fbpx

המורות והמורים הגאים מתאגדים – “ליצור שינוי של ממש עבור כלל ילדי ישראל”

למעלה ממאתיים מורות ומורים מכל רחבי הארץ הצטרפו לקבוצה החדשה, המבקשת לאגד את המורים הלהט"בים על מנת להשפיע על מערכים ותכנים, על חדרי מורים והשיח בהם ולהעניק מענה לתלמידים להט"בים | "אתן יודעות כמה כוח יש לנו בכיתות שלנו – בואו נהפוך אותו לשווה הרבה יותר מסכום חלקיו"
pencil-1365471_640
pixabay | cc0

בשבועות האחרונים החלו מורים ומורות חברי קהילת הלהט”ב להתאגד ולהכיר אלו את אלו באמצעות הרשתות החברתיות. לקבוצת הפייסבוק הסגורה “מורות ומורים גאות” הצטרפו כבר למעלה ממאתיים חברים מכל רחבי הארץ, ובפוסט ההיכרות שעלה בה, שמתפות המורות והמורים על התרגשותם מקיומה של הקבוצה.

ביום חמישי הקרוב יתכנסו במרכז הגאה בתל אביב מורות ומורים חברי קהילת הלהט”ב למפגש קהילתי ראשון, במטרה לשוחח על חוויותיהם כלהט”בים במערכת החינוך ולגבש את זירות פעילות הקבוצה בהמשך.

“די מהר גילינו שיש לא מעט כמונו”, מספרת חן עמרם, מיזומות ההתאגדות, “שכולנו עוסקות בשינוי חינוכי יפיפה כל יום, שלא מעט מאיתנו חוו קשיים בשל הזהות המינית-מגדרית שלנו בתוך מערכת החינוך ומבניה השונים, וחשוב יותר מכל – אנחנו המון.  רבות ורבים, מכל רחבי הארץ, בכל חדרי המורים ובכל הסוגים של בתי הספר. כדי להבין כמה כוח יש לנו, עלינו קודם כל להכיר זה את זה פנים אל פנים, לשמוע ולהשמיע את הקשיים והצרכים של הקהילה הספציפית הזו, וזה בדיוק מה שנעשה במרכז הגאה בחמישי”.

במפגש הקרוב יעסקו חברי הקהילה בשלב “מיפוי צרכים”, במהלכו יגבשו את זירות הפעילות ומוקדי ההתעסקות מתוך שיח ודיון משותף. בקרב יוזמי ההתאגדות ניכרת התרגשות גדולה לקראת תחילת הפעילות.

עמרם מסבירה כי לקהילה יוכלו להיווצר מספר ערוצי פעולה: “כהתאגדות עובדים חזקה, יש לנו אפשרות להבטיח את זכויותינו, לייצר לנו גב בחוק ובאכיפה. כהתאגדות חזקה במערכת החינוך, יכולה להיות לנו אפשרות להשפיע על השתלמויות, מערכים ותכנים, על חדרי מורים והשיח בהם, על דגשים מוסדיים ועל פעילויות הכשרה. ומעל הכל, כהתאגדות רוחבית וחזקה של נשות ואנשי חינוך, יש לנו אפשרות ליצור שינוי של ממש עבור כלל ילדי ישראל – תלמידות ותלמידי מערכת החינוך. נוכל להשפיע על מערכי שיעור ותכני לימוד, נוכל ליצור אסטרטגיות להטמעת תוכן להט”בי במערכת החינוך וליישם אותן גם יחד, נוכל ליצור תכניות מפגש ומרחב בטוח. בכל כיתה מוערכים כעשרה אחוז תלמידים להט”בים; כמורות ומורים גאים, נוכל לתת להם את המענה שלא היה לנו”.

חן עמרם | צילום:  Ziv Amar Photography

התאגדות המורות והמורים הלהט”ב מתרחשת על רקע תהליכים דומים נוספים בקהילה הגאה. בחודשים האחרונים חלה התעוררות פוליטית בקרב חברי קהילת הלהט”ב, דבר שהתבטא במיוחד בהפגנות חוק הפונדקאות ובמספר גבוה של מתמודדים להט”בים בבחירות לרשויות המקומיות, אשר זכו לליווי של האגודה למען הלהט”ב בישראל.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

“הבנו שאנחנו כוח גדול כשאנחנו מאוגדים ושאין סיבה שלא נתחיל להשתמש בו. הקהילה הלהט”בית היא חוצת מגזרים, מגדרים ומעמדות. כל התאגדות שלנו צופנת בתוכה פוטנציאל עצום לשינוי”, מסבירה עמרם בעיניים נרגשות וקוראת למורים ומורות חברי הקהילה: “אנחנו יכולות לשנות. מורים ומורות חברי קהילת הלהט”ב, אתן יודעות כמה כוח יש לנו בכיתות שלנו – בואו נהפוך אותו לשווה הרבה יותר מסכום חלקיו”.

מפגש מורים ומורות להט”ב | יום חמישי, 13.12, בשעה 17:30 | המרכז הגאה גן-מאיר תל אביב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אריאלה לייבל הגב

    אשמח מאוד לשתף פעולה ולהשתתף.
    בהצלחה!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן