fbpx

הספריה הגאה הראשונה בישראל

בשבוע הבא יושק בספריית מגדל שלום "האוסף הגאה", הכולל מאות כותרים, מקוריים ומתורגמים, של ספרות להט"בית
Books | Maurizio | CC BY-NC-ND 2.0
BooksMaurizioCC BY-NC-ND 2.0

ספרות להט”בית תופסת יותר ויותר מקום על מדף הספרים שלנו. בכל שנה יוצאים עוד ועוד ספרים להט”בים, ואל ספרי השירה החתרניים שעסקו באהבה בין שני גברים או שתי נשים, התווספו רומנים רומנטיים ואפילו ספרי ילדים, מקוריים ומתורגמים.

לקראת חודש הגאווה, יושק בשבוע הבא את “האוסף הגאה” הראשון בישראל. פרויקט של מחלקת הספריות בעיריית תל אביב-יפו בשיתוף המרכז הגאה והאגודה למען הלהט”ב.

האוסף, שהוא למעשה אגף מיוחד לספרות גאה בספריית מגדל-שלום, כולל נכון להיום 230 ספרים בעברית, 350 באנגלית ו-125 גליונות כתבי עת, העוסקים בנושאים להט”בים ומשקפים את חיי הקהילה הגאה.

“החשיבות העיקרית של אוסף גאה כאוסף ייחודי בספרייה ציבורית היא מתן גישה פשוטה ועצמאית לספרות יפה, ספרות ילדים, ספרי עיון וכד’ לכל מתעניין, במיוחד לבני נוער בתקופה שבה הם מגבשים את זהותם המינית”, מסבירה מרים פוזנר, מנהלת מחלקת הספריות בעיריית תל אביב יפו, “האוסף הגאה מוצג במדפים נפרדים בספריית מגדל שלום, כך שאין צורך למשתמש להזדהות כבעל עניין בנושא על מנת למצוא את הספר המתאים. אך בנוסף לבני נוער כאלה אנו מזמינים את תושבי תל אביב – יפו מקהילת הלהט”בים, הורים ללהט”בים, להט”בים שהם הורים, מורים בבתי ספר וחברים של להט”בים – להיות מנויים בספרייה ולשאול ספרים למבוגרים ולילדים, בעברית ובאנגלית, לקריאת פנאי ולעיון ולמידה, והכל תחת הכותרת ” ספרות גאה”.

לכבוד השקת האוסף יתקיימו שני ארועים: אירוע השקה ביום ראשון 29.5 (19:00) בו יופיע השחקן יוסי צברי עם “סטנדאפ קווירי חושני”. יום לאחר מכן (שני, 30.5) בשעה 17:00 תתקיים במקום שעת סיפור עם חזי כהן מתיאטרון בובות קיפוד שיציג את “שלושה לטנגו” ע”פ ספרו של ג’סטין ריצ’רדסון המתאר משפחה חד מינית של פינגווינים בגן החיות של ניו יורק.

לא במקרה נבחר ספר ילדים לאירוע ההשקה של הספרייה הגאה. תהליך הקבלה של הספרות הלהט”בית אל המיינסטרים הוא מהיר במיוחד, כאשר את הדרך אל לב המיינסטרים סוללים ספרי הילדים. בשנה שעברה אימצה עיריית ראשון לציון את היוזמה של שימי שרון, פעיל קהילתי בעיר, להכניס ספרי ילדים להט”בים אל גני הילדים. גם במגזר הפרטי ספרי הילדים זוכים להצלחה רבה, עם עשרות ספרי ילדים מקוריים העוסקים בנושאים להט”בים שפורסמו בשנים האחרונות.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

אחת ההצלחות היא ‘הסיפור על תכלת הצב ועל ילד מחמד’ ספר הילדים הראשון בארץ עם שתי אמהות, שמכר קרוב ל-1000 עותקים. הסופרת תהילה גולדברג, שכתבה את הספר, מריצה בימם אלו קמפיין מימון המונים לגיוס כסף להדפסת מהדורה נוספת.
“הבשורה שתכלת הצב מביא, מעבר להיותו ספר הילדים העברי הראשון שגיבוריו חיים עם שתי אמהות, היא שבשונה משאר ספרות הילדים הגאה הקיימת בארץ ובעולם, מבנה המשפחה החד מינית איננו מרכז העלילה אלא חלק מהרקע”, מסבירה גולדברג, “כפי שהמציאות הזו היא פשוט חלק מחייהם של ילדות וילדים רבים, ובכך מאפשר לילדים ממשפחות עם מבנה דומה סופסוף דמויות להזדהות איתן”.

תכלת הצב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. אני ספרתי הגב

    הפעם החמישית, לפחות

  2. גדי בר עוז הגב

    בשבוע שעבר יצא ספר ילדים חדש מאת יעל בן ברוך ואיורים של אונה סמורגונסקי המספר את סיפורו של עמר, ילד מאומץ על ידי גידי וערן. ספר מקסים.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן