fbpx

המרכז הגאה בת”א ישופץ בעלות של 20 מיליון ש”ח

לאחר עשור של פעילות, יעבור המרכז הגאה בתל אביב שיפוץ מסיבי שיכלול הוספת קומות ואולם אירועים | "המרכז הגאה הפך לפנים של הקהילה, ההתחדשות וההתרחבות, זה חלק מהמציאות שלנו"
הדמיית המרכז הגאה
הדמיית בניין המרכז הגאה (צילום: Go-arch גריל אופנהיים אדריכלים)

עיריית תל אביב-יפו תחל בשבועות הקרובים בשיפוץ ובנייה מחדש של בניין המרכז הגאה בגן מאיר.

על פי התכנית, שנחשפה לראשונה באתר ynet, יוספו למבנה שתי קומות חדשות, אולם אירועים בקומה העליונה והוספת חדרי כיתות ומשרדים.

עלות השיפוץ נאמדת ב-20 מיליון שקל, והוא צפוי להימשך שנתיים, במהלכן יועברו הפעילויות השונות למרכזים קהילתיים אחרים בעיר.

“כשהייתי יו”ר הקהילה המרכז הזה שימש בעיקר למשרדים, אבל היום יש ביקוש לפעילויות מגוונות יותר ופנאי”, הסביר חבר מועצת העיר איתי פנקס-ארד, “בגלל שהכוח הפוליטי של הקהילה עלה ויותר אנשים יוצאים היום מהארון – הבנו שצריך לעשות את השינוי הזה בהקדם. כולם מגיעים למרכז, גם אחרי אירועים טובים וגם אחרי אירועים רעים, כי כאן זה הלב של הקהילה וחלון הראווה שלה”.

“המרכז הגאה הפך לפנים של הקהילה, ההתחדשות וההתרחבות הן חלק מהמציאות וההוויה שלנו”, אמר יניב ויצמן, חבר מועצת העיר ויועץ ראש העיר לענייני הקהילה הגאה, “השנה הפעילות מוקדשת ללהט”בים הקשישים וזה מסמן שאנחנו זוכרים את העבר ומצד שני נמצאים עם הפנים קדימה להתחדשות”.

המרכז הגאה הוקם בשנת 2008 ביוזמתו של איתי פנקס, בעקבות סקר שנערך בשנת 2004 לאיתור צרכיה של הקהילה הגאה. ממצאי הסקר העלו שישה תחומי פעילות שקיבלו ביטוי הלכה למעשה במרכז הגאה: תרבות גאה, מרכז חברתי, העצמת ארגוני קהילה, שירותי תמיכה (תמיכה נפשית וייעוץ משפטי ובריאותי), השכלה ופנאי.

פעילות המרכז הגאה כוללת אירועי חברה ופעילות העשרה פנאי. במרכז ישנו אולם תיאטרון בו מועלות הצגות של קבוצות תאטרון גאות שונות הפועלות במרכז. כמו כן פועלת במרכז הגאה מרפאה של שירותי בריאות כללית ומרכז בדיקות של הועד למלחמה באיידס.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן