fbpx

הונג קונג נבחרה לארח את משחקי ה-GAY GAMES 2022

הונג קונג גברה בין השאר על וושינגטון, גוודלחרה ותל אביב, שהתחרו על אירוח המשחקים, ותהיה העיר האסייתית הראשונה שמארחת את התחרויות. קבוצות מועדון הספורט הגאה תל אביב כבר מתכוננות למשחקים הקרובים שייערכו ב-2018 בפריז
hongkong2022
צילום: מתוך אתר המשחקים

בהצבעה שנערכה ב-30 לאוקטובר בפריס, צרפת, במסגרת העצרת הכללית של פדרצית המשחקים הגאים (FGG), נבחרה הונג קונג לארח את משחקי ה-GAY GAMES 2022, תחרות הספורט הגאה הגדולה בעולם.

בסך הכל התחרו על אירוח המשחקים 17 ערים מרחבי העולם, בהן תל אביב, קייפטאון, וכן 12 ערים נוספות בארה”ב (אוסטין, דאלאס, דנבר, סולט לייק סיטי, סן פרנסיסקו, אנהיים, אטלנטה, דה מוין, לוס אנג’לס, מדיסון, מיניאפוליס וסן אנטוניו).

מתוך כל המועמדות, הגיעו שלוש ערים לשלב הסופי – גוודלחרה, וושינגטון והונג קונג. במסגרת השלב הסופי נערכו במהלך קיץ 2017 בדיקות שטח לערים, על ידי צוות של פקחים מאוסטרליה, גרמניה, קנדה וארצות הברית. הצוותים בילו 3.5 ימים בכל עיר, סיירו בכל המקומות והשתתפו באירועי ספורט של הקהילה המקומית.

“הבחירה הזו היא צעד גדול עבור הונג קונג, וצעד גדול עבור השוויון בהונג קונג”, אמר אלפרד צ’אן, יו”ר ועדת שוויון ההזדמנויות של הונג קונג, שתמכה במועמדותה של הונג קונג לאירוח המשחקים, “מלבד הפן התיירותי והכלכלי, ההשפעה של אירוח המשחקים על הערים המארחות ניכרת בתחומי הספורט והתרבות, וכן בהעלאת המודעות המקומית והארצית לנושא שוויון להט”בים”.

בהונג קונג אין חוק האוסר על אפליה על בסיס נטייה מינית ונישואים של בני אותו המין אינם מוכרים. יחד עם זאת, תושבי האי נהנים מחופש נרחב יותר מתושבי סין עצמה. שלטונות הונג קונג התייחסו לבחירה אמרו כי “הממשלה מחויבת לקדם שוויון הזדמנויות ולטפח בקהילה את התרבות והערכים של הכלה וכבוד הדדי”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

תחרויות ה-GAY GAMES נוסדו בשנת 1982 על ידי הספורטאי האמריקאי ד”ר טום וואדל והן נחשבות לאירוע הספורט והתרבות הגאה הגדול בעולם. מלבד הספורטיביות, מורשת המשחקים היא שינוי עמדות חברתיות ופוליטיות כלפי אנשים להט”בים באמצעות עקרונות הליבה של התחרויות: השתתפות, הכללה ומצוינות אישית.

התחרויות נערכו לראשונה ב-1982 בסן פרנסיסקו, ובהמשך בסן פרנסיסקו (1986), ונקובר (1990), ניו יורק (1994), אמסטרדם (1998), סידני (2002), שיקגו (2006), קלן (2010), קליבלנד + אקרון (2014).

משחקי ה-GAY GAMES הקרובים ייערכו בפריז בתאריכים 4-12 אוגוסט 2018, ויכללו תחרויות ב- 36 ענפי ספורט, וכן כנס אקדמי ואירועי תרבות שונים הצפויים למשוך יחד כ-15,000 משתתפים מ 70 מדינות, ביניהם גם הספורטאים הישראלים, חברי הקבוצות השונות החברות במועדון ספורט גאה תל אביב, שכבר מתאמנות במרץ לקראת המשחקים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן