fbpx

הנישואים הגאים מגיעים לטיוואן?

מבול הצעות החוק בנושא, יחד עם תמיכתה של נשיאת המדינה, הופכים את הנישואים הגאים בטיוואן לקרובים מתמיד. "נהפוך למודל למדינות יבשת אסיה"
Taiwan |  Louis | CC BY-NC-ND 2.0
TaiwanLouisCC BY-NC-ND 2.0

בימים אלו דן הפרלמנט הטיוואני בלא פחות משלוש הצעות חוק העוסקות בשוויון בנישואין, הראשונה שבהן צפויה לעלות להצבעה כבר בחודשים הקרובים. במידה ותאושר אחת מהצעות החוק, תהפוך טיוואן למדינה הראשונה באסיה המאפשרת נישואים בין בני זוג מאותו המין.

לשינוי הצפוי בטיוואן אחראים מספר גורמים: הראשון הוא בחירתה של  הנשיאה אישה הראשונה, צאי אינג-ון, התומכת בנישואים גאים. הגורם השני הוא מוכנותם המסתמנת של אזרחי המדינה לתמוך בנושא – על פי הסקרים של ארגוני זכויות הלהט”ב במדינה, נישואים גאים זוכים לתמיכה של 55% בקרב כלל האוכלוסיה, וקרוב ל- 80% תמיכה בקרב הצעירים הטיוואנים בגילאים 20-29.

גם לדת יש חלק בכך. מרבית אזרחי טיוואן, המונה 23 מיליון תושבים, מאמינים בבודהיזם ובזרמי דת סיניים מסורתיים, אשר אינם מביעים עמדה לגבי נישואים חד מיניים או נטייה מינית בכללותה, בניגוד לנצרות והיהדות, האוסרות זאת.

יהפכו לנטל על רשויות הרווחה

למרות ההכרה והקבלה של יחסים חד מיניים, שהתגברה בטיוואן במהלך שנות התשעים בתמיכתה של התנועה הפמיניסטית המבוססת במדינה, נישואים חד מיניים עדיין צריכים לעבור את המכשולים התרבותיים המתבססים על תפקידי המגדר ועל התרבות המקדשת נישואים לשם הבאת ילדים לעולם.

המתנגדים לנישואים גאים במדינה בונים את התנגדותם על טיעונים סוציאליים. לדבריהם, מותו של אחד מבני הזוג יהפוך את בן / בת הזוג שנותרו בחיים לנטל על מערכת הרווחה, מכיוון שלרוב הזוגות הגאים לא יהיו ילדים שיוכלו לטפל בהורה שנשאר לבד לעת זקנה. עוד טוענים המתנגדים כי אלו שכן יביאו ילדים לעולם, ילדיהם עשויים לסבול מקשיי חיברות עם ילדים ממשפחות יותר מיינסטרימיות.

במידה ואכן יאושר החוק, תהפוך טיוואן למדינה הראשונה באסיה המאפשרת נישואים גאים, תואר מכובד ומחייב ביבשת בה 23 מדינות עדיין מחזיקות חוקים האוסרים יחסים חד מיניים, כאשר ב-5 מתוכן אף מונהג עונש מוות.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן