגש חברתי ברחובות

את הסיור שלנו נסיים בנקודת השיא החברתית של תל אביב – המרכז הגאה. המרכז מפעיל מגוון קבוצות חברתיות, לנשים, לגברים, לא-מיניים, ביסקואלים, א.נשים לקראת הורות, נשים רוסיות, קשת הזהב ושלל קבוצות נוספות שקצרה היריעה מלהכיל.

במקביל לפעילויות חברתיות כמו ערב משחקי קופסא, ומופעי תרבות שונים, מעניק המרכז גם מענה תמיכתי ושירות פסיכו-סוציאלי ומקיים פעילויות ייחודיות לילדים בצוציגן. סביר להניח שבכל ערב שתגיעו לשם תמצאו מה לעשות, מוזמנים לעקוב אחרי האירועים באתר של המרכז.

אז פעם הבאה שחברה שלכן אומרת שאין לה איפה להכיר – תשלחו לה את הכתבה הזו, סבבה?


רוצים לדעת היכן הקבוצות החברתיות הקרובות לביתכם נפגשות? כנסו ללוח הארועים 

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אורית הגב

    ירדה לי מעגל חברתי מעטניינת להישתתף / וגם לצרף אותי לקבוצות יוצאפ לעידכונים ,,😭😭🤞🤞

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן