fbpx

הזדמנות לשינוי – תורמים עבור מלגות לקשת הטרנסית

קמפיין מלגות לקשת הטרנסית 2020 יוצא לדרך ומזמין אתכם לתרום עבור מלגות לימודים לסטודנטים וסטודנטיות על הקשת הטרנסית | "כאשר ניתנת לסטודנטיםות טרנס* ההזדמנות הכלכלית לרכוש תואר אקדמי- הן מגיעות למקומות רבים ומצליחים להשפיע ולשנות לטובה"
סטודנט
pexels | cc0

נקודת ההתחלה של סטודנטים על הקשת הטרנסית קשה יותר. בנוסף לדרישות הלימודים, הם צריכים לדאוג למימון הלימודים ולהוצאות המחיה שלהם – לעתים קרובות בלי תמיכה משפחתית, בלי אפשרויות תעסוקה רבות בעקבות אפליה ועם הוצאות תהליך ההתאמה המגדרית. עבור רבים מהם, כל אלה מהווים חסם שמונע מהם גישה ללימודים גבוהים, וכך חוסם מהם מסלול חלופי לשוק העבודה המפלה.

כמו כן, מחקר הנערך באוניברסיטה העברית הראה כי החסם המרכזי בדרך ללימודים גבוהים עבור הקשת הטרנסית הוא החסם הכלכלי, וכי הענקת מלגות יכולה להוות מענה קריטי לחסם זה. בשנים האחרונות למדו ארבעה מחזורים של סטודנטים על הקשת הטרנסית, אשר זכו עד כה למלגות במסגרת הפרויקט של העמותה, 36 מלגות סך הכל.

גם השנה קוראת עמותת “מעברים לקשת הטרנסית” לציבור הרחב לתרום למען מלגות לסטודנטים טרנסים בארץ ולשנות את המצב הבלתי אפשרי בו רבים מהם נמצאים. מלגת שכר לימוד יכולה לתת לסטודנטים בקשת הטרנסית אוויר לנשימה שיאפשר להם לרכוש תואר ראשון ולתפוס עמדה של השפעה חברתית ומקצועית.

במסגרת המלגה, המלגאים מקדישים 100 שעות שנתיות בהתנדבות למען הקהילה הטרנסית. בנוסף, כניסתם של אנשים טרנסג’נדרים למרחבים אקדמיים ומקצועיים הופכת אותם למגוונים יותר מגדרית, ובכך מחזקת את החברה כולה.

בנוסף להצלחתם בשוק העבודה, השתלבות סטודנטים על הקשת הטרנסית באקדמיה תעודד שיח אקדמי ומחקר אודות הקשת הטרנסית – מה שיכול לספק כלים קריטיים לקידום זכויות הקשת בעתיד.

כל תרומה שתאסף בשבוע הקרוב יכולה להוות הבדל בין תחילת לימודים השנה לדחייתה – אולי לנצח. העמותה קוראת לציבור הרחב לתרום וביחד לתת לקשת הטרנסית הזדמנות שווה ללימודים.

תורמות ולוקחות חלק בשינוי כאן בלינק

“הרבה מאיתנו מכירות מקרוב סיפורים על שינוי עמדות של אנשים לטובה בעקבות נוכחות של אדם על הקשת הטרנסית בחייהםן”, מסבירים במעברים, “והרבה יודעים שהרבה יותר קל לשנות כשאת נמצאת במוקדי כוח, והרבה יותר קשה כשאתה נמצא בשולי החברה. יש כל מיני דרכים בחברה שלנו להגיע למוקדי הכוח, לעמדות בכירות, ולהיות מסווגות כמומחיות ובעלות ידע וכוח, אין ספק שחלק מהדרכים האלו עוברות דרך האקדמיה. כי בשביל להיות מסווגת כאדם בעל.ת ידע ומומחיות, כדי לצבור כוח והשפעה- תואר אקדמי הוא הרבה פעמים מקפצה ענקית. אבל יש פה קאטצ’ מסויים- כי בשביל ללמוד תואר אקדמי שיסייע לנו להגיע לעמדות האלו ולקחת חלק משמעותי בחברה- אנחנו זקוקות להמון משאבים כלכליים שלהרבה מאיתנו אין- כיוון שאנחנו נמצאות פעמים רבות בשולי החברה במצבים קשים כלכלית שהחברה דחקה אותנו אליהם. נוצר פה מעגל שמזין את עצמו, בו היתרון וההשפעה של תואר אקדמי נשמרים עבור מי שיש לה את המשאבים להשקיע בו, ולרובנו אין את האפשרות הכלכלית לצבור את היתרון הזה ולחדור למוקדי הכוח בשביל לשנות את המצב הקשה שבו אנחנו וחברותינו נמצאות.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

זו המטרה העיקרית שלנו בפרויקט המלגות- לשבור את המעגל הזה. דמיינו את התרחיש מחדש: עובדת בכירה בביטוח לאומי שהיא טרנסית, א.נשים על הקשת הטרנסית בשירותי בריאות הנפש, ברווחה, ובעוד המון מוקדי כוח וקבלת החלטות שמשפיעים יום יום בצורה ישירה ועקיפה על הקשת הטרנסית ומהווים מעין שומרי סף עבורנו בלי שנהיה חלק מהם. כאשר ניתנת לסטודנטיםות טרנס* ההזדמנות הכלכלית לרכוש תואר אקדמי- התוצאה, שכבר נרקמת בשטח, היא שסטודנטיםות על הקשת הטרנסית מגיעות למקומות רבים ומצליחים להשפיע ולשנות לטובה. נכון, זה גם דבר עצום עבור הסטודנט.ית עצמה- והזדמנות עבורו.ה להגשמה עצמית ושינוי לטובה- אבל המטרה של הפרויקט שלנו היא רחבה הרבה יותר, והיא ליצור שינוי חברתי.

כשאתן תורמות אתןם עוזריםות לעוד סטודנט על הקשת הטרנסית הזדמנות להכנס ולהישאר באקדמיה ולהשתמש במקפצה הזאת כדי ליצור שינוי. לתרום למלגות זה ליטרלי לקחת חלק בהזדמנות לשינוי. אולי אפילו מעבר להזדמנות- פשוט לקחת חלק בשינוי שכבר קורה- ולהרחיב ולהמשיך אותו”.

תורמות ולוקחות חלק בשינוי כאן בלינק

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן