fbpx

הוריו של מת’יו שפרד נגד ממשל טראמפ – “או שאתה מאמין בשוויון לכולם או שלא”

הוריו של מת'יו שפרד, שנרצח בשל נטייתו המינית, סרבו להזמנה של משרד המשפטים האמריקאי להשתתף בטקס לציון עשור לחוק נגד פשעי שנאה, ובמקום זאת בחרו להשתלח בצביעות של הממשל שפועל לביטול זכויות הלהט"ב | "גזענים, הומופובים וטרוריסטים לאומיים רואים את ההנהגה עושה את הדברים שהם כנראה תמיד רצו לעשות, ועכשיו הם מרשים לעצמם"
דניסוגודישפרד

בימים אלו מציינת ארה”ב עשר שנים לחוק מניעת פשעי שנאה ע”ש מתיו שפרד וג’יימס בירד ג’וניור, חקיקה פורצת דרך שהרחיבה את חוק פשעי שנאה הפדרלי כך שיכלול גם פשעים שהמניע לביצועם הוא מגדר, נטייה מינית, זהות מגדרית או נכות.

החוק נקרא על שמם של מת’יו שפרד, סטודנט גאה באוניברסיטת וויומינג שהוכה, עונה באכזריות וננטש למוות, וג’יימס בירד ג’וניור, אדם שחור שנרצח על ידי קבוצה שתומכת בעליונות הלבנים.

ביום רביעי האחרון ערך משרד המשפטים האמריקאי טקס רשמי לציון עשור לחוק, אליו הוזמנו גם ג’ודי ודניס שפרד, הוריו של מת’יו שפרד. הזוג שפרד החליט שלא להגיע לטקס, “לא נקדם את זכרו של בננו על ידי צביעות”, אמרו, ובמקום זאת בחרו לשלוח מכתב שגרם למשרד המשפטים מבוכה רבה.

במכתב, שהוקרא במלואו במהלך הטקס על ידי סינתיה דייטל, מנהלת התוכניות בקרן מתיו שפרד, כינו הזוג שפרד את היועץ המשפטי לממשלה וויליאם באר ואת משרד המשפטים “צבועים” על כך שהם עורכים ארוע לציון עשור לחוק, ובו בזמן טוענים שצריך להיות חוקי לפטר עובדים רק בגלל שהם טרנסג’נדרים.

“אנו מוצאים את זה מעניין וצבוע כי וויליאם באר מזמין אותנו לאירוע להנצחת חוק פשע שנאה על שמו של בננו ומר בירד, ובמקביל מבקש מבית המשפט העליון לאפשר פיטורים חוקיים של עובדים טרנסג’נדרים. מר בר, אתה לא יכול לאחוז בחבל בשני קצוותיו. אם אתה מאמין שלמעסיקים יש את הזכות לפטר עובדים טרנסג’נדרים רק בגלל שהם טרנסג’נדרים, אתה מאמין שהם פחות טובים ולא ראויים להגנה. אם כן, אתה לא צריך להזמין אותנו לאירועים עתידיים במחלקת המשפטים, החוגגים את החוק המגן על אותם אנשים מפני פשעי שנאה. או שאתה מאמין בשוויון לכולם או שלא”.

בני הזוג שפרד הסבירו כי הם כתבו את המכתב כדי להעביר הודעה נגד הפינקוושינג של ממשל טראמפ – וכדי להימנע משימוש כאביזר פוליטי של בר, שהיה במקור אמור להשתתף בארוע ההנצחה, אך בסופו של דבר לא עשה זאת.

“שנינו התמרמרנו מכך שבאר יגיע לארוע כדי להצטלם עם הנוכחים וישתמש בסיפור המזויף על כמה הם תומכים בקהילה הלהט”בית, בזמן שהם בעצם הורסים את כל ההישגים שהושגו ב-20 שנה האחרונות”, אמר דניס שפרד.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

כמנהליה של קרן מתיו שפרד, עמותה נגד אלימות שהקימו לאחר שבנם נרצח, בני הזוג שפרד רואים את השינוי המשמעותי שנוצר ביחס החברה ללהט”בים ולזכויות אדם בכלל, מאז נובמבר 2016.

“לפני הבחירות של 2016 הרגשנו שהדברים הולכים בכיוון הנכון ושאנחנו לא הולכים להיות עסוקים יותר מדי בפשעי שנאה”, מסבירה ג’ודי שפרד, “בנוסף הייתה תחושה שאם הילרי קלינטון תיבחר, ​​נשאר במסלול הזה ואפילו נתקדם יותר. ואז הגיע הבלגן שקורה עכשיו שמהווה מפנה מוחלט ומעצים את השונאים”.

ואכן, פשעי שנאה בארה”ב נמצאים במגמת עלייה – על פי דיווח של ה-FBI, בשנת 2017 עלו פשעי השנאה ב-17%. במדינות בהן קיים טראמפ מפגשים לקראת בחירות 2016, נרשמה עלייה מסיבית של 226 אחוזים, מה שמצביע על “אפקט טראמפ” לו אחראית הרטוריקה מבעירת השנאה של הנשיא נגד קבוצות מוחלשות בחברה האמריקאית.

“גזענים, הומופובים וטרוריסטים לאומיים רואים את ההנהגה עושה את הדברים שהם כנראה תמיד רצו לעשות, ועכשיו הם מרשים לעצמם. זה ממש מפחיד. אלימות ואפליה, ולא רק בקהילה הגאה אלא בכל קהילות המוחלשות, כולל תקיפות נשים, כאשר נשים טרנסג’נדריות היו בסיכון מיוחד באקלים השנאה המחודש הזה – לפחות 19 נהרגו השנה עד כה”.

כדי לבלום את  האלימות הזו נגד טרנסים, זה לא מספיק רק להיות מודע למותם” אומרים הזוג שפרד, “על הציבור האמריקני ללמוד להעריך את חייהם. האמריקאים צריכים לדעת שטרנסים הם עמיתים לעבודה, שכנים ובני משפחה שרק מנסים להיות הם עצמם”.

ישנו נתק בין רצון הציבור לבין הפוליטיקאים הנמצאים בשלטון

בעוד שקנאות ושמרנות התעצמו במהלך ממשל טראמפ – כולל התקפות על  טרנסג’נדרים כמו האיסור על שירותם הצבאי, הכספים המיועדים למטרות להט”ביות פסקו. מחלקת המדינה קיצצה משאבים לשגרירויות שמימנו בעבר ארגוני להט”ב בחו”ל, והפניות של משרד המשפטים, שעבד בעבר עם קרן מתיו שפרד, נעצרו כמעט, למעט ההזמנה האחרונה לאירוע לציון עשור לחוק למניעת פשעי שנאה.

למרות נחשול השנאה, הזוג שפרד מכירים בהישגים שהושגו מאז שהנשיא אובמה חתם על החוק הנושא את שמו של בנם.

“ראינו כל כך הרבה אנשים בעלי השפעה שהשפיעו על דעת הקהל”, אמרה ג’ודי שפרד, שציינה את מנכ”ל אפל טים קוק ודמויות להט”ביות בולטות נוספות, “וההשפעה שלהם מגיעה גם לציבור – בסקר משנת 2017 הצהירו 61 אחוז מהנשאלים כי הם תומכים בנישואין מאותו המין. בקרב בני המילניום, התמיכה הזו גבוהה אפילו יותר ומגיעה ל-74 אחוזים”.

עם זאת, דניס שפרד מציין כי ישנו נתק “מבלבל” בין רצון הציבור לבין הפוליטיקאים הנמצאים בשלטון ברמה המדינית והפדרלית. “חברי הסנאט לא מצביעים בעד מה שהבוחרים שלהם רוצים. הם מצביעים לפי מה בראש שלהם”, הוא מסביר, “לדוגמה, 71 אחוז מהאמריקנים תומכים בחוק השוויון המספק הגנות פדרליות לעובדים להט”בים, ובכל זאת אישור החוק בסנאט נותר בספק”.

המפתח לפיתרון לדילמה הזו, לפי בני הזוג שפרד, הוא חינוך. “הרבה אנשים לא יודעים שאדם יכול להיות מפוטר ב-29 מדינות בגלל שהוא הומו וב- 30 מדינות בגלל שהוא טרנסג’נדר”, מסביר דניס שפרד, “הם חושבים שיש שוויון זכויות זהה בכל המדינות”.

“אני לא חושבת שהאמריקאי הממוצע מודע באמת לאלימות שעדיין מתרחשת ולתדירות הגבוהה שלה”, מוסיפה ג’ודי שפרד, “הם צריכים להבין שהסכנה הזו נמצאת שם ואנחנו באמת זקוקים לעזרתם כדי לנסות ולתקן אותה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן