fbpx

הכן כלבך לפרייד

הספירה לאחור התחילה ואיתה ההכנות למצעדי הגאווה. ספרית הכלבים ענבל ון קרפלד מציעה גם לכלבים שלכם לאמץ לוק גאה, בריא, נוח ומטפח
dulitel1

בחירת הנושא לארועי הגאווה מאחורינו וההכנות לפרייד לפנינו. אירועי תרבות ופסטיבלים, פאנלים והרצאות, תיירות ומסיבות, ותקווה לכמה שיותר מצעדים וכמה שיותר נראות בכל רחבי הארץ.

אל תתפלאו אם השנה גם ההולכים על ארבע יפתיעו בלוק גאה במיוחד, בזכות הטרנד החדש ששוטף את תל אביב ומציע תספורות אופנתיות וצבעוניות לכלבים וכלבות.

“creative grooming הוא תספורת אמנותית לכל גזע בשילוב צבעים ואלמנטים אמנותיים”, מסבירה ספרית הכלבים ענבל ון קרפלד ממספרת הכלבים ‘מיס דוליטל‘, “בתספורות מהסוג הזה נעשה שימוש  בצבעים יחודיים שאינם מזיקים לפרווה ויורדים לאחר מספר חפיפות. ניתן לעשות תספורות מיוחדות לפי גזע, ולפי בקשה”.

את קו העיצוב האומנותי המשלב צבעים עדינים ידודותיים לכלבים, הביאה ענבל לישראל מאסיה ומארה”ב, שם הוא קיים כבר 50 שנה.

“באסיה משתמשים בצבעים כתוספת לתספורות ולתצוגות אופנה בשילוב כלבים, ובארה”ב מתקיימים תחרויות אומנותיות של ספרי כלבים מרחבי ארה”ב”, מסבירה ענבל, “לפני 10 שנים היה לי ויז’ן להביא את האומנות הזאת לארץ, התחלתי לצבוע זנבות של כלבים ואוזניים, וכפות רגליים, ואז בער בי הצורך לנסוע ללמוד מאחד המומחים הגדולים בעולם. טסתי לתאילנד ושם למדתי אצל המאסטר ,
Sathit Suratphiphit בבית הספר starwood שבבנקוק תאילנד, שהוא מבכירי הספרים בעולם ואומן בנשמתו. חזרתי לארץ עם ידע מטורף, עשיתי סמינרים לספרי כלבים והיום מעל 50 מספרות עובדות בקו עיצובי המשלב צבעים”.

מישמיש, יורקשייר טרייר, Creative Grooming

במספרת ‘מיס דוליטל’ מספרת כלבים פרנדלית שצוותה מורכב כולו מנשות הקהילה, מתכוננים להעניק creative grooming לכל כלב או כלבה שיחפצו בכך, אך יחד עם זאת דואגים להדגיש כי טיפוח פרוות הכלב היא לא דבר שצריך להיעשות רק פעם בשנה.

“בעלי כלבים רבים נוהגים להגיע למספרה לקראת הקיץ כדי לספר את הכלב כדי שלא יהיה לו חם”, מסבירה ענבל, “אבל האמת היא שפרווה של כלבים זקוקה לטיפוח במשך כל ימות השנה. מצד שני, דווקא גילוח הכלב לפני הקיץ עלול להיות מסוכן כי הפרווה שומרת על עור הכלב מפני השמש”.

כדי לעשות לנו סדר בראש (ובפרווה) מציגה ענבל 5 מיתוסים הקשורים לטיפוח כלבים, ואת האמת שמאחוריהם.

כלב רוחצים אחת לחצי שנה

לא נכון. הטיפוח מכלב לכלב משתנה בהתאם לגזע ולסוג הפרווה.

לדוגמא – שיצו, מלטז ויורקשייר ניתן לרחוץ אחת לשבוע או שבועיים בשמפו איכותי המיועד לפרווה, שלאחריו יש לשים מרכך המיועד לכלבים בלבד, לייבש היטב ולהבריש. לעומת זאת את רוב הגזעים כגון גולדן רטריבר, פומרנייאן, פודל ומעורבים מומלץ לרחוץ אחת לשלושה שבועות עד חודש עם שמפו ומרכך.

חשוב לזכור לרחוץ את הכלב לפי ההוראות ולייבש את הכלב היטב עם פן ולהברישו כדי להמנע מקשרים

עוד בנושא:  מה הקשר בולבול על חולצה?

צריך לספר את הכלב רק בקיץ

לא נכון. ללא הברשה קבועה הפרווה של הכלב נהיית דחוסה, מלאת קשרים ורסטות ואז העור לא נושם ואז נהיה לכלב חם.
כלב צריך לטפח כל השנה אם זו תספורת ואם זה טיפוח.

התדירות של הטיפוח משתנה בהתאם לגזע. לדוגמא – שיצו, מלטז, יורקשייר טרייר, לאסה אפסו צריכים להגיע בתדירות של בין 4-6 שבועות לאורך כל השנה למספרה ואמורים לעבור הברשה יומיומית.

כלבי פומרניאן ושפיץ אמורים לעבור הברשה בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע. יש להקפיד להבריש גם את הפרווה התחתונה (הקרובה היותר לעור)

תגלחי לי את הכלב קצר, כי חם לו

לא נכון. הפרווה של הכלב שומרת על חום הגוף של הכלב, נכון, אבל היא גם מגינה על העור שלו מפני השמש ומפני הקור בחורף.
מומלץ לספר את הכלב כך שתשאר שכבת פרווה להגנה, ולא להשאיר אותו חשוף לפגעי מזג האויר. אם כן החלטתם לגלח את הכלב מאוד קצר, יש להמנע מחשיפה ממושכת לשמש ובחורף להלביש אותו בהתאם.

למספרה מגיעים רק בשביל גילוח

לא נכון. למספרה מגיעים גם בשביל טיפוח , אשר חשוב לבריאות הכלב ומוסיף חינניות לפרווה
מפחית משמעותית נשירה והכלב מרגיש טוב ומטופח.

מה כולל טיפוח? הוצאה של פרווה מתה (=מה שנושר בבית), התרת קשרים, רחצה בשמפו ומרכך מותאם לפרווה, ייבוש מהשורש, והברשה, גילוח איזורים היגייניים וכפות רגליים, גזירת ציפורניים ובישום / סרום ועבודת פינישים. הרבה פעמים טיפוח לוקח יותר זמן מאשר התספורת עצמה. אצל ספר כלבים מומחה התוצאה צריכה להיות מדהימה, אם הייתם מעבירים יד על הכלב הפרווה תרגיש כמו משי- רך ומבריק.

ג’וני הפומרניאן לאחר דילול פרווה.

כלב מספרים פעם ראשונה בגיל חצי שנה

לא נכון. מומלץ להביא כלב לראשונה למספרה בהיותו גור, לאחר החיסון השני, ולא יאוחר מגיל 3 חודשים על מנת להרגיל אותו מגיל צעיר למספרה, להקנות הרגלים של טיפוח נכון מגיל צעיר ולקבל תדרוך מספר הכלבים המקצועי כיצד לטפח את הכלב.
התספורת הראשונה נקראת תספורת גורים, בה הכלב מכיר את המספרה והספר/ית ומקבל יחס וטיפול מיוחד לגורים מלא באהבה וסבלנות על מנת להרגיל את הגור למגע ולמספרה ולספר/ית. בטיפול זה הספר מלמד את הבעלים של הגור כיצד לטפח ולהבריש בבית. תספורת זו כוללת הברשה, רחצה, ייבוש, גזירת ציפורנים, ניקוי אוזניים, גילוח איזורי אינטימיים וכפות רגליים, ופינישים.

גור פומרניאן בתספורת גורים ראשונה

*מומלץ להתייעץ עם ספר כלבים מומחה לגבי טיפוח של כל גזע וגזע.

Creative Grooming לפודל, בבית הספר הגבוה Starwoodcenter

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן