fbpx

הכנסת דחתה את חוק הפונדקאות. ח”כ אוחנה ובן ארי תמכו בחוק בניגוד למשמעת הקואליציונית

הכנסת דחתה פעם נוספת את הצעת חוק הפונדקאות של ח"כ יעל גרמן. בעקבות הדיון הטיחה גרמן בשר הבריאות ליצמן: "גם בקרב האוכלוסיה שלך יש הומואים לסביות טרנסים, הם קיימים והם נורמליים ומגיע להם שהחוק הזה יעבור"
פונדקאות10.17

מליאת הכנסת דחתה היום בקריאה טרומית את הצעת חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד) (תיקון – הרחבת הזכאות להליכי נשיאת עוברים והרחבת ההגנה והשמירה על האם הנושאת), התשע”ו-2016 של חברת הכנסת יעל גרמן.

ח”כ יעל גרמן (יש עתיד), יוזמת הצעת החוק העלתה היום פעם נוספת להצבעה את הצעת “חוק הפונדקאות”. החוק נדחה ברוב של 46 מתנגדים מול 38 תומכים, כאשר בין התומכים ח”כ אמיר אוחנה וח”כ מירב בן ארי שהצביעו בעד החוק ובניגוד למשמעת הקואליציונית.

תומכים נוספים שהפתיעו בהצבעתם הם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שנכחו בהצבעה: ג’מעה אזברגה, איימן עודה ועאידה תומא סלימאן, שהצביעו בעד הצעת החוק.


הצעת החוק של גרמן מבקשת להרחיב את מעגל הזכאים להתקשר בהסכם לנשיאת עוברים (“פונדקאות”), כך שגם נשים וגברים בלא בני זוג וכן זוגות מאותו מין יוכלו לבצע את ההליך בישראל, תמורת תשלום. בנוסף מוצע שגברים יוכלו לקבל תרומת ביציות בישראל ולייבא ביציות מחו”ל לצורך ביצוע ההליך בישראל. עוד מוצע להרחיב את מעגל האימהות הנושאות הפוטנציאליות, ובצד זה להטיל מגבלות הנוגעות לשמירת בריאותן, ולהסמיך את השר למנות עובד סוציאלי לליוויין. מוצע להגביל את הסך המירבי של כל התשלומים וכן להגביל את מספר הליכי הפונדקאות שהורים מיועדים יוכלו לבצע. מוצע לאפשר מתן צו הורות ללא תסקיר הורות.

גם בקרב האוכלוסיה שלך יש הומואים, טרנסים, ביסקסואלים ולסביות

שר הבריאות יעקב ליצמן השיב בשם הממשלה להצעת החוק, והאשים את גרמן בכך שהיא וסיעתה לא דאגו לקדם את החוק בזמן שהיו בממשלה, למרות שבפועל “יש עתיד” העבירה את החוק בקריאה ראשונה בשנת 2014.

“את לא העברת כלום”, אמר השר ליצמן בנאומו, “כשהיית שרה לא חוקקת שום דבר ועכשיו את נזכרת לחוקק? אני לא מוכן לקבל את הטפת המוסר. את לא יכולה להכריח אותי לקבל את החוקים שאת רוצה, כפי שאני רוצה להכריח אותך לקבל את מה שאני רוצה. יש חופש בדמוקרטיה. יש קואליציה. העם אמר את דברו. כל חצי שנה את באה ומעלה את אותם החוקים. לפני שנתיים לא הסכמת לזה למה את מעלה זאת עכשיו?”

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

בין השניים התפתח עימות חריף, לאחר שגרמן בחרה לעלות שוב לדוכן ולהגיב להתקפותיו: “כדאי מאוד שלפני שאתה עולה כאן לדוכן תלמד קצת את העובדות”, אמרה גרמן, “אנחנו העברנו כאן בקריאה ראשונה את חוק הפונדקאות כשהיינו בממשלה. אתה כשר הבריאות ממונה גם על הקהילה הגאה והורים יחידנים, גם בקרב האוכלוסיה שלך יש הומואים, טרנסים, ביסקסואלים ולסביות, הם קיימים והם נורמליים ומגיע להם שהחוק הזה יעבור. אתה עומד פה ואומר דברי שקר מה שמוכיח כמה אתה לא מתמצא. אתה מדבר על דמוקרטיה? דמוקרטיה זה הרוב! הרוב פה בכנסת בעד החוק אבל אתה מאלץ אותם להצביע נגד מצפונם. אני יודעת שיש כאן אנשים שרוצים להצביע בעד ולא ניתן להם בגלל משמעת קואליציונית. ואני רוצה לומר לך עוד משהו: אני לא אוותר, “יש עתיד” לא תוותר והבית הזה לא יוותר ובסופו של דבר הזכויות שמגיעות לקהילה הגאה יתקבלו ויאפשרו להם להביא ילדים ולהנשא עם בני זוגם ככלל האזרחים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן