fbpx

הזוכים בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה 2019

במוצאי שבת ננעל פסטיבל הקולנוע הגאה ה-14 בטקס בטקס חלוקת פרסים לזוכים והזוכות בתחרויות הפסטיבל השונות | בין הזוכים הסרט הישראלי הקצר "מיני די.וי", הדרמה האוסטרית "NEVERLAND" והסרט התיעודי "פאביאנה"
Nevrland3

הפסטיבל הבינלאומי ה-14 לקולנוע גאה ננעל אתמול בטקס חלוקת פרסים, במסגרתו הוענקו פרסים לזוכים והזוכות במגוון תחרויות הפסטיבל – תחרות הנוער, תחרות הסרט הישראלי הקצר, תחרות קולנוע עלילתי, קולנוע תיעודי ופרס חביב הקהל.

בפרס הסרט הישראלי הקצר זכה הסרט “מיני די.וי” של הבמאי שאולי מלמד שייצג את הפסטיבל בתחרות ה IRIS בקרדיף שבה עומד הפרס על סך 30 אלף פאונד. כמו כן הוא יקבל פרס בשווי 3000 ₪ מטעם קרן הקולנוע. “מיני די. וי”, עוסק בנושאים כמו גילוי עצמי, תמימות וידידות. ונעשה בו שימוש יצירתי אותנטי של קטעי ארכיון אשר מוסיף מגע אישי.

בקטגוריה זאת הוענקו גם שני ציונים לשבח לקומדיה הלסבית “פעימות” של רחל גאוי ולדרמת הנעורים, “אמא שלך תאהב אותי” של עומר הראל.

מיני די.וי | צילום: יח”צ

פרס תחרות היצירה הצעירה הוענק ל“סודות היקום” סרטה של אוולין רוזנפלד ממגמת קולנוע – תיכון כפר הנוער עיינות. אלכס היא נערה בודדה ומבולבלת שמתקשה להבין את עצמה ואת העולם שלה. היא נקשרת לעופר, נערה מוחצנת וחברותית שרוצה לגלות את היקום וביחד הן מגלות את האמת על עצמן ואת הקשר שבין אהבה לסודות היקום.

פרס הסרט העלילתי הוענק לדרמה האוסטרית, NEVRLAND סרטו של גרגור שמידינגר,  סיפורו של נער ביישן עם התקפי חרדה הנסחף לתוך שרשרת אירועים סוריאליסטית ופסיכדלית.

ציון לשבח בקטגוריה הזאת הוענק לשלושה סרטים: הספרדי “כרמן ולולה” של הבמאית ארנטשה אצ’באריה, רומן אסור המתפתח בין שתי צעירות המורדות בחברה הצוענית השמרנית, “הזכרונות של גופי” האינדונזי של הבמאי גארין נגרוהו על ילד נטוש הלומד ריקוד מסורתי, הבועה בה גדל מתנפצת כשהוא נפגש עם הסביבה החברתית והפוליטית האלימה. לסרט הסלובני “השלכות”  של דארקו סטנטה  על צעיר הנשלח למוסד לנוער עברייני שם הוא נאלץ להיאבק על מקומו בתוך קבוצת האסירים הצעירים.

פרס הסרט התיעודי הוענק ל“פאביאנה” מברזיל של הבמאית ברונה לבוזיסייר. פאביאנה היא נהגת משאית כבר 30 שנה. היא גם טרנסג’נדרית המתגוררת עם בת זוג צעירה המצטרפת אל מסעותיה האחרונים רגע לפני שהיא יוצאת לפנסיה. ציון לשבח בקטגוריית הסרט התיעודי הוענק להפרח הכחול של נובאליס גם הוא מברזיל, של הבמאים גוסטבו וינאגרה ורודריגו קרנירו, הזמנה אינטימית לתוך עולמו של המשורר מרסלו דיוריו.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

הפרח הכחול של נובאליס | צילום: יח”צ

פרס בחירת הקהל על סך 500$ הוענק זאת השנה השנייה מטעם OUTtv בשתי קטגוריית: הסרט העלילתי הוענק לדרמה הוייטנאמית, “סונג לאנג” של הבמאי לאון לה המתאר סיפור אהבה רגיש מאופק ונוגע ללב בין גובה חובות עבור המאפיה המקומית לזמר אופרה צעיר. פרס בחירת הקהל בקטגוריית הסרט התיעודי הוענק לסרטו של טום שפרד, “מחפשים בית באמריקה – סיפורם של פליטים להט”בים“, ארבעה פרופילים של פליטים להט”בים שהגיעו לסן פרנסיסקו כדי להציל את חייהם מהמדינה שבה גדלו וחיו.

כמו כן, הוענקו פרסים לשחקנים עודד לאופולד ואודי פרסי על תפקידם בסרט הפתיחה, “15 שנה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן